صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

پرسپولیس – ذوب‌آهن، امروز ساعت 19:30

بازی اعداد: 9- 13- 100

بعد از دو برد خفیف و سخت، پرسپولیس باید مقابل تیمی بازی کند که از دو مسابقه قبلی خود یکی را برده و یکی را باخته اما تیم ربیعی هفته قبل در دربی اصفهان باخت و نمایش امیدوارکننده‌ای هم نشان داد. با اینکه ذوب‌آهن امسال تیم پرمهره و پرخرجی نیست و ربیعی متناسب با بودجه باشگاهش تیم بسته اما ذوب‌آهن می‌تواند حریف خطرناکی برای پرسپولیس باشد.
ذوب‌آهن بازی هفته اولش را مقابل ملوان پیروز شد اما در مصاف با سپاهان شکست خورد. ربیعی در دومین بازی تغییراتی در ترکیب خود داشت و پیش‌بینی می‌شود مقابل پرسپولیس هم تن به تغییراتی بدهد اما تیم او با سیستم سه دفاعه کار می‌کند و با اینکه بازیکنان شاخص و تاپی در خطوط مختلفش دیده نمی‌شوند اما مثل آلومینیوم می‌تواند کار را برای تیم یحیی دشوار کند.
کار برای پرسپولیس وقتی دشوار می‌شود که بدانیم این بازی هم بدون حضور تماشاگر در تهران برگزار خواهد شد و پرسپولیس علاوه بر از کف دادن درآمد بلیت‌فروشی، از حمایت هوادارانش نیز برای غلبه راحت‌تر بر حریف محروم است.
با این وجود پرسپولیس خوب می‌داند که این هفته احتمال صدرنشینی وجود دارد. آنها با احتساب اینکه ممکن است استقلال و سپاهان در بازی رودررو امتیاز از دست بدهند، می‌توانند به صدرنشینی از همین هفته سوم فکر کنند یا در صورت شکست یکی از این دو تیم 6 امتیازی (این مطلب قبل از بازی استقلال – سپاهان نوشته شده) حداقل از یکی از آنها سه امتیاز جلو بیفتند که حتی در همین هفته سوم هم غنیمتی است.
پرسپولیس برای این بازی امید عالیشاه را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما مهم‌ترین کمبود این تیم در نوک حمله دیده می‌شود و همچنان رفع نشده است. تیم یحیی با از دست دادن چهار مهاجم نوک تنها شهاب زاهدی را جذب کرد که او هم هنوز در این تیم جا نیفتاده است و البته خبری از جذب مهاجم خارجی هم نیست. با این شرایط هیچ بعید نیست گل‌محمدی در این بازی از سیستم بدون مهاجم استفاده کرده و با انبوهی از هافبک‌های تکنیکی، خلاق و سریع دنبال باز کردن دروازه حریف و رسیدن به امتیاز 9 باشد.
پیروزی در این مسابقه می‌تواند رکوردهای تازه‌ای برای یحیی گل‌محمدی و تیم پرسپولیس به‌دنبال داشته باشد.گل‌محمدی تاکنون در 160 بازی طی جام‌های مختلف سرمربی پرسپولیس بوده که 99 برد به دست آورده است و اگر در بازی امشب پیروز شود صدمین پیروزی شیرین خود را در این جایگاه به دست خواهد آورد. این برد از آنجایی حائز اهمیت است که یحیی می‌تواند از رکورد 99 برد برانکو با پرسپولیس عبور کند و بعد از کسب جام‌هایی به اندازه او این بار از نظر تعداد برد هم بالاتر از او قرار بگیرد.
از سوی دیگر پرسپولیس با احتساب هفته‌های پایانی فصل قبل تاکنون 12 برد متوالی به دست آورده و در صورت پیروزی احتمالی مقابل ذوب‌آهن به سیزدهمین پیروزی پیاپی خود خواهد رسید. رکورد پیروزی‌های متوالی در لیگ برتر همین 12 برد است که تاکنون به‌نام پرسپولیس و سپاهان ثبت شده اما تیم یحیی می‌تواند با برد در بازی امشب با 13 برد متوالی در این آیتم رکورددار شود. در این صورت پرسپولیس 9 امتیازی خواهد شد و با کسب صد درصد امتیازهای این سه هفته با وجود تمام مشکلات می‌تواند مدعی قهرمانی باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی