صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

پیروزی مقابل نیوزیلند، خط و نشان برای مدعیان

این بار مصاف با یاران غول یونان

علی رضایی
روزنامه نگار

در رقابت‌های بسکتبال جام جهانی 2023 تیم امریکا که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این دوره محسوب می‌شود در اولین گام از این مسابقات توانست مقابل تیم نیوزیلند با نتیجه 99 بر 72 پیروز میدان شود و امروز هم به مصاف تیم یونان می‌رود. پیروزی مقابل نیوزیلند با اختلاف 27 امتیاز در واقع خط و نشانی بود برای سایر رقبای این تیم که در جام جهانی قبلی امریکا را حذف کرده بودند. در جام قبلی غول بسکتبال دنیا به مقام هفتمی اکتفا کرده بود. تیم امریکا یک ماه قبل از شروع این جام، دور کره زمین را طی کرده بود و با بیشتر کشورهای صاحب بسکتبال مسابقات تدارکاتی انجام داده بود. امریکا این‌بار برخلاف گذشته با تمام قدرت پا به عرصه این مسابقات گذاشته است. تیم امریکا فاقد فوق ستاره است اما در جمع ملی‌پوشان امریکا یکسری جوانان با انگیزه بازی می‌کنند که در بازی اول مقابل نیوزیلند با اجرای مهارت‌ها، دفاع اصولی و حملات کارساز نشان دادند چیزی از فوق ستارها کم ندارند. آستین ریورز یکی از بهترین‌های تیم امریکا است که در تیم لس‌آنجلس لیکرز دست به توپ است. او در این جام هم دارد یکه‌تازی می‌کند و نقش بسیار مؤثری در پیروزی تیم امریکا مقابل نیوزیلند داشت. او می‌خواهد به ستاره جام جهانی تبدیل شود. او با 12 امتیاز، 6 پاس منجر به گل و 3 توپ‌ربایی به کار خودش در این بازی پایان داد و در این بازی بعد از پرتاب سه امتیازی موفقیت‌آمیز خود ژست «یخ در رگ‌های من» را گرفت و تماشاگران سالن هم از فرط خوشحالی سالن را ترکاندند. او درباره حضور خودش در این جام گفت: «من یکی از بچه‌هایی بودم که با عشق و علاقه رقابت‌های جام جهانی و المپیک را نگاه می‌کردم. در حال حاضر که خودم در این جام حضور دارم هر روز به محض اینکه از خواب بیدار می‌شوم آن خاطرات را در ذهنم مرور می‌کنم.»
تایرس هالیبرتون و پائولو بانچرو هم‌تیمی‌های نیمکت‌نشین آستین ریورز نیز شایسته تحسین ویژه بودند. هالیبرتون با 10 امتیاز و با عملکرد مثبت 13 و بانچرو هم با 21 امتیاز و عملکرد مثبت 22 برای تیم امریکا بسیار تأثیرگذار بودند. اما آنتونی ادواردز که در مسابقات تدارکاتی قبل از برگزاری جام جهانی حسابی می‌درخشید اما در بازی اول تیم امریکا عملکرد خوبی نداشت. به طور کلی دفاع اصولی تیم نیوزیلند 5 نفر شروع کننده تیم امریکا را مهار کرده بود و آنها نتوانستد در کوارتر اول از نیوزیلند پیشی بگیرند تا اینکه در کوارترهای بعد تعویض‌های استیو کر شروع شد و بازیکنان تعویضی کار را برای تیم امریکا درآوردند.
استیو کر سرمربی تیم امریکا در مورد بازی با نیوزیلند گفت: «نیوزیلند تیم عالی و فوق‌العاده‌‌ای است. بازیکنان این تیم هم از لحاظ هوازی و هم از لحاظ فرم بدنی بسیار آماده و سرحال هستند. آنها در کوارتر اول از تیم ما پیشی گرفتند. اگر نیمکت تیم ما از بازیکنان شاخص خالی بود قطعاً این بازی به نفع آنها تمام می‌شد.»
تیم امریکا امروز به مصاف یونان می‌رود. یونانی که غول خودش یعنی یانیس آنته‌ توکمبو را در اختیار ندارد اما یونان این جام، به مراتب از تیم نیوزیلند خیلی قوی‌تر است و خیلی هم حساب شده بازی می‌کند. اگر بازیکنان این تیم بتوانند از سرمه‌ای‌پوشان امریکا پیشی بگیرند تا حدودی کامبک‌ زدن آمریکایی‌ها برای پیروزی سخت و نفسگیر می‌شود. یونانی‌ها هم با پیروزی مقابل اردن مسابقات این جام را شروع کرده‌اند و با دست پر به استقبال امریکایی‌ها می‌روند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی