صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

شاید کابوس تراکتور، باشگاه‌ها را بیدار کند

آژیر قرمز برای لیگ نخبگان

حسین برزگر
روزنامه نگار

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان باشگاه تراکتور یکی از بهترین سال‌های حضور در نقل و انتقالاتش را در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر گذراند و توانست براساس نظر سرمربی خود! بازیکنان خوبی را به خدمت بگیرد. انتظار شروع خوب از تراکتور در لیگ برتر خیلی زود رنگ باخت و این تیم در اولین هفته رقابت‌ها، در برابر سپاهان و در اصفهان شکست سنگینی را متحمل شد. در هفته دوم انتظار جبران از تراکتور بود، اما هم بدشانسی یعنی روبه‌رو شدن با قهرمان فصل گذشته و یکی از مدعیان این فصل از رقابت‌ها و هم ناهماهنگی بین بازیکنان باعث شد تراکتور در برابر پرسپولیس هم بازی را واگذار نماید. این تیم تبریزی قبل از رسیدن به هفته سوم و رویارویی با استقلال خوزستان، یک بازی مهم در پیش داشت. تراکتور برای رسیدن به لیگ نخبگان آسیا باید از سد شارجه امارات می‌گذشت. این بازی در خانه تراکتور بود و این تیم تبریزی فرصت بسیار خوبی داشت که هم دو هفته گذشته لیگ برتر را جبران کند، هم خود را به لیگ نخبگان آسیا برساند و مهم‌تر اینکه با پیروزی در مقابل شارجه امارات، هوادارانش را از خود راضی نگه دارد. اما تراکتور راه چند هفته اخیر را پیش گرفت و در روزی که فرصت خوبی برای آنها مهیا شده بود، فرصت را از دست دادند و بازی را با نتیجه بدی واگذار کردند. برای تراکتور این شکست اصلاً خوب نبود و شاید تأثیرات منفی شکست مقابل شارجه تا مدت‌ها همراه تراکتور باشد و اجازه ندهد که این تیم در لیگ برتر فوتبال کشورمان هم روزهای خوبی را سپری کند.
تراکتور با همه توانی که داشت خود را برای رقابت با حریف اماراتی آماده کرد و در روزهای خوبش به مصاف حریف رفت، اما نتیجه‌ای که گرفت، اگر واقع‌بینانه نگاه نکنیم یک فاجعه بود. اگر به شرایط تیم‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان چه تراکتور و چه تیم‌های دیگر که در هفته‌های آینده در سطحی بالاتر باید به مصاف حریفان بروند و تیم‌های حاضر در کشورهای حوزه خلیج فارس نگاه کنیم و منصفانه قضاوت کنیم، نباید برد مقابل شارجه را برای هواداران تراکتور دست‌یافتنی می‌کردیم و یا منتظر نتیجه بهتری می‌بودیم. به هر حال این بازی تمام شد و تراکتور هم به جمع نخبگان نرسید.
با برگزاری و پایان مسابقات پلی‌آف، تیم‌های حاضر در مرحله گروهی و تعداد سهمیه‌های قطعی تیم‌ها در مرحله گروهی مشخص شدند و برابر اعلام فدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال کشورمان با سه تیم و نماینده در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. حتی سیدبندی کامل منطقه غرب آسیا هم انجام شده و باشگاه‌ها منتظر قرعه‌کشی هستند. پرسپولیس، سپاهان و نساجی مازندران نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها هستند که پرسپولیس در سید اول قرار دارد و تیم‌های سپاهان و نساجی مازندران در سید دوم جای گرفته‌اند. این سه نماینده کشورمان در لیگ نخبگان آسیا طی هفته‌های آینده باید به مصاف حریفانی چون الاتحاد و الهلال عربستان، السد و الدحیل قطر، العین و الشارجه امارت و ... بروند، تیم‌هایی که همگی از شرایط و وضعیت مالی و بازیکنان ستاره آنها بااطلاع هستیم و به خوبی می‌دانیم که چه بازی‌های سختی در انتظار نمایندگان کشورمان است. شکست تراکتور در رویارویی با الشارجه، آژیر قرمز را برای تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی مازندران به صدا درآورده است و اگر این باشگاه‌ها هم برنامه مدونی برای این رقابت‌ها نداشته باشند، به طور حتم بلای تراکتور سر آنها هم خواهد آمد. بخصوص تیمی مثل نساجی مازندران که تجربه‌ای در این رقابت‌ها ندارد و با کمترین آمادگی در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد. نساجی از دو بازی گذشته خود در لیگ برتر دو تساوی کسب کرده و شرایط سختی را پیش رو دارد، این تیم با هدایت مهدی رحمتی، حتی تجربه‌ای به اندازه تراکتور هم ندارد و حضورش در این رقابت‌ها می‌تواند با شرایط سهمگینی روبه‌رو شود. امیدوارم که کابوس تراکتور باعث بیداری هر سه باشگاه شود و حداقل با توان مضاعفی در این رقابت‌ها حاضر شوند و بی‌محابا وارد این رقابت‌ها نشوند.

جستجو
آرشیو تاریخی