صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

امباپه – رئال؛ شاید وقتی دیگر

قصه به سر رسید؟

ایمان گودرزی
خبرنگار

ستاره فرانسوی در پایان فصل گذشته تمایلش به ماندن در پاریس بدون تمدید قرارداد را به صورت علنی اعلام کرد. با علم به اینکه این بازیکن ژانویه به بازیکن آزاد تبدیل می‌شود، پاریس به دنبال راهی برای خروج هر چه زودتر این ستاره از تیم بود.
این وضعیت رئال مادرید را در حالت آماده‌باش قرار داده بود اما سفیدپوشان تنها نظاره‌گر شرایط بودند و هیچ اقدام رسمی برای این بازیکن صورت
ندادند.
 
پاریس قیمت را بالا برد
از زمان شروع شایعات گفته می‌شد که اولین پیشنهاد برای این بازیکن 150 میلیون یورو خواهد بود، پیشنهادی که هرگز ارائه نشد. در اوایل آگوست قیمت این بازیکن در بازار به 200 میلیون رسید و بعدها گفته شد پاریسی‌ها رقم را به 250 میلیون رسانده‌اند اما در هیچ مقطعی رئالی‌ها هیچ پیشنهادی برای این بازیکن ارائه نکردند و همین قضیه باعث شگفت‌زده شدن سران قطری
باشگاه شد.
 حماسه امباپه به پایان رسید
در حالی که تنها چند روز تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باقی مانده است، ال چیرینگیتو حکم نهایی از جانب خودش درباره حماسه امباپه ارائه کرده
است. رسانه اسپانیایی حکایت از آن دارد که قصه امباپه بالاخره به پایان رسیده و کیلیان این فصل در پاریس باقی خواهد ماند. ادعاهای ال چیرینگیتو توسط فابریزیو رومانو خبرنگار حوزه نقل و انتقالات نیز تکرار شد. روزنامه‌نگار ایتالیایی خاطرنشان کرد که رئال مادرید هیچ مذاکره‌ای با پی اس جی برای انتقال فرانسوی انجام نداده است و به نظر نمی‌رسد در مدت زمان باقیمانده نیز کار خاصی انجام دهد. با شرایط فعلی انتقال امباپه در این تابستان به سانتیاگو برنابئو غیرممکن به نظر می‌رسد.
حتی جیانلوئیجی دوناروما، ستاره پاری سن ژرمن نیز اخیراً تأیید کرد که امباپه در پاریس خواهد ماند و گفت: «بله، کیلیان مطمئناً خواهد ماند.»
هواداران سفیدپوشان باید قبول کنند امباپه تابستان امسال به رئال مادرید نخواهد رفت. فعلاً این داستان تمام شده است و اگر باور نمی‌کنید می‌توانید به حرف کارلو آنچلوتی رجوع کنید، جایی که در پاسخ به سؤال خریدهای بیشتر گفت: «قطعاً خرید دیگری در این تابستان نخواهیم داشت و من این خبر را 100درصد رد می‌کنم.»
 
رئال بدون شماره 9 ادامه خواهد داد
اما آیا رئال مادرید با این شرایط قصد به خدمت گرفتن مهاجم دیگری را خواهد داشت؟ جواب ساده و کوتاه است؛ خیر! آنچلوتی به کل خط حمله تیمش را با زوج رودریگو وینیسیوس متحول کرده است و با درخشش جود بلینگام به نظر نمی‌رسد کارلتو قصد اضافه کردن بازیکن تهاجمی دیگری به تیمش داشته باشد.
جود بلینگام با وجود نقش شماره 10 که در تیم دارد در سه بازی اول کمک بسیار زیادی به گلزنی تیم کرده است.
ملی‌پوش انگلیسی در حال حاضر با 4 گل در سه بازی اول، بهترین گلزن لالیگا است. آنچلوتی به او در زمین آزادی زیادی داده و از این کار سود خوبی کرده است.
 
آینده رئال مادرید چگونه است؟
رئال مادرید ممکن است این تابستان در حالی که مهاجم شماره 9 ندارد فرصت جذب امباپه را از دست بدهد اما دلایل خوبی برای صبر کردن تا 2024 دارند از این ستاره در برنابئوی جدید رونمایی کند.
همه چیز بیانگر این است که امباپه تمایلی به ادامه دوران حضورش در پاری سن ژرمن ندارد و تاکنون هر تلاشی برای تمدید قراردادش در پایتخت فرانسه توسط بازیکن رد شده
است.
با این حساب کیلیان در ژانویه بازیکن آزاد خواهد شد و حدود 6 ماه دیگر رئالی‌ها می‌توانند مذاکرات خود را به صورت آزادانه برای جذب او آغاز کنند.
درست است که مادرید برای انتقال رایگان احتمالی این بازیکن پولی به باشگاه پاریسی پرداخت نخواهد کرد اما قطعاً پاداش چشمگیری برای بازیکن در نظر خواهد گرفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی