صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

سربازی سرلک و ادعای جالب مربی تیم ملی

دعوتش هم کنیم مشکلش حل نمی‌شود!

امیر اسدی
خبرنگار
ماجرای سربازی میلاد سرلک هم در نوع خود به موضوعی جالب و البته مبهم تبدیل شده است. سرلک متولد 6 فروردین 1374 است. او 6 فروردین 1402‌، 28 ساله شده و طبق قانون باید در اردوی تیم ملی شرکت می‌کرد تا معافیتش تا 30 سالگی تمدید شود. در اردوی فروردین ماه تیم ملی سرلک حضور داشت و مقابل کنیا به میدان رفت و جانشین محمد کریمی شد. بنابراین تا اینجا مشکلی برای سرلک به وجود نیامد.
برای تورنمنت کافا اما امیر قلعه‌نویی خط قرمز روی نام سرلک کشید و نام او را در لیست قرار نداد. همین مسأله باعث شد تا ماجرای سربازی او دوباره مطرح شود و این بار پای نظام وظیفه هم به میان بیاید. نظام وظیفه در نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کرد میلاد سرلک سرباز است و باید روز یکم شهریورماه خود را به مرکز آموزش تعیین شده معرفی کند.
حالا دو بحث به وجود می‌آید. اول اینکه گفته می‌شود سرلک برای بازی با بلغارستان و آنگولا در لیست امیر قلعه‌نویی قرار دارد و به همین دلیل دوران معافیت او تمدید خواهد شد.
 بازی تیم ملی برابر بلغارستان روز 16 شهریور برگزار می‌شود و نهایتاً امیر قلعه‌نویی سه، چهار روز قبل از این دیدار لیست نهایی خود را اعلام خواهد کرد.
از طرفی دیگر برای سازمان نظام وظیفه وجود سند اهمیت دارد. مثلاً لیست رسمی تیم ملی که از سوی فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود. سازمان نظام وظیفه نمی‌تواند با امیر قلعه‌نویی تماس بگیرد و استعلام کند که آیا سرلک در لیست حضور دارد یا نه؟ لیست را هم نمی‌توان از 16 روز قبل از بازی اعلام کرد و در اختیار رسانه‌ها قرار داد.
بنابراین میلاد سرلک باید امروز خود را به یگان مربوطه معرفی کند چون نه لیستی رسماً اعلام شده و نه خبری از تمدید معافیت او است. اگر میلاد سرلک سرباز شود، دیگر نمی‌تواند به پرسپولیس برگردد و یا به اردوی تیم ملی بیاید و 16 شهریورماه مقابل بلغارستان بازی کند. اینها نکته‌هایی مهم درباره آینده مبهم میلاد سرلک است.
اما یک بحث دیگر. پرسپولیس شاید ریسک این ماجرا را به جان بخرد و برابر ذوب‌آهن از سرلک استفاده کند. بازیکنی که در آن تاریخ سرباز است و باید روز قبل از آن خود را به مرکز آموزشی مورد نظر معرفی کند. پرسپولیسی‌ها معتقدند او با بند و تبصره می‌تواند برای این تیم بازی کند چون پاسپورت او را سفارت بلغارستان در تهران گرفته و همین می‌تواند ملی‌پوش بودن او را تأیید کند.
با این حال حضور در سفارت بلغارستان هم نمی‌تواند سندی قابل قبول برای سازمان نظام وظیفه باشد.
 برای آنها فقط لیست تیم ملی که از یک منبع مرجع مثل سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر می‌شود، مورد تأیید است و دیگر موارد اهمیت چندانی ندارد. به همین خاطر بحث حضور سرلک در پادگان محتمل‌تر از بازی‌اش برای پرسپولیس و تیم ملی است. در همین زمینه یکی از مربیان تیم ملی می‌گوید: «اگر میلاد سرلک را دعوت هم کنیم، مشکلش حل نمی‌شود.»
 این یعنی میلاد باید امروز خود را به پادگان معرفی کند، در غیر این صورت شاید او با جریمه‌هایی مواجه شود. البته مدیران پرسپولیس هم تا آخرین لحظه تلاش می‌کنند تا هافبک کلیدی و شماره 10 خود را حفظ کنند و به جای پادگان، او را مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه ببینند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی