صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

فرصت از دست رفته آرسنال قبل از بازی با یونایتد

توقـــــــــف نابهنگام

محسن ذاکری
روزنامه‌نگار


آرسنال یک فرصت عالی برای سومین پیروزی متوالی و حفظ رکورد صددرصد خود در این فصل را از دست داد و برابر فولام 10 نفره 2 بر2 متوقف شد. آندریاس پریرا در دقیقه اول بازی میزبان مدعی خود را مبهوت کرد؛ وقتی که با ضربه هوشمندانه‌اش دروازه آرون رمزدیل را باز کرد. با وجود تلاش بسیار آرسنال، میهمان با برتری به رختکن رفت و میکل آرتتا تغییرات زیادی در تیمش ایجاد کرد تا نتیجه را برگرداند. یکی از تعویضی‌ها فابیو ویرا  بود که در دقیقه 70 پنالتی گرفت که بوکایو ساکا آن را به گل مساوی تبدیل کرد؛ قبل از آنکه به ادی انکتیه پاس گل برتری بدهد. هفت دقیقه مانده به پایان کالوین باسی کارت زرد دوم را گرفت اما در دقیقه 89 ژوائو پالینیا بازی را به تساوی کشاند تا فولام که هفته قبل در دربی به برنتفورد باخته بود و 11 سال است که آرسنال را نبرده، دست پر از امارات برود. برند لنو، دروازه‌بان سابق آرسنال در این یک امتیاز نقش مهمی داشت.
 
 بازی خوب ویرا
واقعیت این است که فابیو ویرا تا به حال نتوانسته پولی را که برایش داده‌اند، توجیه کند. در این بازی اما کیفیتش را نشان داد و روی هر دو گل نقش پررنگی داشت. اگر بتواند راه بیفتد و مثل این بازی بدرخشد-کاری که کای هاورتز نتوانست انجام دهد و جای خود را به هم‌تیمی پرتغالی داد- شاید این فصل، فصل او باشد. یک گل به او اعتماد به نفس می‌دهد و در این بازی لنو دو واکنش عالی داشت تا او را ناکام کند و بازی را نگه دارد.

  از گابریل خبری نیست
تاکهیرو تومیاسو محروم بود و خیلی‌ها منتظر چینش دفاعی آرتتا بودند. گابریل در دو بازی ابتدایی تعویضی بود و برای این بازی هم انتخاب نشد. اولکساندر زینچنکو هم فراخوانده نشد و مربی اسپانیایی از یاکوب کیویور در سمت چپ بهره گرفت تا هری ویلسون در سمت راست فولام را کنترل کند. آرتتا می‌گوید دلایل این انتخاب نشدن را به مدافع برزیلی توضیح داده و گویا بازی متفاوتی در سمت چپ از او می‌خواهد. زینچنکو نیم ساعت بازی کرد و بن وایت به سمت راست منتقل شد، بنابراین باید در دیدار هفته بعد با منچستریونایتد شاهد تغییراتی در دفاع آرسنال باشیم.
 
 پاسخ انکتیه به نیمکت‌نشینی
انکتیه در بازی دوشنبه گذشته مقابل کریستال پالاس خوب بود اما برای این دیدار جای خود را به لئاندرو تروسار داد. این بلژیکی در برد 3 بر صفر اسفند مقابل فولام در ترکیب اصلی بود و شاید به همین دلیل دوباره انتخاب شد. تروسار به چپ گرایش داشت و هاورتز از عمق حرکت می‌کرد. آرتتا بین دو نیمه انکتیه را به بازی آورد. بازیکن شماره 14 از نیمکت‌نشینی ناراحت نبود و خودش را ثابت کرد، اگر تروسار جای او بود نمی‌توانست آن گل را بزند.
 ژسوس باید صبر کند
وقتی نام گابریل ژسوس قبل از بازی آورده شد، هواداران ذوق کردند اما این برزیلی هنوز در این فصل بازی نکرده بود اما برگشته و آماده کمک است. برخی می‌گویند ژسوس می‌توانست در فرصت‌های نیمه اول تیمش عملکرد بهتری داشته باشد. به هر حال بعد از تغییرات آرتتا آخرین کسی که به بازی آمد، شماره 9 بود بعد از آنکه 9 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام شد. او برای فرصت بیشتر باید صبر کند.
 
تزلزل رمزدیل
دروازه‌بان آرسنال قطعاً نمی‌خواهد تکرار صحنه گل اول فولام را مشاهده کند، او بارها با بازی رو به جلو به تیمش کمک کرده اما این بار تیم را عقب انداخت. شاید بعضی از هواداران آرسنال خواهان حضور داوید رایا در ترکیب اصلی بازی با یونایتد باشند و برای بدترشدن اوضاع اینکه برند لنو، با چند واکنش مهم، توانایی خود را به رخ تیم سابقش کشید.
 
پالینیا کلید امیدهای فولام
پالینیا که در پیش‌فصل دچار مصدومیت شانه شد و مقابل آرسنال برای اولین بار در این فصل در ترکیب اصلی قرار گرفت. بازیکن سابق اسپورتینگ به عنوان جانشین مقابل برنتفورد به زمین رفت اما با دو گل و یک بازیکن عقب افتاده کاری از پیش نبرد. هافبک 28 ساله پرتغالی تا قبل از گل تساوی هم بازی باکیفیتی داشت و شایستگی رسیدن به گل مساوی را داشت. فولام برای او پول زیادی می‌خواهد و شاید آینده فصلش به حفظ یا رفتن او بستگی داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی