صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

سردار بالاخره به مورینیو رسید

آزمون جدید در سری آ

امیر اسدی
خبرنگار
در روزهای پایانی نقل و انتقالات همیشه اخبار جذابی از توافق ستاره‌ها با باشگاه‌های بزرگ منتشر می‌شود. تیم‌ها نیازهای خود را بهتر می‌شناسند و بر اساس آن با بازیکنان جدید قرارداد می‌بندند. برخی توافق‌ها در کمتر از چند ساعت انجام می‌شود و گویا انتقال سردار آزمون به رم نیز در زمره این موارد است. سردار پنجشنبه با رم به توافق نهایی رسید و غروب همان روز با جت اختصاصی راهی رم شد تا در تست پزشکی باشگاه ایتالیایی شرکت کند. شماره 20 تیم ملی حالا بازیکن رم است و باید زیر نظر ژوزه مورینیو فعالیت کند. آزمون با انتقال به رم، آزمون جدید خود را در سری آ پشت سر خواهد گذاشت. او در 32 بازی برای لورکوزن در بوندس‌لیگا پنج گل زد، دو پاس گل داد و دو پنالتی گرفت. با این حال شرایطی پیش آمد تا او به رم برود و توانایی‌های خود را این بار مقابل مدافعان مستحکم ایتالیایی نشان بدهد.
 
از تابستان قبل تا تابستان امسال
سردار اولین بار با پیراهن روستوف مقابل ژوزه مورینیو بازی کرد؛ در لیگ قهرمانان اروپا و زمانی که مربی پرتغالی هدایت منچستریونایتد را بر عهده داشت. از آن مقطع، مورینیو علاقه ویژه‌ای به سبک بازی سردار داشت و حتی تابستان قبل هم مذاکراتی بین طرفین انجام شد اما به نتیجه نرسید. حالا اما شرایط تغییر کرده و آزمون برای دومین بار- بعد از کارلوس کی‌روش – زیر نظر یک مربی پرتغالی و مشهور فعالیت خواهد کرد.
 
جایگزین تامی آبراهام
حدود دو فصل قبل بود که تامی آبراهام، مهاجم نوک انگلیسی راهی رم شد تا زیر نظر مورینیو بازی کند. آبراهام در اردوی پیش‌فصل مصدوم شد و به دلیل جراحی رباط صلیبی ماه‌ها از فوتبال دور خواهد ماند. به همین دلیل رم با سردار آزمون وارد مذاکره شد و در نهایت به توافق رسید تا ستاره ایرانی را به خدمت بگیرد.
 
قرضی با بند خرید اختیاری
بایر لورکوزن در مذاکره با میلان، 10 میلیون یورو می‌خواست تا رضایتنامه سردار را صادر کند. حالا رم اما مسیر دیگری را برای جذب آزمون رفته و با قراردادی قرضی او را به خدمت گرفته. آزمون یک سال به صورت قرضی برای رم بازی خواهد کرد و البته ‌بند خرید دائمی‌اش هم اختیاری است. آن هم با پرداخت مبلغی در حدود 5/12 میلیون یورو.

پیگیر اردوی شهریور تیم ملی
شایعه‌هایی جدی درباره صحبت‌های محرمانه سردار و مورینیو وجود دارد که او در جام ملت‌ها حضور پیدا نخواهد کرد. با این حال آزمون حتی فیفادی شهریور‌ماه را نیز از دست نمی‌دهد، در حالی که برای درمان آسیب‌دیدگی‌اش بهتر بود در رم باقی می‌ماند. او همیشه در تیم ملی به روش علی دایی عمل کرده و بازیکنی در دسترس برای مربیان تیم ملی ایران بوده و بعید است که این‌بار نیز طور دیگری اتفاق بیفتد. آزمون در روزهای اخیر بارها پیگیر زمان شروع اردوی تیم ملی بوده و به همین دلیل بعید است چنین خبری واقعیت داشته باشد، آن هم برای تورنمنتی مهم مثل جام ملت‌های آسیا.
 
مورینیو: سردار به ما کمک می‌کند
ژوزه مورینیو، سرمربی رم درباره خرید سردار آزمون می‌گوید: «ما در شرایط سختی قرار داریم که در آن نمی‌توانیم مهاجم مورد علاقه خود را بخریم. تیاگو پینتو، آزمون را به من پیشنهاد کرد. اگر او آماده باشد، می‌تواند به ما کمک کند. پینتو به من گفت که علاوه بر آزمون، مهاجم دیگری نیز به ما خواهد پیوست. این باعث خوشحالی من می‌شود، بخصوص اگر بازیکن مورد نظر با کیفیت باشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی