صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

این بارسا درگلزنی مشکل دارد

پدری تاریخ ساز شد!

فرخ حسابی
خبرنگار

بارسلونا بعد از تساوی بدون گل در بازی اول خود در لالیگا، یکشنبه شب در بازی دوم نیز برای گلزنی به مشکل خورده بود و تا لحظات پایانی مقابل تیم کادیس کار را با تساوی 0-0 پیش برد. اما گلزنی پدری و بعد از آن فران تورس در لحظات پایانی تیم ژاوی را نجات داد تا اختلاف آنها با رئال مادرید بیشتر از دو امتیاز نشود.
بارسلونا اولین بازی خود را در ورزشگاه المپیک مونتجوئیک (ورزشگاهی که جانشین نوکمپ شده) انجام می‌داد اما در اولین نمایش خانگی خود در این ورزشگاه عملکرد ناامیدکننده‌ای را ارائه کرد.
بعد از 80 دقیقه بی‌ثمر، بارسا به خودش آمد و دو بار در 10 دقیقه پایانی به گل رسید تا حریف سختکوش و سازمان یافته خود را با برد 2-0 مغلوب کند و اولین برد خود در رقابت‌های این فصل لالیگا را به دست بیاورد.
پدری گل اول را زد هرچند او خیلی زودتر و در اوایل بازی نیز می‌توانست بارسا را به گل برساند اما ضربه سر او دردستان دروازه‌بان حریف قرار گرفت. لامین یامال ستاره نوجوان بارسلونا نیز موقعیت‌هایی برای گلزنی داشت اما یرمیاس لدسما باز هم با واکنشی خوب مانع گلزنی یامال و بارسا شد.
ایلکای گوندوغان بالاخره پاس طلایی را داد و پدری گل زد. بعد ازاوهم  فران تورس در وقت‌های اضافه بازی گل دوم را روی پاس روبرت لواندوفسکی زد، لواندوفسکی به‌جز این صحنه در بقیه اوقات بازی عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشت.
دفاع از مهاجمان
این بازی بار دیگر نشان داد که بارسلونا در گلزنی مشکل دارد، هر چند ژاوی به دفاع از مهاجمان تیم خود پرداخت: «لواندوفسکی گلزنی خواهد کرد و ما باید صبور باشیم. روبرت در این بازی سه یا چهار موقعیت گلزنی خوب داشت، اما مهم‌تر از آن پاس گلی بود که برای فران تورس ساخت و به تیم کمک کرد. لامین یامال هم فوق‌‌العاده بود. او با توجه به سنش خیلی پخته عمل می‌کند و فکر می‌کنم می‌تواند تفاوت را رقم بزند.»

پدری زننده یک گل تاریخی
گلی که پدری برای بارسلونا زد، رکورد جدیدی برای او و بارسلونا به ثبت رساند. ستاره اهل جزایر قناری روی پاس ایلکای گوندوگان خودش را به سمت توپ پرتاب کرد و با یک ضربه دقیق توپ را دور از دست دروازه‌بان به گل تبدیل کرد.
به این ترتیب پدری نه تنها اولین گل رسمی فصل بارسا را زد، بلکه اولین گل لالیگایی تاریخ بارسا در ورزشگاه المپیک مونتجوئیک به عنوان میزبان را نیز به ثمر رساند. بارسا پیش از این در مونتجوئیک توانسته بود به اسپانیول گل بزند ولی در آن بازی حریف میزبان بود و بارسا به عنوان میهمان در بازی حاضر شده بود. بارسا حداقل تا نوامبر 2024 و تا زمان اتمام بازسازی نوکمپ در مونتجوئیک میزبان حریفان خود خواهد بود.
پدری گلش را نیز به شکلی خاص جشن گرفت. از روی نیمکت به او پیراهنی دادند که روی آن پیام قوت قلب به مردم تنه ریف نوشته شده بود. مردم شهر زادگاه پدری این روزها درگیر یک آتش سوزی وسیع هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی