صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نوله با جام به نیویورک می‌رود

انتقام جوکوویچ از آلکاراس

امیررضا همایون
خبرنگار
رقابت‌های مسترز هزار امتیازی سینسیناتی برای تنیس‌بازان مرد و زن جهان اهمیت بسیاری دارد زیرا این رقابت‌ها آخرین تورنمنت پیش از آغاز چهارمین گرنداسلم فصل است که هر ساله در شهریورماه به میزبانی شهر نیویورک برگزار می‌شود. بازی‌های امسال این تورنمنت شگفتی‌های زیادی را تجربه کرد.
 بازگشت آلکاراس به تنظیمات کارخانه
بزرگترین شگفتی سال 2023 تنیس جهان را کارلوس آلکاراس، فوق ستاره اسپانیایی تنیس جهان در ویمبلدون رقم زد. او در بازی نهایی با نواک جوکوویچ صربستانی در فینال روبه‌رو شد و پس از رقابتی 4 ساعته موفق شد فوق ستاره صربستانی را شکست بدهد و به اولین قهرمانی دوران حرفه‌ای‌اش در ویمبلدون برسد.
پس از آن قهرمانی بسیاری از کارشناسان تنیس بر این باور بودند که جوکو برای شکست دادن کارلیتیوس کار سختی دارد. در مسترز سینسیناتی قرعه بار دیگر آنها را در بازی فینال به یکدیگر رساند. جوکوویچ انتقام شکست قبلی را از آلکاراس گرفت و پس از 3 ساعت و 5 دقیقه از شروع مسابقه موفق شد ستاره اسپانیایی را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد. نکته جالب اینکه در این مسابقه برخلاف ویمبلدون ست اول را آلکاراس برد. بی‌تردید این رقابت یکی از دیدنی‌ترین بازی‌های تاریخ سینسیناتی بود.
 
جدال جذاب در آخرین گرنداسلم
نتیجه‌ای که بامداد دوشنبه در بازی آلکاراس و جوکوویچ رخ داد باعث می‌شود یک تورنمنت جذاب را در گرنداسلم امریکا شاهد باشیم. هر دو تنیسور تلاش می‌کنند قهرمانی آخرین گرنداسلم فصل را از چنگ یکدیگر در بیاورند.
 
بازگشت به امریکا با قهرمانی
یکی از مواردی که در 2 سال اخیر باعث شده بود نواک جوکوویچ مجوز شرکت در تورنمنت‌های امریکا را کسب نکند، خودداری از تزریق واکسن کرونا بود. براساس قوانین ایالات متحده در آن زمان هر فردی که می‌خواست به امریکا سفر کند یاید واکسن کرونا را تزریق می‌کرد. کاری که جوکو آن را انجام نداده بود و به همین خاطر اجازه سفر به این کشور را نداشت. این قانون اما از ماه مه ‌سال‌جاری میلادی لغو شد و صربیناتور هم پس از  2 سال برای تورنمنت‌های ایالات متحده به این کشور بازگشت، بازگشتی که با قهرمانی همراه بود. روحیه اسطوره صربستانی برای کسب جام قهرمانی در گرنداسلم امریکا که هفته آینده به میزبانی نیویورک برگزار می‌شود در بالاترین سطح ممکن
قرار دارد.
جوکوویچ پس از پیروزی مقابل آلکاراس گفت: «یکی از دشوار‌ترین بازی‌های عمرم بود. از ابتدا تا انتهایش باور نکردنی بود. فراز و نشیب‌های زیادی داشت. امتیاز‌های فوق‌العاده رد و بدل شد. در کل از هیجان‌انگیز‌ترین مسابقاتی بود که تا به حال در آن بازی کردم. برای چنین مسابقاتی است که هر روز تلاش و تمرین می‌کنم.»
 
کوکو گاف و رقم زدن یک شگفتی
کوکو گاف، ستاره جوان تنیس زنان جهان در چند سال اخیر ایگا اشویانتک را سدی برای رسیدن به مراحل بالاتر و جام‌های قهرمانی می‌دید. در نیمه نهایی سینسیناتی هم گاف طبق قرعه به مصاف زن شماره یک تنیس جهان رفت اما موفق شد یک شگفتی را رقم بزند و برای اولین بار در دوران حرفه‌ای‌اش ایگا را شکست بدهد و به بازی نهایی برسد. در فینال مقابل کارولینا موکووا قرار گرفت و آنجا نیز موفق شد با نتیجه 2 بر صفر موکووا را شکست دهد و به مهم‌ترین قهرمانی دوران حرفه‌ای‌اش تا به اینجای کار رسید. نکته جالب اینکه گاف در 12 مسابقه گذشته‌اش 11 پیروزی کسب کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی