صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

در فضای مجانی مجازی بعضی‌ها خودشان را کاندید مربیگری فولاد کرده‌اند

ربیعی انصراف داد، شانس فرکی و نویدکیا بیشتر است

 

حسین برزگر
روزنامه نگار
پس از شکست سنگین فولاد خوزستان مقابل ملوان انزلی، با نظر هیأت مدیره باشگاه فولاد علیرضا منصوریان سرمربی این تیم برکنار شد. از لحظه رسانه‌ای شدن این اتفاق نام‌های زیادی در فضای مجازی برای نشستن روی نیمکت فولاد شنیده شد و بعضی از آنها هم به زعم همان رسانه‌ها تا یک قدمی باشگاه هم رفتند. البته شاید هم این شایعات برای مدیران فولاد بد نشد چرا که آنها متوجه واکنش‌های هواداران‌شان شدند. همین الان که هیچ اتفاقی نیفتاده سکونشینان فولاد آره‌نا دو گروه شده‌اند. گروه اول فقط شعار جذب مربی خارجی سر می‌دهند و طرف مقابل هم مربی داخلی و ترجیحاً بومی می‌خواهند.
از محمد ربیعی، محرم نویدکیا، سهراب بختیاری‌زاده و حسین فرکی گرفته تا افشین قطبی و قربان بردیف. خلاصه در این میان برخی مربیان بیکار هم فضای مجازی را مجانی دیده و خودشان را کاندید می‌کنند. از جمع این مربیان فقط ربیعی انصرافش را اعلام کرده که ظاهراً او برای جدایی و فسخ قرارداد یک بند 6 میلیارد تومانی در قراردادش وجود دارد. اما خودش این طور گفته: «باید از مجموعه فولاد و مدیران این باشگاه تشکر کنم، همین‌طور از هواداران این تیم که به بنده لطف داشتند. طبیعتاً هرگونه مذاکره یا توافق در این زمینه به مدیران دو باشگاه مربوط می‌شود. من تحت قرارداد باشگاه ذوب‌آهن هستم و به مسئولیتی که برعهده دارم، باید احترام بگذارم. اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کند در ذوب‌آهن بمانم و کارم را در این تیم انجام دهم.»
اما سهراب بختیاری‌زاده که با توجه به بومی بودنش در همان ساعت‌های ابتدایی نامش به عنوان اصلی‌ترین گزینه مطرح شده بود حالا از اقبال کمتری برخوردار است. در شرایط فعلی اگر تصمیم نهایی انتخاب گزینه داخلی باشد، شانس حسین فرکی و محرم نویدکیا از بقیه گزینه‌های داخلی بیشتر خواهد بود. در حالی که در ساعات ابتدایی دیروز شنیده می‌شد سیاست باشگاه فقط جذب مربی داخلی بوده و به هیچ عنوان گزینه خارجی را روی میز ندارند اما از عصر دیروز نام‌های زیادی شنیده می‌شد که در میان‌شان نام آندره‌آ استراماچونی و قربان بردیف بیشتر به گوش می‌رسید. حتی در مورد بردیف می‌گفتند سرمربی سابق تراکتور رقم قراردادش به همراه کلیه اعضای کادر فنی‌اش را ۶۰۰ هزار دلار عنوان کرده که مورد موافقت مدیران باشگاه قرار گرفته است.
اما شرایط بودجه باشگاه فولاد به گونه‌ای است که این باشگاه در صورت در اختیار گرفتن استراماچونی یا مربی خارجی دیگر با رقم نزدیک به مربی ایتالیایی دچار مشکل خواهد شد چرا که سقف بودجه این باشگاه پر می‌شود و به همین دلیل به نظر می‌رسد مدیران باشگاه فولاد برای دچار نشدن به این مشکل قید جذب سرمربی خارجی را بزنند و راضی به همکاری با یک مربی ایرانی باشند. البته برای این هم راهکاری پیدا کرده‌اند. باشگاه فولاد خوزستان نامه‌ای به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارسال کرده و درخواست افزایش حداقل 30 میلیارد تومانی سقف بودجه را داشته است. البته با توجه به اینکه پیش‌تر سازمان لیگ و فدراسیون با درخواست مشابهی از سپاهان مخالفت کرده بودند، مدیران فولاد راه‌حل دومی هم جلوی پای فدراسیون گذاشته‌اند و آن هم تعدیل قرارداد برخی از بازیکنان فصل جاری و انتقال بخشی از تعهدات به سال آینده است تا بدین ترتیب مشکل رعایت سقف بودجه از بین برود. این در واقع همان کاری است که سپاهانی‌ها نیز انجام دادند و پس از حل مشکل بازیکنانی نظیر رضا اسدی و عیسی آل‌کثیر در حال حل مشکل برایان دابوی بورکینافاسویی هم هستند. به هرحال فولاد خوزستان با منصوریان پا به مسابقات گذاشت، اما حالا آنها باید یک مربی جدید همراه با کادر فنی‌اش را استخدام کنند و به احتمال زیاد چند بازیکن مورد نظر سرمربی جدید را هم جذب کنند. اینها همه یعنی هزینه‌های اضافی پیش‌بینی نشده.
در این بلبشوی خبری، شنیده شد که فولادی‌ها قصد دارند کار را با هدایت موقت اولی گلادیسون مقابل پرسپولیس پیش ببرند و بعد از آن در فضایی آرام سرمربی جدید خود را انتخاب کنند. اما آخرین خبر این بود که با نظر هیأت مدیره باشگاه و مدیرعامل، قرار است محمد خرمگاه و حسین کاظمی دو دستیار منصوریان در فولاد برای بازی با پرسپولیس به نیمکت این تیم برگردند. هر چند به این خبر آخری هم نباید خیلی استناد کرد اما یک نکته خیلی خیلی مهم نباید فراموش شود و آن اینکه نقل و انتقالات تابستانی تا ساعت پایانی ۸ شهریور ادامه خواهد داشت، یعنی همان زمانی که فولاد بازی‌اش مقابل پرسپولیس را به پایان می‌رساند. اگر بحث انتخاب سرمربی فولاد خوزستان به بعد از بازی با پرسپولیس موکول شود، دیگر فرصتی برای اضافه و کم کردن بازیکن از لیست وجود نخواهد داشت و با توجه به پر بودن لیست بزرگسال حتی سهمیه فیفا هم نمی‌تواند به تیم اضافه شود. در تمرینات فولاد ۲۰ بازیکن بزرگسال حضور دارد و یکی از آنها برای ادامه مسابقات از لیست خارج می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی