صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

تمام گزینه‌ها رد شد!

مقصد کاپیتان افسانه‌ای مادرید کجاست؟

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
ملی‌پوش و کاپیتان سابق اسپانیا پس از اینکه با کلاب امریکا بر سر مسائل مالی به توافق نرسید حالا در ترکیه به دنبال تیم می‌گردد و در حال مذاکره با قهرمان لیگ این کشور است. طبق گزارش‌های منتشر شده شایعه انتقال سرخیو راموس به بشیکتاش کاملاً از بین رفته است اما به نظر می‌رسد که مدافع سابق رئال مادرید به هر حال در ترکیه خواهد ماند و با تیم دیگری مذاکره خواهد کرد. راموس پس از جدایی از پاری سن ژرمن هنوز مقصدش را انتخاب نکرده و این بازیکن 37 ساله با وجود دریافت پیشنهاد دستمزد 23 میلیون یورویی (9/24 میلیون دلاری) در سال از عربستان سعودی، همچنان بدون باشگاه است.
چرا راموس انتقال به عربستان سعودی را رد کرده است؟
پیشنهاد عربستانی از تیم الاهلی این کشور به دست سرخیو راموس رسید و گفته می‌شد حتی باشگاه با بازیکن به توافق نهایی رسیده بود. اما ناگهان خبری مبنی بر بهم خوردن این انتقال به گوش رسید. گفته می‌شد همسر راموس، پیلار روبیو که مجری تلویزیون اسپانیا نیز هست، تمایلی به زندگی در کشور حاشیه خلیج فارس نداشته و به همین دلیل سرخیو راموس بی‌خیال حضور در لیگی با همبازی‌های سابق خود شده است. از طرفی شایعاتی در مورد بازگشت راموس به باشگاه دوران جوانی خود یعنی سویا نیز شنیده می‌شود اما با اعلام سران باشگاه سویل، آنها هیچ قصدی برای بازگرداندن قهرمان دهمین جام رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نداشتند. تا این لحظه تلاش‌های رنه راموس، نماینده و برادر این بازیکن، برای جلب علاقه از بزرگترین لیگ‌های اروپا به ثمر نرسیده است، این در حالی است که به نظر می‌رسد احتمال نقل مکان سرخیو راموس به سمت تیم‌های لیگ امریکا و مکزیک نیز از بین رفته است.
 
شرط سرخیو راموس برای تیم بعدی!
در حال حاضر واقع بینانه‌ترین گزینه روی میز سرخیو راموس پیوستن به گالاتاسرای است که برای راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا می‌جنگد؛ رقابتی که مدافع پس از چهار بار قهرمانی با رئال مادرید، آن را به خوبی می‌شناسد. قهرمان ترکیه باید در مرحله پلی آف باشگاه مولده نروژی را شکست دهد تا به مرحله گروهی صعود کند. گالاتاسرای این فصل رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی را هدف اصلی خود در این رقابت‌ها قرار داده ‌است. به نظر می‌رسد راموس تنها حاضر باشد به تیمی برود که در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد، به این معنی که اگر گالاتاسرای آرزوی داشتن سرخیو راموس را در خط دفاع خود دارد باید هر طور شده خود را به مرحله گروهی این رقابت‌ها برساند.
 
جزئیات مذاکره راموس با گالاتاسرای
درخواست راموس از گالاتاسرای قراردادی 2 ساله با دستمزد 15 میلیون یورویی(2/16 میلیون دلار) در دو سال است. این درخواست از پیشنهاد باشگاه ترکیه‌ای مقداری بالاتر است (5 میلیون یورو، 4/5 میلیون دلار در هر فصل، با پاداش در پایان سال دوم). با این حال، باشگاه خوشبین است که راهیابی به لیگ قهرمانان می‌تواند بازیکن سابق اسپانیایی را متقاعد کند که به عضویت این تیم در بیاید.
به گزارش روزنامه آ اس اسپانیا، مذاکرات بین دو طرف پیشرفت بسیار خوبی داشته و احتمال دارد که این انتقال طی ساعات و یا روزهای آینده به مرحله نهایی برسد. گفته می‌شود سرخیو راموس خود مشتاق این انتقال است، حتی گفته می‌شود مائورو ایکاردی، هم‌تیمی سابق راموس در پاری سن ژرمن(که تابستان امسال پس از یک فصل حضور قرضی در گالاتاسرای قرارداد خود را به صورت دائم با این باشگاه درآورد) برای آمدن سرخیو راموس به این تیم و متقاعد کردن او تلاش‌هایی را انجام داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی