صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

ستاره آرژانتینی بالاخره برای اولین بار در MLS بازی کرد

آتش‌بازی مسی در نیویورک

 

رسول مجیدی
روزنامه نگار

بامداد روز گذشته نیویورک امریکا شاهد اولین بازی لیونل مسی در MLS بود. ستاره آرژانتینی در 7،6 بازی گذشته برای اینترمیامی بازی کرده بود و حسابی درخشیده بود اما هیچ‌کدام از بازی‌های در لیگ سراسری امریکا موسوم به MLS برگزار نشده بود. اینتر میامی که در قعر جدول لیگ قرار داشت، ۱۱ بازی اخیر بود که در MLS به پیروزی نرسیده بود اما آنها موفق شدند بالاخره بامداد یکشنبه به یک پیروزی برسند. یک پیروزی خارج از خانه در نیویورک؛ مقابل تیم رد بول که در بازی رفت در میامی اینتر را شکست داده بود.
اینتر میامی در چند ماه گذشته حسابی متحول شده و با اینکه لیونل مسی در ترکیب فیکس تیم قرار نداشت اما موفق شد بازی را عالی شروع کند و با یک گل از میزبان پیش بیفتد.
گل اول اینتر میامی در این بازی در دقیقه 37 توسط دیگو گومز به ثمر رسید و گل دوم اینتر میامی را هم لیونل مسی در دقیقه 89 وارد دروازه نیویورک ردبول کرد. مسی در دقیقه ۶۰ با تشویق زیاد حضار وارد زمین شد.
تاتا مارتینو پیش از این بازی هشدار داده بود که این ستاره اینترمیامی به خاطر بالا رفتن سنش و حضور در دیدارهای متعدد چند هفته اخیر دچار خستگی عضلانی شده است و شاید در این بازی غایب باشد و همین اتفاق هم افتاد تا مسی کار را از روی نیمکت شروع کند. نکته جالب اینجا بود که حتی هواداران تیم میزبان هم خواستار ورود مسی به بازی بودند تا مشخص شود حتی نیویورکی‌ها هم برای تماشای بازی لیونل مسی به ورزشگاه ردبول‌آرنا رفته‌اند. آنها بارها و بارها فریاد زدند: «ما مسی را می‌خواهیم».
مسی البته در 30 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت واقعاً دل هواداران را ربود؛ مخصوصاً روی گلی که خودش پاسی عالی را به سمت راست فرستاد و بعد پاس برگشتی را وارد دروازه کرد. در واقع پاس اولیه مسی حتی از صحنه گل هم زیباتر بود.
 
مارتینو: ۳ هفته مسی را نخواهیم داشت
تاتا مارتینو، سرمربی سابق بارسلونا و تیم ملی آرژانتین که این روزها روی نیمکت اینتر میامی می‌نشیند بعد از بازی حرف‌های مهمی زد: «ما ارزش زیادی برای برد مقابل نیویورک قائل هستیم، چون با سیستم چرخشی بازی کردیم و البته باید به این سیستم عادت کنیم، زیرا مسی قرار است به تیم ملی آرژانتین ملحق شود. او حداقل 3 بازی در این فصل را از دست خواهد داد و سال بعد نیز مسأله همین است و ما باید مطمئن شویم که در غیاب لئو نیز می‌توانیم خوب بازی کنیم و امتیازات را جمع کنیم.»
البته مسی در بازی بعدی حاضر خواهد شد. اینتر باید پنجشنبه با نشویل روبه‌رو شود؛ تیم دیگری که در بازی رفت میامی را شکست داده بود.

ZOOM

لیونل مسی تاکنون 9 بازی در اینتر میامی انجام داده است. او در این 9 بازی موفق شده است 11 گل به ثمر برساند. مسی در تمامی این 9 بازی به همراه اینتر میامی برنده شده است و از وقتی که او به اینتر میامی رفته، این تیم حتی یک شکست را هم تجربه نکرده است. مسی در بازی‌های خود برای اینتر میامی سه پاس گل داده و یک جام هم فتح کرده است. همچنین اینتر میامی به همراه لیونل مسی راهی فینال رقابت‌های جام حذفی امریکا شده است و باید دید که در آن رقابت‌ها هم به قهرمانی می‌رسد یا خیر.

 

جستجو
آرشیو تاریخی