صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

مربی جدید، مشکلات قدیمی؛ روزهای سخت چلسی

برای ترسیدن زود است

انتظار اصلاح فوری در چلسی از ابتدا هم اشتباه بود اما بعد از یک امتیاز خوب مقابل لیورپول در هفته اول لیگ برتر، شکست بدی را برابر وستهام متحمل شدند. نخستین شکست مائوریسیو پوچتینو سؤال‌های زیادی را به وجود آورده به خصوص بعد از ریخت و پاش بی‌سابقه تابستانی که 346 میلیون پوند صرف تقویت تیم شد.
 
ناهماهنگ و بدون انسجام
چلسی برای راه افتادن به زمان نیاز داشت اما تساوی یک-یک مقابل لیورپول هواداران را امیدوار کرده بود اما ستاره آن بازی، انزو فرناندس برابر وستهام ناکارآمد بود و نمی‌توانست ارتباط خوبی در تیم ایجاد کند ضمن اینکه یک پنالتی خراب کرد. رحیم استرلینگ درخشید اما روی هر سه گل دریافتی خط دفاع ناهماهنگ بود ضمن اینکه نیکلاس جکسون در خط حمله تنها بود. تیم پوچتینو توپ را در اختیار داشت و پاس‌ها را درست می‌داد اما مثل اینکه به نقاط قوت هم کاری نداشتند و بازی‌شان تأثیرگذار نبود به همین دلیل دویدن‌ها بی‌نتیجه بود و غالباً با پاس به عقب حفظ توپ می‌کردند.
 زمان باید مشکلات را حل کند اما مشخصاً مربی به ترکیب ایده‌آل خود نرسیده به خصوص با انتقال 115 میلیون پوندی مویزس کایسدو از برایتون. البته صرف پول هیچ تضمینی برای رفع مشکل نیست و چلسی این را در فصل قبل به خوبی فهمیده. فرصت نقل و انتقالات رو به پایان است و چلسی هنوز شلوغ است بنابراین نباید اشتباه قبلی را تکرار کنند.
 
مشکل مصدومیت
ده ماه قبل گراهام پاتر که تازه مربی چلسی شده بود، درباره شرایط بدنی بازیکنانش با مشکل مواجه شده بود. حالا شرایط همان است اگر بدتر نشده باشد. ریس جیمز، کریستوفر انکونکو، بنوئه بادیاشیله، تروه شالوبا، وسلی فوفانا، آرماندو بروخا، مارکوس بتینلی و این اواخر کارنی چوکووئمکا در ابتدای فصل جدید در بخش درمان باشگاه هستند.
داشتن هشت بازیکن مصدوم در این مقطع از فصل می‌تواند زمینه‌ساز یک بحران باشد و پوچتینو و تیم بدنسازی‌اش باید برای این مسأله فکری کنند.
 
قحطی گل
ناتوانی چلسی در ایجاد موقعیت گل و گلزنی در فصل قبل یک معضل بزرگ بود و این تیم در رده پانزدهم لیگ برتر از نظر گلزنی قرار گرفت. باخت 3 بر یک در «استادیوم لندن» زنگ خطر را برای هوادارانی که مشکلات تیم در خط حمله در فصل قبل را دیده بودند، به صدا درآورد. مقابل لیورپول که در خط میانی شکاف داشت و دفاعش متزلزل بود، موقعیت‌هایی به دست آوردند که به هدر رفت اما مقابل تیم تدافعی وستهام خبری نبود.
جکسون می‌تواند خیلی خطرناک باشد اما مصدومیت شدید انکونکو که در 172 بازی برای لایپزیگ 70 گل و 56 پاس گل داشت، کار را خراب کرده. حالا جای تعجب نیست که به دنبال یک بازیکن خلاق که بتواند نقش شماره 10 را بازی کند یا در کناره‌ها فرصت ایجاد کند، هستند.
 
فرمول پیروزی
این تیم فصل قبل هم در رسیدن به پیروزی مشکل داشت، کافی است به این آمار دقت کنید: چلسی در 14 بازی آخرش در لیگ برتر تنها یک برد داشته با 5 تساوی و 8 باخت و در شش بازی آخرش پیروزی نداشته. نکته امیدوارکننده برای پوچتینو این است که قرعه با آنها مهربان بوده و باید با تیم‌های نامزد سقوط، لوتون تاون، ناتینگهام فارست و بورنموث بازی کنند و بین این بازی‌ها در خانه هم در جام اتحادیه با ویمبلدون روبه‌رو می‌شود. بعد از آن استون‌ویلا حریف سختی است اما انتظار می‌رود فولام و برنلی را ببرند.
 از دو ماه دیگر بازی‌ها سخت می‌شود اما پوچتینو می‌تواند در هفته‌های پیش رو به تیمش خودباوری ببخشد و آنها را برای بازی‌های دشوار بعدی آماده کند.
 
چلسی متفاوت می‌شود
با وجود همه این مشکلات خیلی زود است که هواداران چلسی و مالکان باشگاه وحشت کنند و نگران تکرار اتفاقات فصل قبل باشند. پیشرفت دادن تیم‌های کمتر از حد انتظار در تخصص پوچتینو است اما او باید تیمش را هماهنگ کند با چهره‌های جدیدی که اضافه شده‌اند. در روزهای پایانی پنجره نقل و انتقالات، باشگاه باید بازیکنان لازم را جذب و ستاره‌های نامطلوب را واگذار کند، که این موضوع کار تاد بولی و بهداد اقبالی، مالکان باشگاه را سخت می‌کند و باید برای همراهی با پروژه‌ای که پوچتینو آغاز کرده، آماده باشند. برنامه بازی‌ها امیدبخش است و با تیمی هماهنگ و یک ترکیب اصلی ایده‌آل، ثمرات کار تاکتیسین آرژانتینی مشخص می‌شود. با بازگشت مصدومان، چلسی تیم متفاوتی می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی