سومین برد متوالــــی رئال مادرید در لالیگا

آچار فرانسه انگلیـــــــسی

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
تأثیر جود بلینــــــــگام در لالیـــــــــــــگا بی‌نظیراست. درحالی که مادرید شماره 9 تخصصی فیکس ندارد، هافبک انگلیسی به‌عنوان آچار فرانسه ظاهرشده و موفق شد علاوه بر به ثمر رساندن چهارمین گل خود برای سفیدپوشان تیم را در سومین برد خارج از خانه رهبری کند.
رئال در اولین بازی کپا آریزابالاگا خیلی زود گل خورد اما خوش شانس بود که این گل مردود اعلام شد. در دقیقه 3 ضربه استراند لارسن پس از دفع ضربه کرنر به گل تبدیل شده بود. داور با بررسی VAR متوجه شد این گل در حالی به ثمر رسیده که پیش از خروج دروازه‌بان رئال مادرید روی‌ او خطا صورت گرفته بود. رئال به ایجاد موقعیت خطرناک و گلزنی امیدوار بود که خیلی زود با مصدومیت وینیسیوس جونیور مواجه شد. این بازیکن که در دقیقه 10 مورد مداوای پزشکان قرار گرفته بود به دلیل احساس درد از ناحیه همسترینگ پای راست در دقیقه 15 از ترکیب خارج شد و نتوانست به بازی ادامه بدهد. خوسلو جانشین ستاره برزیلی شد.
بازی از سوی هر دو تیم در نیمه اول با سرعت بالا دنبال می‌شد و حملات پی درپی  روی دروازه‌ها شکل می‌گرفت. در دقیقه 32 سلتاویگو به گلزنی خیلی نزدیک بود که ضربه مینگوئزا روی پاس خطرناک  یاگوآسپاس با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.
خوسلو در دقیقه 43 روی پاس جود بلینگام رئال مادرید را به گل رساند اما به دلیل حضور این بازیکن در آفساید این گل مردود اعلام شد. نیمه اول این بازی به همین ترتیب با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در نیمه دوم هیجان بالاتری در بازی وجود داشت. کپا در دقیقه 52 ضربه خطرناک لارسن را به‌موقع دفع کرد و مانع از فرو ریختن دروازه رئال شد.
رئال در دقیقه 66 به بهترین موقعیت برای گلزنی رسید. پس از خطای ویلار روی رودریگو خطای پنالتی اعلام شد اما این بازیکن برزیلی نتوانست آن را به گل تبدیل کند. ضربه او با دست چپ دروازه‌بان سلتا دفع شد و راهی به دروازه نیافت.
رئال که این موقعیت گلزنی را از دست داده بود علاقه‌ای به کسب یک امتیاز نداشت و برای گلزنی فشار بیشتری را روی دروازه حریف ایجاد کرد تا اینکه در دقیقه 81  به نتیجه رسید.
ارسال کرنر تونی کروس با ضربه سر خوسلو به سمت دروازه حریف همراه شد و در مسیر عبور توپ، بلینگام با شیرجه به سمت آن با سر به توپ ضربه زد و تنها گل رئال را در این بازی به ثمر رساند. تیم میهمان پس از این گل تلاش بیشتری داشت تا حداقل یک امتیاز از این بازی به دست بیاورد اما تا پایان 7 دقیقه وقت اضافه هم نتوانست تغییری در نتیجه ایجاد کند.

جود بلینگام شماره 9 بود
و نمی‌دانست
بلینگام در سه بازی برای رئال مادرید چهار گل زده است. بهترین آمار او در لیگ 8 گل زده است.
شماره پیراهن او قبل از آمدنش به رئال 22 بود زیرا او توانایی بازی در پست‌های 4، 8 و 10 را داشت، اما جود بلینگام حالا می‌تواند شماره 9 را نیز به معادلاتش اضافه کند.
استعداد انگلیسی در دوره کوتاهی که به رئال مادرید آمده غریزه بی‌رحمانه خود را به عنوان یک گلزن به خوبی نشان داده و در سه بازی اول خود در لیگ برای لوس بلانکوس، چهار بار موفق به گلزنی شده است: دو گل با پای راست و دو ضربه سر، از جمله ضربه آخر در پیروزی روز جمعه
در بالایدوس.
 
وقت دیدن خانه جدید
دیوید آلابا پس از پیروزی 1-0 در گالیسیا خطاب به جود گفت: «این پسر دیوانه است، نمی‌دانم چه بگویم، زبانم لال است» امیلیو بوتراگوئنو افزود: «این گل‌ها مختص یک مهاجم نوک است.» ملی‌پوش انگلیسی تا اینجای فصل 7/66 درصد از گل‌های تیم را به ثمر رسانده است، چیزی که از زمان ایوان زامورانو در سال 1994 که چهار گل از شش گل ابتدایی آن فصل را به ثمر رساند، به دست نیامده است. اگر بلینگام به ختافه گل بزند، با رکورد کریستیانو رونالدو برابری می‌کند. مهاجم پرتغالی در 4 بازی اول خود با مادرید در سال 2009 پنج گل به ثمر رساند. این اولین بازی بلینگام در برنابئو نیز خواهد بود.ستاره انگلیسی پس از بازی با سلتا در اینستاگرام خطاب به هواداران نوشت: «وقت آن است که خانه جدیدم را ببینم.»
 
  بازیکن همه جانبه بهتر
بلینگام به‌عنوان محبوب‌ترین هافبک حال حاضر دنیای فوتبال به رئال مادرید منتقل شد و در حال حاضر به نیمی از رکورد بیشترین گل زده در دوران حرفه‌ای‌اش در لیگ رسیده است.
فصل گذشته او 8 بار برای بوروسیا دورتموند در بوندس‌لیگا (14 بار در تمام رقابت‌ها) گلزنی کرد و به گفته خودش، اکنون ده برابر بالغ‌تر از قبل است.

جایگزین بنزما
زمان زیادی طول نکشید تا کارلو آنچلوتی متوجه شد این بازیکن در خط حمله استعداد بالایی دارد و او را با سه هافبک پشت سرش در پست شماره 10 قرار داد و در سیستم جدید بلینگام بهترینش را به نمایش گذاشته است.  در پیش فصل، آنچلوتی ترکیب 4-3-3 را با بلینگام به عنوان 9 کاذب به کار گرفت و اخیراً مدعی شده که آمدن بلینگام غیبت بنزما را پوشش داده است. شاید این چکمه‌ها برای بلینگام بزرگ باشد اما تا این لحظه بلینگام موفق به این کار شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی