صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اولین عامل صدرنشینی، مورایس است

احمدی: سپاهان استقلال را فراموش کند

 

در سه هفته‌ای که از بیست وسومین دوره لیگ برتر فوتبال سپری کردیم، فعلاً سپاهان باثبات‌ترین تیم است و با همین ثبات وبازی خوب، فعلاً صدرنشین لیگ برتر است. رحمان احمدی که پیش از این معتقد بود سپاهان وضعیت خوبی برای این دوره از لیگ برتر خواهد داشت، درباره این تیم حرف‌هایی دارد و بازهم معتقد است که سپاهان می‌تواند روزهای بهتری را هم تجربه کند. بردن استقلال را هم از کارهای خوب سپاهان می‌داند.

اکبر منتشلو
روزنامه نگار

 


صدرنشینی زودهنگام سپاهان باید به شما تبریک گفت.
ممنون، به عنوان یک هوادار سپاهان، امیدوارم خیلی زود صدرنشینی پایان فصل سپاهان را به هواداران این تیم تبریک بگویم.
فارغ از اینکه شما به عنوان طرفدار سپاهان، از صدرنشینی فعلاً قطعاً خوشحال هستید، آیا می‌توان این صدرنشینی را برای سپاهان یک شروع خوب به حساب آورد.
صددرصد همین طور است. به هر حال هر تیمی که بخواهد در پایان رقابت‌ها به قهرمانی برسد، به‌طور طبیعی باید شروع خوبی را هم داشته باشد، که این برای سپاهان رخ داده و خوشبختانه سه بازی سنگین را سپاهان با بردهای خوب به پایان برده است. البته این تضمینی برای قهرمانی نیست و اگر سپاهان به دنبال قهرمانی باشد، باید در هفته‌های آینده هم همین‌طور مقتدر بازی کند.
سه بازی سخت برای سپاهان در اولین هفته‌ها وجود داشت، چه نظری دراین باره داری؟
قبول دارم. خب بازی اول با تراکتور بود که به نظرم یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر است و در این فصل هم خیلی خوب خودش را آماده کرده است. دربی اصفهان همیشه حساس بود و خیلی وقت‌ها سپاهان در این بازی امتیاز از دست داده بود. مهم‌تر از این دو بازی، دیدار به یک مدعی اصلی یعنی استقلال بود که به هر حال سپاهان توانست از این بازی هم سه امتیاز را کسب کند.
بازی با استقلال سخت بود، اما بردن این تیم برای سپاهان به نظر روحیه مضاعفی خواهد بود؟
سپاهان بازی با استقلال را باید فراموش کند و به ادامه کار بپردازد، اما با این برد، طلایی پوشان نشان دادند که می‌توانند به راحتی از سد مدعیان عبور کنند و بعد از چند سال به خواسته هواداران‌شان جامه عمل بپوشانند.
هفته چهارم لیگ هم سپاهان به نظر بازی راحتی خواهد داشت
اگر این‌طور فکر کنند قطعاً در آینده به مشکل خواهند خورد، درست است پیکان نمی‌تواند خیلی برای سپاهان دردسرساز شود، اما سپاهان باید همه بازی‌ها را جدی بگیرد و هیچ امتیازی را از دست ندهد. تداوم و حفظ روند خوب سپاهان می‌تواند این تیم را به قهرمانی برساند. برد در چند بازی قطعاً تضمین مناسبی نیست.
در همین حد هم موفقیت سپاهان را مدیون چه چیزی می‌دانی؟
خب کادر فنی خوب و سرمربی کاربلد اولین عامل است. بعد هم که همین سرمربی با حضور مجدد روی نیمکت سپاهان، فرصت مناسبی برای جذب بازیکنان خوب داشت و حالا از همین بازیکنان بهترین بهره را می‌برد و نتایج خوب فعلی سپاهان مدیون کار خوب کادر فنی و بازیکنان است.
فکر می‌کنی سپاهان می‌تواند به این روند ادامه دهد؟
با بازی‌هایی که از این تیم در سه هفته گذشته دیدیم به نظرم این روند ادامه خواهد یافت و اگر در برخی پست‌ها گرفتار کمبود بازیکن نشود و البته بازیکنانش را از دست ندهد، سپاهان می‌تواند تا پایان فصل این‌طور مقتدرانه ادامه دهد.
سپاهان باید در لیگ نخبگان آسیا هم بازی کند، فکر می‌کنی آنجا هم بتواند موفق شود؟
شرایط بازی‌های آسیایی بسیار متفاوت بوده و هست. البته در دوره آینده متفاوت‌تر هم خواهد بود. همه ما شاهد هستیم که چه بازیکنانی به تیم‌های مدعی در این رقابت‌ها جذب شده‌اند. واقعیت را باید بپذیریم نه تنها سپاهان، بلکه هیچ کدام از تیم‌های لیگ ما،قابل مقایسه با تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان نیستند. هر چند همیشه فوتبال کشورمان از نظر فنی برتر بوده است، اما امکانات و بازیکنان ستاره‌ای که در سایر تیم‌ها وجود دارد، می‌تواند نمایندگان ما را ناکام کند.

جستجو
آرشیو تاریخی