صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

تمامی اشتباهات بزرگ یحیی در ضعف خط حمله و مشکل گلزنی

وقتی سرمربی به اصرار مدیرعامل، لوکادیا را گرفت

اتفاقاتی در پرسپولیس رخ می‌دهد که به نظر جای بازنگری و تعمق بیشتری دارد. مثلاً هنوز برای خیلی‌ها مشخص نشده چرا در حالی که پرسپولیس در حال حاضر تنها یک مهاجم تخصصی دارد تقریباً تمامی مهاجمانش را رد کرده است. بدون شک کار منطقی این بود که سرمربی پرسپولیس مهاجم مد نظرش را می‌گرفت و بعد از آن، مهاجم خارجی مد نظرش که این همه جار و جنجال در خصوص آن به پا شده را جذب می‌کرد. قطعاً یحیی می‌توانست بازیکن مازاد خودش را از بقیه پست‌ها مانند هافبک میانی یا مدافعان انتخاب کند. پست‌هایی‌که در آن بازیکن زیادی وجود دارند و عبدی که حداقل می‌توانست ذخیره خوبی برای خط حمله باشد را از تیم بیرون نمی‌گذاشت.
یکی از نکات عجیب دیگر در پرسپولیس به این باز می‌گردد که یحیی حتی خودش هم موافق جذب لوکادیا نبود و با اصرار مدیرعامل بود که او جذب شد چون سرمربی پرسپولیس موافق لوکادیا نبود و اعتقاد داشت چگونه باید مهاجمی را بگیرد که 20 کیلو اضافه‌وزن دارد هر چند زمان ثابت کرد که یحیی چقدر در مورد لوکادیا تصور اشتباهی داشته است و مهاجم هلندی در زمان حضورش در پرسپولیس بیشترین گل‌ها را به ثمر رساند هر چند که به شکل بدی و با بهانه‌های غیرفوتبالی از پرسپولیس جدا شد که آن موضوع مبحثی جداگانه است.
اشتباه بزرگ دیگر یحیی که مشخص نشد چرا او تن به این کار داد جذب تمیروف، پریرا و شیخ‌دیاباته بود. مهاجمانی که به هیچ وجه نتوانستند برای پرسپولیس مؤثر واقع شوند و ضعف‌شان در گلزنی موجب شد تا همگی بعد از دریافت پول‌های زیاد در عین حال که هیچ بازدهی در گلزنی برای پرسپولیس نداشتند از تیم جدا شوند.
ناز عیسی کشیدن داشت و حتماً در شرایطی که این مهاجم پول بیشتری برای ماندن می‌خواست این راه وجود داشت که با پول کمتر او را حفظ کرد و به قولی حتی نازش را کشید چه بسا که اگر عیسی در پرسپولیس می‌ماند حتماً جلوی شهاب زاهدی و به‌عنوان یک مهاجم گلزن می‌توانست در بازی‌های حساس دست یحیی و تیمش را بگیرد.

شهاب نمی‌تواند
شهاب زاهدی تنها مهاجم فعلی پرسپولیس است که او هم به درد مهاجم نوک نمی‌خورد و تقریباً همه متخصصان و کارشناسان فوتبال معتقدند که او باید در پست وینگر راست و یا چپ بازی کند بازیکنی که شوت خوب می‌زند، از قدرت سرزنی خوبی برخوردار است و از عقب خوب اضافه می‌شود اما نمی‌تواند در پست مهاجم نوک کارآیی داشته باشد چه بسا که تا حالا هم نتوانسته در امر گلزنی هیچ توفیقی داشته باشد.
مقابل فولاد اصلاً مشخص نیست که پرسپولیس از فوروارد استفاده خواهد کرد یا یحیی باز هم مانند بعضی از بازی‌هایش که اتفاقاً در بیشتر آنها هم به پیروزی رسیده تیمش را بدون مهاجم روانه میدان خواهد ساخت. در این رابطه به نظر می‌رسد وحید امیری یا ترابی گزینه‌های یحیی برای تک مهاجم خط جلو باشند و برای لحظاتی هم اگر بازی گره خورد باز هم گولسیانی به میدان برود تا گره کور گلزنی در پرسپولیس را باز کند.

جستجو
آرشیو تاریخی