صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

نگرانی بزرگ کلوپ و هواداران لیورپول

به خاطـــر خدا مدافع بخرید

کیفیت تمام کنندگی داروین نونیس در برد 2 بر یک لیورپول در زمین نیوکاسل هم شگفت‌انگیز بود هم خوشایند اما ماهیت پر از ضعف دفاع میهمان نه شگفت‌انگیز بود نه خوشایند و این همان چیزی است که در پیش‌فصل به یورگن کلوپ و مقامات تصمیم گیرنده باشگاه گوشزد شد و در فرصت اندک باقی مانده از فصل نقل وانتقالات باید برایش فکری کنند.

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار

آغاز درخشش
نونیس دوباره روی نیمکت نشسته بود و به نظر نمی‌رسید فرصتی برای بازی پیدا کند با توجه به اینکه مربی آلمانی قبل از همه به  دیوگوژوتا رو آورد تا تغییری در نتیجه حاصل شود. مهاجم اروگوئه‌ای در واقع انتخاب پنجم لیورپول در خط حمله است اما به هر حال 13 دقیقه مانده به پایان، شماره 9 به بازی آمد. او با انتقادهای زیادی مواجه شده بیشتر به خاطر اینکه در زدن ضربه آخر، شبیه بازیکنی 64 میلیون پوندی نیست اما در همین فرصت کم از دو موقعیتی که برایش به وجود آمد، نهایت استفاده را برد و با ترکیب دقت و قدرت همان بازیکنی شد که سال گذشته با ارلینگ هالند مقایسه می‌شد. البته این بازیکن 24 ساله راهی طولانی در پیش دارد و حتی تضمینی برای اینکه هفته آینده در ترکیب اصلی قرار بگیرد، وجود ندارد اما این دو گل اعتماد به نفسش را بالا می‌برد و شاید آغاز درخشش او در لیورپول باشد.

اشتباه کاپیتان
لیورپول در فرجام‌خواهی برای کارت قرمز الکسیـــــــــــــــــــــــس
مک آلیستر در برد هفته قبل مقابل بورنموث موفق بود اما درباره ویرجیل فان‌دایـــــــــک  شانسی ندارند. کاپیتان هلندی قرمزها از تصمیم داور شگفت‌زده بود و دو دقیقه تمام بحث می‌کرد اما بی‌فایده بود. او مدعی بود توپ را از الکساندرایساک گرفته اما واقعیت این بود که بعد از زدن بی‌رحمانه پای راست او این کار را کرده و مجازات این خطای آشکار کارت قرمز بود.
لیورپول در بازی هفته آینده با استون‌ویلا  فان‌دایک را ندارد که با توجه به شکنندگی دفاع تیم خطرناک است، کاپیتان باید مسئولیت این اخراج احمقانه و واکنش بی‌منطقش به تصمیم داور را به عهده بگیرد.

 تصمیمات جسورانه
این پیروزی برای کلوپ شیرینی خاصی دارد و او افتخار می‌کند به اینکه با تعویض‌های خود نتیجه را به نفع تیمش تغییر داده. کلوپ هیچ‌وقت ناامید نشد و در طول نیمه دوم تغییرات مثبتی در تیم ایجاد کرد. فقط آوردن نونیس نبود، او به تیم خسته خود که با اخراج زودهنگام فان‌دایک  فشار زیادی را متحمل شده بود، انرژی داد و هاروی الیوت و یارل کوانساه جوان را به جای واتارو اندو و ژوئل ماتیپ به زمین فرستاد. ژوتا هم با آمدنش برای اولین بار بعد از اخراج فان‌دایک دروازه میزبان را تهدید کرد. شاهکار کلوپ هم بیرون کشیدن مک آلیستر و آوردن نونیس بود که مثل بازی دادن به کوانساه جسورانه بود و البته جواب داد.نقطه مقابل کلوپ، ادی هاو بود که تیمش بیش از یــــک ساعت یک گل و یک بازیکن جلو بود اما در نهایت هیچ به دست نیاورد. هیچ یک از تعویض‌های هاو تأثیری در بازی نداشتند ضمن اینکه بیرون کشیدن ساندرو تونالی و آنتونی گوردون که ترنت الکساندر آرنولد را دیوانه کرده بود، اشتباه بود. هاو تاوان نداشتن جسارت و اشتباه در بازیخوانی را به سختی پرداخت کرد.

 اثر آلیسون
معلوم نیست اگر آلیسون بکر در دروازه لیورپول نبود، این تیم چه وضعیتی داشت. او بارها و به خصوص در سال گذشته لیورپول را نجات داده و گلر برزیلی بارها جور دفاع پراشتباه تیم را کشیده است. خودش هم در این بازی گاف داد اما این به خاطر آن بود که با پاسکاری قصد کمک به تیم را داشت. او مقابل نیوکاسل هفت سیو داشت که در یک بازی لیگ برتر برای او بی‌سابقه است. واکنش او به ضربه میگل آلمیرون واقعاً نفسگیر بود، بدون شک شوتگیری بهتر از او در حال حاضر در جهان وجود ندارد.

آرنولد افتضاح
الکساندرآرنولد  یک پرتاب در زمین نیوکاسل گرفته بود و بشدت خوشحالی می‌کرد اما او هیچ نقشی در بازگشت لیورپول نداشت و برعکس یکی از کسانی بود که تیمش را به دردسر انداختند. مدافع تیم ملی انگلیس خوش‌شانس بود که قبل از اخراج فان‌دایک، کارت قرمز نگرفت. بعد هم با اشتباه روی پاس محمد صلاح یک گل به گوردون تقدیم کرد. امید می‌رفت با پاس‌های دقیق و سانترهای بی‌نقص خود به لیورپول در بازگشت کمک کند اما رادار او در طول بازی خراب بود و مقابل گوردون هم حرفی برای گفتن نداشت تا اینکه بال نیوکاسل تعویض شد. گاهی تقصیر ضعف دفاع را به گردن او می‌اندازند اما این بار واقعاً افتضاح بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی