صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

عابدزاده - تراکتور ؛ به نظر جدی است

آشیانه عقاب در تبریز؟

اشتباه‌های مکرر حسین پورحمیدی و سه شکست متوالی که در کارنامه تراکتور ثبت شده، همه و همه بهانه‌ای است برای مذاکره و جذب یک دروازه‌بان جدید. پورحمیدی فصل قبل در ترکیب آلومینیوم اراک درخشید و توانست یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ باشد. با این حال او در تراکتور جواب نداده و ریزه‌کاری‌هایی را که شاید مد نظر خمس است، نتوانسته اجرا کند.
باشگاه تراکتور از سهمیه جذب بازیکن خارجی خود استفاده کرده و همین مسأله باعث شده تا آنها نه در خط دروازه و نه در خط حمله امیدوار به جذب بازیکن خارجی جدید نباشند. این موضوع باعث شده تا جذب بازیکنان داخلی در دستور کار مدیران باشگاه تراکتور قرار بگیرد که بعد از بررسی‌های انجام شده، گفته می‌شود که سرخ‌پوشان تبریزی به دنبال این هستند تا امیر عابدزاده را به فهرست خود اضافه کنند و از حضور این دروازه‌بان باتجربه در ادامه فصل بهره ببرند.
عابدزاده فصل گذشته در پونفرادینا حضور داشت و در لالیگا 2 فوتبال خود را دنبال می‌کرد اما بعد از گذراندن اتفاقاتی ویژه از این تیم اسپانیایی جدا شد. امیر بعد از اینکه عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ پرتغال را به دست آورد، راهی پونفرادینا شد. او در فصل نخست 35 بار در ترکیب قرار گرفت و پونفرادینا هم مدعی صعود به لالیگا بود اما این اتفاق رخ نداد. در فصلی که گذشت هم امیر با توجه به حضور در بازی‌های ملی، 30 بار در ترکیب پورنفرادینا حاضر بود اما تیمش در کمال تعجب به دسته‌ پایین‌تر سقوط کرد.
 با وجود اینکه شایعات گوناگونی درباره آینده کاری‌ عابدزاده مطرح شده اما به نظر می‌رسد او بازگشت به فوتبال ایران و بازی در لیگ برتر را نیز در برنامه‌های خود دارد. پیش‌تر مباحثی درباره حضور او در استقلال مطرح شده بود که مذاکرات با آبی‌ها به سرانجام نرسید و حالا این دروازه‌بان 30 ساله و 186 سانتی‌متری، مورد توجه مدیران باشگاه تراکتور قرار گرفته و مذاکراتی میان طرفین در روزهای گذشته انجام شده است. گویا نتیجه مذاکرات هم مثبت بوده و احتمال نهایی‌شدن این انتقال ظرف روزهای آینده وجود دارد.
 قوانین جدید نقل‌ و انتقالاتی باعث شده تا بازیکنان لژیونر که به فوتبال ایران باز می‌گردند، سهمیه خارجی محسوب شوند اما تبصره اضافه شده به این قوانین که بسیار هم جنجال‌آفرین شد، شرایط را کاملاً تغییر داده است؛ به‌ طوری ‌که بازیکنان اگر در خارج‌ از لیگ رده برتر در سایر کشورها حضور داشته باشند، سهمیه بازیکن خارجی محسوب نمی‌شوند و می‌توانند به عنوان یک سهمیه داخلی به فوتبال ایران بازگردند. مشابه این اتفاق برای محمد نادری که فصل گذشته در لیگ دسته اول ترکیه حضور داشت، رخ داد و حالا با توجه به اینکه امیر عابدزاده در سطح دوم فوتبال اسپانیا حضور داشته، او هم مشکلی برای پیوستن به تراکتور ندارد.
حسین پورحمیدی در دو هفته ابتدایی فصل جدید عملکرد عجیبی را از خود در خط دروازه تراکتور به جا گذاشته و همین مسأله باعث شده تا سرخ‌پوشان تبریزی به فکر جذب یک دروازه‌بان جدید برای رقابت با پورحمیدی بیفتند. در این‌باره گفته می‌شود با توجه به پر شدن فهرست بزرگسالان تراکتور، در صورت نهایی‌شدن مذاکرات میان باشگاه تراکتور و عابدزاده، احسان مرادیان دروازه‌بان ذخیره تیم تراکتور از جمع شاگردان پاکو خمز جدا خواهد شد.
عابدزاده از چند تیم اروپایی که مثل تراکتور در خط دروازه با مشکل مواجه شده‌اند هم پیشنهاد بازی دریافت کرده اما هنوز به توافق نهایی نرسیده. با این حال انتظار می‌رود ظرف دو، سه روز آینده مقصد نهایی عابدزاده کوچک مشخص شود و او از تیم جدید خود رونمایی کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی