صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

لیگ قهرمانان

رونالدو و یارانش در مخمصه پلی‌آف

اولین تجربه کریستیانو رونالدو در فوتبال آسیا با حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان خواهد بود و النصر امشب برای رسیدن به مرحله گروهی باید در خانه‌اش شباب‌الاهلی امارات را شکست بدهد. ستاره پرتغالی تجربه حضور در بازی‌های خیلی بزرگ‌تری را دارد، از فینال یورو گرفته تا فینال لیگ قهرمانان اروپا و پلی‌آف جام جهانی، با این حال خوب می‌داند که النصر بعد از سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌اش باید به مرحله گروهی لیگ قهرمانان برسد و آنها در بازی امشب اجازه شکست ندارند.
النصر که در پنجره تابستانی ستارگانی مثل مارسلو بروزوویچ، سادیو مانه و سکو فوفانا را جذب کرده و حالا به دنبال امریک لاپورت است، برای هماهنگی نیاز به زمان بیشتری دارد، ولی ستارگان جدید این تیم با شکست دادن الهلال در فینال جام باشگاه‌های عرب گوشه‌ای از توانایی‌های‌شان را نشان دادند.
با این حال فصل جدید لیگ عربستان برای النصر خوب شروع نشده و آنها هر دو بازی نخست‌شان را باختند. النصر در غیاب رونالدو که مصدومیت جزئی داشت در بازی اول مغلوب الاتفاق، تیم استیون جرارد شد و آنها جمعه شب هم شکست غیرمنتظره‌ای مقابل التعاون داشتند.
شباب‌الاهلی، قهرمان فصل گذشته لیگ امارات شروع خوبی در فصل جدید داشته است. آنها در مرحله اول پلی‌آف الوحدات اردن را با 3 گل شکست دادند و در هفته اول لیگ امارات با وجود 10 نفره شدن مقابل عجمان با سه گل به پیروزی رسیدند. همین نتایج نشان می‌دهد که شباب‌الاهلی قرار نیست حریف آسانی برای النصر باشد و رونالدو و یارانش نباید اشتباهات دو بازی قبلی در لیگ عربستان را تکرار کنند.


خمس: مقابل شارجه شجاعانه بازی می‌کنیم

پاکو خمس، سرمربی تراکتور در نشست خبری پیش از بازی حساس امشب تیمش مقابل شارجه گفت: «این فرصت هدیه‌ای است که بازیکنان فصل گذشته به ما دادند و ما باید یک قدم دیگر برداریم تا از این هدیه استفاده کنیم.»
او درباره تقابل با ستاره‌های شارجه اضافه کرد: «تنها راه این است که بهتر از آنها بازی کنیم. آنها از نظر فردی بازیکنان خیلی خوبی دارند و باید مدنظر داشته باشیم که بازیکنان آنها وقتی توپ را می‌گیرند می‌توانند معادلات را به سود تیم‌شان تغییر بدهند. ما باید بهترین بازی را انجام بدهیم و بازیکنان بهترین سطح‌شان را نشان بدهند و نهایت تلاش‌شان را کنند؛ ما در این صورت می‌توانیم رقابت نزدیکی داشته باشیم و برنده شویم.»
خمس احتمال بازی محتاطانه از طرف تراکتور را رد کرد و گفت: «وقتی مالکیت دارید و هجومی بازی کنید، شانس بیشتری برای برد دارید. همیشه فکر می‌کنم که وقتی شما شجاع باشید، باز هم می‌توانید شجاعانه‌تر عمل کنید. مهم‌ترین چیز این است که بدون ترس از باخت وارد زمین شویم و بازی خودمان را انجام بدهیم؛ این تنها چیزی است که من از بازیکنان می‌خواهم و نباید به نتیجه فکر کنیم. فکر می‌کنم اگر ۸۰ هزار نفر به ورزشگاه بیایند، آنها با مراقبت از نتیجه و ترس ما راضی نخواهند شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی