صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هشت - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

همه نگاه ها به قهرمان تیراندازی المپیک

فروغی لبه تیغ!

رضا عباسپور
روزنامه نگار

قرعه نشست‌های خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی 2023 هانگژوی چین، روز گذشته به نام 2 فدراسیون (تیراندازی و بوکس) خورد. فدراسیون‌هایی که هم می‌توان به آنها برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس امیدوار بود، هم برای آنها شانس مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین قایل شد. البته تیراندازی در این پیش‌بینی قطعاً بواسطه درخشش تفنگدارانش در عرصه‌های مختلف بین‌المللی گذشته، به مراتب شانس بیشتری از مشتزن‌ها برای درخشش در بازی‌های آسیایی پیش‌رو دارد زیرا هم تعداد نفرات اعزامی کاروان تیراندازی کشورمان به نسبت بوکس به چین بیشتر است، هم تجربه بین‌المللی و مدال‌آوری تفنگداران در ادوار گذشته بازی‌های آسیایی بر سابقه افتخارآفرینی بوکسورها سنگینی می‌کند. بر همین اساس در نشست خبری که روابط عمومی کمیته ملی المپیک قبل از اعزام کاروان به چین طراحی کرده بود، کادرفنی و مسئولان فدراسیون تیراندازی قبل از بوکس برای پرسش و پاسخ رودرروی اصحاب رسانه نشسته و از عملکرد خود قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی با خبرنگاران سخن گفتند.

فروغی در هانگژو به اوج برمی‌گردد
مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری اختصاصی این مجموعه در آستانه اعزام کاروان ایران به هانگژوی چین که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، در این خصوص تأکید داشت: «بازی‌های آسیایی مصداق المپیک در آسیا است و قطعاً کسب مدال از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون به ۱۳ کشور جهان اعزامی داشتیم و ۱۷ مدال طلا، نقره و برنز کسب کردیم. در اعزام به برزیل سنگ‌اندازی‌هایی از سوی برزیلی‌ها صورت گرفت، اما ما توانستیم به خوبی کسب مدال کنیم. این افتخار بزرگی برای تیراندازی است که جواد فروغی یکی از پرچمداران کاروان کشورمان در این بازی‌ها به شمار می‌‌رود. با توجه به کمبود بودجه و کمبود توان مالی اجازه ندادیم تیم‌های فدراسیون، ورزشکاران و مربیان دچار رکود شوند.»
رئیس فدراسیون تیراندازی درخصوص شرایط نه چندان ایده‌آل جواد فروغی قهرمان طلایی تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک و پیش‌بینی‌ آنها از روند حرکتی او در هانگژوی چین تأکید دارد: «جواد فروغی قهرمان طلایی و ارزشمند تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک است. او قهرمان توانمندی است که من شخصاً معتقدم می‌تواند در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین دوباره به اوج برگردد. مطمئناً باید او را حمایت کنیم تا با ارتقای روحیه و تمرکز بیشتر او بتواند درهانگژو یک مدال خوشرنگ دیگر را برای تیراندازی ایران کسب کند. تلاش بسیار زیادی صورت گرفته است تا ما با دست پر از هانگژو برگردیم. من خیلی امیدوارم تلاش‌های صورت گرفته نتیجه‌بخش باشد و تفنگداران ایران بتوانند در بازی‌های آسیایی هانگژو پرچمدار مدال‌آوری برای کاروان ایران باشند.»

17 تفنگدار مرد و زن در لیست اعزامی به هانگژو
قربانی با اشاره به اینکه تا کنون تعداد تیراندازان اعزامی به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شامل ۳ مرد و ۳ زن در رشته تفنگ، ۴ مرد و ۴ زن در رشته تپانچه و یک زن و یک مرد در رشته تراپ است در این خصوص می‌گوید: «هنوز نفرات اعزامی قطعی نشده و روی کاغذ است و احتمالاً تغییر یک یا دو نفر وجود دارد. اما تقریباً برای اعزام پوریا نوروزیان، امیرمحمد نکونام و مهیار صداقت در رشته تفنگ مردان، الهه احمدی، آرمینا صادقیان، نجمه خدمتی و شرمینه چهل‌امیرانی در رشته تفنگ بانوان، گلنوش سبقت‌اللهی، زینب طوماری، هانیه رستمیان و مینا قربانی در رشته تپانچه بانوان، جواد فروغی، امیر جوهری‌خو، وحید گلخندان و سجاد پورحسینی در رشته تپانچه مردان و نیز محمد بیرانوند و مرضیه پرورش‌نیا در رشته تراپ به توافق رسیدیم. شاید تا زمان اعزام تغییر یک یا دو نفر وجود داشته باشد که البته مربوط به لیست نهایی ما نیست. احمد ظفر جعفرزاده و محسن نصر اصفهانی به عنوان کادر فنی تپانچه، ناصر رسولی سرپرست تیم، ساسان شهسواری و مریم طالبی نیز به عنوان کادر فنی تفنگ تیم ملی تیراندازی را همراهی می‌کنند.»

ZOOM

تیم ملی تیراندازی ایران با ۱۷ ورزشکار راهی بازی‌های آسیایی هانگژو می‌شود. تفنگداران قرار است در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی راهی بازی‌های آسیایی هانگژو شوند. در لیست 17 نفره اعزامی تفنگداران به بازی‌های آسیایی هانگژو، نام «جواد فروغی» قهرمان بازی‌های المپیک در بخش تپانچه نیز وجود دارد. اگرچه فروغی بعد از قهرمانی که در المپیک گذشته کسب کرد خیلی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و احتمالاً در بازی‌های آسیایی هانگژو روی لبه تیغ قرار دارد اما مسئولان فدراسیون و اعضای کادر فنی تیم ملی تیراندازی معتقدند باید به او روحیه داد و حمایتش کرد تا در هانگژو به اوج بازگردد. قطعاً اگر فروغی نتواند در چین عملکرد خوبی داشته باشد، هم شانس سهمیه المپیک را از دست می‌دهد و هم اینکه باید با تیم ملی خداحافظی کند. مسابقات تیراندازی بازی‌های آسیایی هانگژو از ۲ تا ۹ مهر آغاز می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی