صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۷

هاشمی: قبل از هانگژو 100 درصد تعهدات کمیته با فدراسیون‌ها تسویه می‌شود

در 6 ماه دوم، پرداختی به فدراسیون‌های غیر المپیکی نداریم

رضا عباسپور
روزنامه نگار

 نخستین نشست تیم رسانه‌ای اعزامی به بازی‌های آسیایی 2023 هانگژوی چین روز گذشته با حضور محمود خسروی‌وفا(رئیس)، مناف هاشمی(دبیرکل و رئیس کاروان اعزامی شهید محسن حججی در بازی‌های آسیایی)، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک و تنی چند از مسئولان و مشاورین رسانه‌ای رئیس کمیته ملی المپیک در ساختمان این مجموعه در خیابان سئول برگزار شد. نشستی نسبتاً طولانی که درآن مسئولین کمیته ملی المپیک ضمن اعلام اهداف و سیاست‌های کاروان اعزامی شهید محسن حججی به بازی‌های آسیایی هانگژوی چین، پای صحبت‌های خبرنگاران و اعضای تیم رسانه‌ای اعزامی به این دوره از مسابقات نشستند تا با نقطه نظرات کمی و کیفی اصحاب رسانه نسبت به کاروان اعزامی به این دوره از رقابت‌ها از نزدیک آشنا شوند. در این نشست مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس کاروان اعزامی کشورمان به هانگژوی چین، ضمن قدردانی از زحمات اهالی رسانه درخصوص مصوبات روز گذشته نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک و برنامه‌هایی که کمیته ملی المپیک برای اعزام کاروان کشورمان به هانگژوی چین دارند، مواردی را مطرح کرد که در ادامه بخشی از آن را با هم مرور می‌کنیم.
 
157 نفر نسبت به اندونزی کاهش نفرات داریم
مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس کاروان اعزامی ورزش ایران(کاروان شهید حججی) به بازی‌های آسیایی 2023 هانگژوی چین با اشاره به آخرین موارد مطرح شده در جلسه هیأت اجرایی و تسویه کل بودجه پیش‌بینی شده کمیته ملی المپیک برای فدراسیون‌های ورزشی و اعزامی به هانگژو در این خصوص می‌گوید: «شاید تعداد ۵۳۰ نفر اعزامی کاروان ایران به بازی‌های آسیایی کاهش یابد اما قطعاً دیگر افزایشی در کار نخواهد بود. ما به نسبت بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا حدوداً 157 نفر کاهش نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی را خواهیم داشت.»
مناف هاشمی در مورد مصوبات هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک که روز گذشته در جلسه‌ای با حضور اعضای این مجموعه اخذ شده بود سه نکته مهم را بیش از نکات دیگر حایز اهمیت دانسته و در این مورد بیان می‌کند: «کلیات اعزام طبق مصوبه شورای برون مرزی اعزام ۵۳۰ نفری بود و احتمالاً در برخی موارد حتی شاهد کاهش بیشتر افراد اعزامی باشیم. طبق قانون می‌توانیم کاهش نفرات داشته باشیم که البته این قانون مربوط به رشته‌های تیمی نیست چون باید جریمه پرداخت کنیم. در برخی رشته‌ها نیز استثنائاتی داریم که لیست دقیق نفرات در جلسه بعدی مشخص می‌شود.»
 
تا امروز 70 درصد بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کردیم
دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه مورد بعدی پرداخت متوسط ۷۰ درصدی بودجه فدراسیون‌های ورزشی بود، تأکید دارد: «ما تا امروز 70 درصد بودجه‌ای که به فدراسیون‌ها تعهد داده بودیم را به آنها پرداخت کردیم. قطعاً این را قول می‌دهم تا پایان شهریور و حین بازی‌ها ۱۰۰ درصد اعتبارات را پرداخت می‌کنیم. ما در نیمه دوم سال بجز فدراسیون‌هایی که درگیر کسب سهمیه المپیک هستند، دیگر تعهد مالی نداریم و بودجه‌ای به آنها پرداخت نخواهیم کرد. چرا که نمی‌توانیم پول بدهیم و فدراسیون از طریق آن حقوق پرداخت کند. قطعاً رؤسای فدراسیون‌های ورزشی وقتی انتخاب می‌شوند به مجمع متعهدند که سوای بودجه کمیته و وزارت ورزش، خودشان درآمدزایی کنند و اسپانسر و حامی مالی بگیرند. حالا اگر فدراسیونی در این زمینه کم توان است آن دیگر به کمیته المپیک ارتباطی پیدا نمی‌کند. وظیفه قانونی ما حمایت از فدراسیون‌ها برای اعزام‌های جهانی، بازی‌های آسیایی و المپیک است. حالا اگر به طور مثال جایی از فدراسیونی که المپیکی است و نیاز به حمایت و کمک ما دارد به هر طریق کمک می‌کنیم. این موضوع نباید برای آن مجموعه و ورزشکارانش توقع کاذب ایجاد کند.»
 مصوبه پاداش کادرفنی و ورزشکاران موکول شد به جلسه بعد هیأت اجرایی
رئیس کاروان اعزامی ایران به هانگژوی چین در مورد سومین مسأله مطرح شده در جلسه امروز هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز می‌گوید: «در بخش پاداش‌ها تصمیم نهایی اتخاذ نشد و جدولی طراحی شده که میزان پاداش مربی، ورزشکار و... مدنظر قرار گرفته و در برخی بخش‌ها پیشنهادات جدیدی عنوان شده که باید کار کارشناسی روی آن صورت گیرد. به همین دلیل این مورد در جلسه هیأت اجرایی مصوب نشد و به نشست و جلسه بعدی هیأت اجرایی موکول شد تا پس از بررسی، اصلاح و تأیید نهایی این موضوع نهایتاً تا قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی مصوب شود.»
 تمام توان‌مان را به کار گرفتیم تا قهرمانان دغدغه‌ای نداشته باشند
دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس کاروان اعزامی ورزش ایران به هانگژوی چین در خصوص اینکه از زمانی که به عنوان سرپرست و مسئول کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های آسیایی چین قبول مسئولیت کرده است با حمایت همه‌جانبه رئیس کمیته ملی المپیک با تمام توان تلاش کردند تا کاروان و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی بی‌دغدغه عازم چین شده و با دست پر دل ملت را شاد کنند، در این خصوص می‌گوید: «از روزی که این مسئولیت به بنده واگذار شد تا به امروز که اینجا خدمت شما اهالی محترم رسانه هستیم، با حمایت و همفکری حاج محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک هر آنچه در توان داشتیم را به کار گرفتیم تا کاروان ورزش ایران که با نام شهید والا‌مقام(شهید محسن حججی) زینت یافته است، بی‌دغدغه و با تمام توان راهی بازی‌های آسیایی شده و نهایتاً با دست پر و کسب عناوین و افتخارات ارزشمند دل مردم ایران را شاد کند. در این مسیر خدا را گواه می‌گیرم که از هیچ چیزی که مسیر قهرمانی را برای ورزشکاران سهل و آسان کند، کوتاهی نکردیم. به طور مثال برای اعزام راحت و بدون وقفه اعضای کاروان اعزامی به چین، با مدیران شرکت هواپیمایی ماهان چندین جلسه داشتیم و نهایتاً ضمن عقد قرارداد همکاری با این شرکت هواپیمایی وطنی، از ناوگان هوایی ماهان برای نقل و انتقال کاروان ورزش ایران در دوران بازی‌ها استفاده می‌کنیم. طبق توافق صورت گرفته این شرکت هوایی در دوره بازی‌ها تعداد پروازهایش از 2 پرواز به کشور چین به 3 پرواز افزایش داده است و به صورت مستقیم اعضای کاروان ایران را از تهران به چین و بلعکس انتقال می‌دهد. ما از این قرارداد رقمی حدود 15 میلیارد تومان توانستیم تخفیف بگیریم که اتفاق بی‌سابقه‌ای است. از این قبیل موارد در مسیر اعزام کاروان به بازی‌ها فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است که نهایتاً امیدواریم به کسب موفقیت‌ و درخشش ورزشکاران و قهرمانان کاروان ایران در این آوردگاه منتهی شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی