صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

بارسا همچنان پر ایراد است

فصل سخت ژاوی

محسن ذاکری
خبرنگار
پیروزی 4 بر 3 بارسلونا در زمین ویارئال پر از ماجرا بود. میزبان بعد از پیروزی مقابل مایورکا تنها یک تغییر داشت و اتین کاپوئه به جای بن برتون دیاس در ترکیب اصلی قرار گرفت، در واقع کیکه ستین مربی تیم سیستم بازی را از 3-3-4 به 2-4-4 تغییر داد. بارسلونا هم هیچ کدام از دو گلزن هفته قبل را در ترکیب اصلی نداشت، پدری دچار مصدومیت همسترینگ شده و فران تورس هم انتظار می‌رفت تعویضی طلایی تیم باشد. لامینه یامال نوجوان هم جای خود را در تیم حفظ کرد چون رافینیا همچنان محروم است.
نیمه اول پرحادثه بود و به نظر می‌رسید ویارئال خیلی زود برتری را به دست آورده اما به دلیل آفساید گل این تیم مردود شد. بر خلاف جریان بازی میهمان به گل رسید، ضربه کرنر ایلکای گوندوغان در رفت و برگشت به یامال رسید و او گاوی را پیدا کرد تا گل اول زده شود. دقایقی بعد با  فرانکی دیونگ، گوندوغان و روبرت لواندوفسکی همکاری کردند تا بازیکن هلندی برتری بارسا را دو برابر کند.
خوان فویت با ضربه سر قدرتمند خود یکی از گل‌ها را جبران کرد و ویارئال در نیمه اول بازی بهتری انجام داد و پنج دقیقه مانده به پایان توسط الکساندر سورلوت روی پاس آلفونسو پادراسا به گل تساوی رسید. ویارئال بازی خوبش را در نیمه دوم ادامه داد و بعد از پنج دقیقه به گل برتری رسید. پادراسا این بار برای الکس بائنا گل ساخت.
تورس به بازی آمد و تفاوت ایجاد کرد. او مثل بازی هفته قبل مقابل ختافه گل زد و بازی را به تساوی کشاند و دقایقی بعد روبرت لواندوفسکی نخستین گل این فصلش را زد، لامال که یک بار توپ را به تیرک دروازه زده بود، با حرکتی عالی از راست دوباره توپ را به تیرک دروازه میهمان زد و این بار مهاجم لهستانی در بازگشت گل برتری بارسلونا را زد. در 20 دقیقه پایانی هم تلاش دو تیم برای زدن گل‌های بیشتر بی‌فایده بود.
 
رقبای تورس
تورس با زدن گل تساوی یک بار دیگر کلاس خودش را نشان داد. شایعات زیادی درباره جدایی این بازیکن 23 ساله از بارسلونا در تابستان مطرح شد اما او تصمیم گرفت تا ارزش خود را به ژاوی ثابت کند. او با دو گل به عنوان بازیکن جانشین، گزینه خوبی برای بازی در سمت راست خط حمله است اما رقبای سرسختی مثل رافینیا و یامال دارد.
 
پایان ناکامی لواندوفسکی
کاپیتان تیم ملی لهستان با استانداردهای خودش فرم ضعیفی داشته و از نظر بسیاری بعد از جام جهانی بشدت افت کرده. در دو بازی قبلی تیم مقابل ختافه و کادیس نتوانست کار مثبتی انجام دهد اما در این بازی به خوبی با هم‌تیمی‌هایش ترکیب می‌شد و در نهایت توانست گل پیروزی را به ثمر برساند.
 
ویارئال هیجان‌انگیز
قبل از مسابقه، مربی بارسلونا  ژاوی از سبک بازی تیم میزبان تعریف کرد. مربی سابق بارسا، ستین تیم هیجان‌انگیزی ساخته و در این دیدار هم مقابل حریف پرمهره‌تر خود در حمله خطرناک‌تر بود. تغییر سیستم بازی هم به خوبی جواب داد و بدشانسی آورد که تیمش دست خالی از این بازی بیرون رفت.
 
محصول جدید لاماسیا
لامینه یامال بازیکن جذابی است و می‌تواند پای ثابت مسابقات بارسلونا باشد. این محصول آکادمی لاماسیا که کمتر از دو ماه از 16 سالگی‌اش می‌گذرد، جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسا در لالیگا است و در سمت راست حمله درخشید. او بدشانس بود که گل نزد و دو بار توپ هایش به تیرک دروازه خورد. او در این مسابقه چهار شوت، یک پاس کلیدی، سه دریبل موفق و یک پاس گل داشت.
 
تسلیم ناپذیر اما پرضعف
تیم ژاوی در این بازی سرسختی و تسلیم ناپذیری خود را نشان داد. بارسلونا با وجود فشار اولیه میزبان به برتری دوگله رسید و بعد از آنکه برتری‌اش را از دست داد و حتی عقب افتاد، خودش را نباخت و به مبارزه ادامه داد تا به نتیجه رسید اما دفاع این تیم جای کار دارد. سرخی روبرتو در سمت راست ضعیف بود و مدافعان میانی تیم در برابر قدرت هجومی ویارئال به مشکل خوردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی