صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

جدال بانوان والیبال در قدم اول با سامورایی‌ها
تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در نخستین مسابقه قهرمانی آسیا طبق برنامه اعلام شده قرار است به مصاف سامورایی‌های ژاپنی بروند. مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا از امروز چهارشنبه به میزبانی تایلند آغاز می‌شود. طبق برنامه و زمانبندی اعلام شده توسط کنفدراسیون والیبال قاره آسیا، تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در نخستین دیدار خود در این رویداد مهم قاره‌ای به مصاف ژاپن می‌رود. سامورایی‌های ژاپنی همین هفته گذشته در رقابت‌های آسیایی در بخش مردان، موفق شدند در فینال تیم ملی والیبال کشورمان را با تمام ستاره‌هایش شکست داده و قهرمان آسیا شوند. حالا باید دید که در فینال زودرس رقابت‌های آسیایی والیبال بانوان در تایلند، دختران شایسته والیبال کشورمان چه نتیجه‌ای را مقابل رقیب قدرتمند آسیایی خود کسب خواهند کرد. شاگردان نیلوفر رشیدی در این دوره از مسابقات با تیم‌های ژاپن و هند همگروه هستند که سامورایی‌ها قهرمان دوره قبل نخستین حریف ملی‌پوشان خواهند بود. ۱۴ تیم در این دوره شرکت دارند که در ۴ گروه با هم رقابت خواهند کرد.


پارک کی وون:
باید به والیبال ایران زمان بدهید
پارک کی وون سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران می‌گوید: «در ایران همه عاشق والیبال هستند. تیم ملی خوبی دارید اما این تیم نیاز به زمان دارد و باید به آن زمان بدهید.» وون در خصوص شرایط والیبال ایران از نظر کمی و کیفی معتقد است: «به نظر من والیبال ایران در آسیا بالاترین سطح را دارد. البته در یکی، دو سال اخیر ژاپن به تیم قدرتمندی تبدیل شده است اما والیبال ایران همیشه یک قدرت بزرگ در آسیا است. من ۴ سال سرمربی ایران بودم و خیلی خوب کار کردم. در آن زمان بازیکنانم خوشحال بودند. خیلی چیزها را به آنها آموزش می‌دادم.» پارک کی وون درخصوص مسابقات آسیایی در ایران تأکید دارد: «برگزاری اینگونه مسابقات آسان نیست. چون تعداد زیادی تیم در قهرمانی آسیا شرکت می‌کنند و فقط ایران می‌تواند از عهده برگزاری چنین رویداد بزرگی بربیاید و این کشور همیشه گزینه مناسبی برای میزبانی رویدادهای معتبر است. شما تیم ملی خوبی دارید؛ اما این تیم نیاز به زمان دارد و باید به آن زمان بدهید. هر سال باید گام به گام جلو بروید و این مسأله نیازمند کار زیاد است.»
 

پایان حضور پری ‌پتی در بسکتبال ایران
پری ‌پتی ستاره آمریکایی تیم بسکتبال شهرداری گرگان پس از 5 سال از این تیم جدا شد و از ایران رفت. پری پتی، بازیکن آمریکایی که یکی از بازیکنان اصلی شهرداری گرگان در سه قهرمانی پیاپی این تیم در لیگ برتر بود، سرانجام از جمع گرگانی‌ها جدا شد. مصطفی هاشمی که برای فصل جدید هدایت گرگانی‌ها را برعهده گرفته است، پتی را در لیست بازیکنان مورد نظر خود قرار نداد تا این بازیکن راهی الاهلی لیبی شود. گفته می‌شود این بازیکن پیشنهادهایی را هم از لیگ ایران داشت. شوت ثانیه آخر این بازیکن در فینال لیگ برتر سه فصل قبل مقابل مهرام یکی از حرکات تماشایی تاریخ مسابقات محسوب می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی