صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

چلسی روملو را نمی‌خواهد، اینتر قرارداد نمی‌بندد

لوکاکو، نخواستنی‌ترین بازیکن نقل و انتقالات!

روملو لوکاکو روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد؛ نتوانسته دستمزد زیاد خود را توجیه کند، فصل پرمصدومیتی داشته و در بزرگ‌ترین عرصه‌ها مثل جام جهانی و فینال لیگ قهرمانان ناموفق بوده. لوکاکو با چلسی قرارداد دارد که او را نمی‌خواهد و مصمم است واگذارش کند. او تیم و شهری داشت که عاشقش بودند، جایی که سه تا از چهار فصل گذشته را در آن سپری کرد و راحت بود اما می‌دانست اینتر که فصل قبل به صورت قرضی برایش بازی کرد، توان خریدنش را ندارد. باشگاه میلانی اما به دلیل توافق با یوفا در خرج کردن محدودیت دارد. دو باشگاه می‌خواهند اتفاقی بیفتد و باید در چند روز باقیمانده از فرصت نقل و انتقالات راهی پیدا کنند، عربستان سعودی را دوست ندارد و ترکیب سن و دستمزد و بازی‌های کمتر از حد انتظار باعث شده مشتری دیگری نداشته باشد.
تا یک ماه قبل آینده‌اش روشن بود، می‌خواست در اینتر بماند و چلسی هم از او عبور کرده بود. به دلایلی روشن، از تابستان 2021 که به چلسی رفت پایین‌تر از حد انتظار بود، یک مصاحبه جنجالی کرد که بعدها مجبور به عذرخواهی شد و مالکیت جدید باشگاه‌ هم بازیکنان مسن با دستمزد بالا را نمی‌خواست. اینتر با او به توافق شفاهی رسیده بود، برای اینکه با 30 میلیون یورو انتقال صورت بگیرد اما لوکاکو باید مدت طولانی‌تری نسبت به چلسی در اینتر می‌ماند با دستمزد کمتر. اما چلسی باور داشت ارزش او دو برابر این مبلغ است و باز هم مذاکرات به بن‌بست خورد.
شایعاتی درباره انتقالش به یوونتوس هم مطرح شد اما مهاجم 30 ساله بلژیکی گفته بود هرگز برای این تیم بازی نمی‌کند، در دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا هواداران بیانکونری به او توهین نژادپرستانه کرده بودند و بعد از انتشار شایعات، هواداران یووه در شبکه‌های اجتماعی نسبت به جذب او ابراز بی‌میلی کردند و در جریان بازی دوستانه پیش‌فصل بین تیم اول و امید باشگاه این را علنی کردند. احتمال این انتقال نزدیک به صفر است، یوونتوس این فصل در اروپا حضور ندارد و شرایط مالی‌اش وحشتناک است. این شایعه قویاً تکذیب شد مثل گزارش‌ها درباره رفتن لوکاکو به تاتنهام بعد از فروش هری کین یا رم که مربی‌اش، ژوزه مورینیو او را در زمان مربیگری منچستریونایتد خریده بود.
به نظر می‌رسد لوکاکو را به همه اروپا پیشنهاد داده‌اند در حالی که هم انتظار چلسی و هم دستمزد مورد تقاضای لوکاکو رو به کاهش است، باشگاه‌هایی که او را می‌خواهند پول ندارند و آنهایی که دارند، او را نمی‌خواهند.
شاید یک انتقال قرضی دیگر در راه باشد تا چلسی از شر دستمزد لوکاکو خلاص شود؛ بله او در فصل 2023-2022 یکی از 10 بازیکن برتر جهان از نظر دستمزد بود. اما این هم سخت است، چلسی فقط می‌تواند پنج بازیکن را به خارج از انگلیس قرض دهد و از سه سهمیه‌اش استفاده کرده و چهارمی متعلق به دیوید واشینگتن است که از سانتوس خریداری شده و احتمالاً به استراسبورگ می‌رود. اگر تا اول سپتامبر یعنی 10 شهریور جایی نرود، عربستان هست که تا 29 شهریور امکان انتقال وجود دارد، البته الهلال که بیش از همه ابراز علاقه کرده بود، الکساندر میتروویچ را با 60 میلیون دلار از فولام برای همان پست خریده. اگرچه به نظر می‌رسد همه تیم‌های عربستان می‌توانند او را بخرند اما فقط چهار باشگاه الهلال، الاهلی، الاتحاد و النصر توسط «صندوق سرمایه‌گذاری ملی» اداره می‌شوند که پول‌ها را می‌دهد و هر چهار بازیکنان موردنظرشان را خریده‌اند و علاوه بر میتروویچ، کریم بنزما، کریستیانو رونالدو و روبرتو فیرمینو در این تیم‌ها هستند و این یعنی جای زیادی برای لوکاکو وجود ندارد.
اما یک نکته جالب وجود دارد، اینکه هنوز نمی دانیم چه حسی دارد. او قبل از این تغییر نظر 180 درجه‌ای داشته، در تابستان 2017 همه چیز مهیا بود برای اینکه از اورتون به چلسی برود، اما ناگهان از منچستریونایتد سر درآورد آن هم به توصیه مادرش که خیلی به او نزدیک است و البته همه می‌دانیم این انتقال پایان خوبی نداشت. اما الان با شش سال پیش خیلی فرق دارد، او آن موقع روی بورس بود و مشتری‌های زیادی داشت اما حالا شاید مجبور شود تصمیم عجولانه‌ای بگیرد که به نفعش نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی