صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

5 برش از استقلال در آستانه نبرد بزرگ

می‌خواهم زنده بمانم

آیسان سعیدی
خبرنگار
استقلال به مصاف قوی‌ترین تیم فعلی لیگ یعنی سپاهان می‌رود. نباختن در این بازی آزمونی بزرگ برای استقلال نکونام است. نکو که سال پیش سپاهان را در اصفهان با فولاد برد، با استقلال هم توانایی این کار را دارد‌ به شرط آنکه مهره‌های هجومی مورایس را از کار انداخته و از ضعف قلب دفاع این تیم استفاده کند.
 
سیدحسین حسینی شاید مهمترین بازیکن استقلال در برابر سپاهان باشد. حسینی در پایان یک فصل تلخ و ناکام پس از باخت در دو دربی متوالی مورد حملات وحشتناک هواداران استقلال در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت تا با انتشار یک استوری ناگهانی از استقلال خداحافظی کند اما پس از افتادن آبی‌ها در خیمه شب‌ بازی بیرانوند، منتفی شدن حضور امیر عابدزاده به دلیل مخالفت پدرش و عدم توانایی جذب گلر خارجی به دلیل خزانه خالی باشگاه و اختلافات خطیر و نکو سبب شد تا حسینی در استقلال ماندنی شود. حسینی اما در همین دو هفته ابتدایی ثابت کرده که حداقل از فرم افول کرده انتهای فصل گذشته فاصله گرفته. او در آبادان کلین‌شیت کرد و در برابر ملوان با مهار یک پنالتی در دقایق ابتدایی بازی، استقلال را به بازی بازگرداند و دروازه‌اش کماکان بسته بماند. حسینی باید در برابر سپاهان و مهاجمان بی‌رحم و حریصش بهترین بازی فصل را ارائه دهد تا تیمش با امتیاز به اصفهان بازگردد.
 
بازگشت نکو به اصل خویش مهمترین اتفاق در برد استقلال مقابل ملوان بود. پس از توفان آبادان و برد 3 گله تیم جواد خیلی زود همانی شد که از نکو انتظار داشتیم. یک بازی ملال‌آور و کم موقعیت که در انتظار اشتباهات رقیب می‌نشیند و می‌کوشد از کوچکترین فرصت بهترین بهره را ببرد. استقلال در برابر ملوان شاید با ارفاق 5/1 موقعیت داشت و از همان 5/1 موقعیت یک گل ساخت. سبک جواد شاید مورد پسند خیلی‌ها از جمله هواداران استقلال نباشد اما درصد موفقیت آن بیشتر است. یادتان نرود که 2 فصل پیش فرهاد مجیدی در استقلال چند برد یک بر صفر داشت و دست آخر با شکست همه رکوردها قهرمان شد.
 
 بردن و گل نخوردن اعتماد به نفس می‌آورد. روش آن مهم نیست، حتی با یک اوت یا یک ضربه ایستگاهی. استقلال بدون توجه به جدول فعلاً باید امتیازات را جمع کند. باگ بزرگ استقلال در این سال‌ها از دست دادن هفته‌های نخستین بوده است.
 
 با جدایی محبی و قایدی دوز تکنیک و خلاقیت در ترکیب استقلال به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده. پیدا کردن عنصر خلاقیت در خط حمله استقلال مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. با رفتن محبی و قایدی برداشتن بازیکن روبه‌رو به سخت‌ترین کار ممکن تبدیل شده. استقلال فعلاً بازیکنی با این مشخصات در پازلش ندارد. مهرداد محمدی شاید مهره گمشده خط حمله استقلال در این فصل باشد که بتواند تا حدی این نقص را در ترکیب آبی‌ها پر کند. مهم‌ترین خرید امسال آبی‌ها با استفاده از سرعت و پای چپش می‌تواند گره‌گشای کار نکونام در لحظات سخت باشد. بازی با سپاهان در نقش جهان شاید شروع کار جدی مهرداد با استقلال باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی