صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

لیست نهایی مشتز‌ن‌ها در هانگژو معطل یک انتخابی

داوران رنگ مدال ما را تعیین می‌کنند!

اگرچه بعد از حواشی تلخی که بر سر بوکس ایران آوار شد، حال مشتزن‌ها خیلی روبه‌راه نبود. اما حالا روح‌الله حسینی مردی که خودش از جنس بوکس است، سکان هدایت فدراسیون را به دست گرفته و نیتش بازگرداندن حال خوب به بوکس ایران است. تیم ملی بوکس ایران با 5 سهمیه قرار است عازم بازی‌های آسیایی هانگژوی چین شود.
اعزام مشتزن‌های باانگیزه به هانگژو و افتخاراتی که این رشته در2‌3 سال گذشته برای ورزش ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی کسب کرده است، باعث شده تا توقع و انتظارات به نسبت ادوار قبل از مشتزن‌ها برای کسب مدال و افتخار در بازی‌های هانگژوی چین بیشتر شود.
اما واقعیت این است که نفوذ کشورهای قدرتمند آسیایی مثل قزاقستان، هندوستان، ازبکستان، تایلند و... در بحث داوری و تصمیم‌سازی مسابقات موجب می‌شود نتوانیم به صورت قطعی روی افتخارآفرینی و رنگ مدال‌های ملی‌پوشان کشورمان حساب ویژه باز کنیم. هرچند به مشتزن‌ها و غیرت و انگیزه آنها اعتقاد ویژه داریم.
 
رنگ مدال‌ها بماند برای هانگژو
روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس درخصوص عملکرد بوکسورها و پیش‌بینی رنگ مدال‌ آنها در هانگژو می‌گوید: «ما 6 سهمیه داشتیم اما 5 سهمیه در هانگژو به ما داده شد. ای کاش 6 سهمیه اختصاص می‌دادند چرا که هم بازی‌های آسیایی است و هم به عنوان کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود. ما در بازی‌های آسیایی هانگژو برای تیم ملی بوکس به کسب دو تا سه مدال امیدواریم، اما رنگ این مدال‌ها هنوز مشخص نیست و بهتر است آن را بگذاریم تا زمان مسابقه بچه‌ها.»
 نهرودی تا بازی‌های آسیایی سرمربی است
حسینی در خصوص سرمربی تیم ملی و ادامه همکاری با نهرودی معتقد است: «تصمیم ما بر این است که نهرودی تا بازی‌های آسیایی هانگژو به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس فعالیت کند. بعد از آن همه چیز می‌ماند به نظر کمیته فنی و نتایجی که در هانگژو کسب می‌شود.»
 
همیشه از داوری ضربه خوردیم
رئیس فدراسیون بوکس در خصوص داوری‌های جانبدارانه در مسابقات و تورنمنت‌های مختلف که نهایتاً به ضرر ملی‌پوشان کشورمان در اغلب موارد منتهی می‌شود، می‌گوید: «ما همیشه در بحث داوری ضربات جبران ناپذیری خوردیم. در رشته بوکس قرعه خیلی تأثیرگذار است و اگر در مسابقات اول یا دوم به بوکسور قزاقستانی و ازبکستانی نخوریم، مشکلی نخواهیم داشت و باید بدانیم که مشکل ما با آنها نفوذشان در سیستم بین‌المللی داوری است! نفوذ آنها در حوزه داوری که با پرداخت هزینه و هدایا همراه است باعث شده با چنین مشکلاتی مواجه شویم و حتی اطلاع دارم که مدال‌ها را نیز تعیین کرده‌اند. ما در ابتدای راه هستیم. اما به طور حتم در پایان حضور چهار ساله شرایط را به گونه‌ای پیش می‌بریم که منافع بوکس ایران چه در کسب کرسی‌های بین‌المللی و چه در حوزه داوری لحاظ شود.»
 
نهرودی از من سالمتر است!
حسینی در پاسخ به اینکه برای مشکلات قلبی و جسمانی نهرودی در بازی‌های آسیایی تمهیداتی را درنظرگرفتند یا خیر تأکید دارد: «حقیقتاً نهرودی از نظر بدنی از من سالم‌تر است! او به دلیل اقدام دیرهنگام ویزا در جهانی به مشکل خورد و موضوع مشکل قلبی مطرح نبود. بنابراین سرمربی ما هیچ مشکلی برای کوچینگ مشتزن‌ها در هانگژو ندارد. ما روی علیرضا استکی هم برای آینده حساب باز می‌کنیم. او یک سرمایه ملی است و تجارب و ظرفیت ارزنده‌ای دارد و قطعاً از او در آینده بیشتر استفاده می‌کنیم. درحال حاضر استکی سرمربی تیم امید ما است.»

ZOOM

ما همیشه در بحث داوری ضربات جبران ناپذیری خوردیم. در رشته بوکس قرعه خیلی تأثیرگذار است و اگر در مسابقات اول یا دوم به بوکسور قزاقستانی و ازبکستانی نخوریم، مشکلی نخواهیم داشت و باید بدانیم که مشکل ما با آنها نفوذشان در سیستم بین‌المللی داوری است! نفوذ آنها در حوزه داوری که با پرداخت هزینه و هدایا همراه است باعث شده با چنین مشکلاتی مواجه شویم و حتی اطلاع دارم که مدال‌ها را نیز تعیین کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی