صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

افتخار نیمکت، فراتر از بازیکنان اصلی

علی رضایی
خبرنگار
جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ با میزبانی مشترک فیلیپین،‌ ژاپن و اندونزی برگزار می‌شود و تیم امریکا هم به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی، با بازیکنان ناشناخته و کادرفنی پر افتخار در این جام شرکت خواهد کرد. تیمی که از بازیکنان کم تجربه و نوظهوری تشکیل شده و فاقد فوق ستاره و فرنچایز است. هرچند بزرگترین اسطوره‌های قدیمی به عنوان مربی و کادرفنی روی نیمکت این تیم هستند. البته چند ستاره با انگیزه هم مانند آنتونی ادواردز، تایرس هالبرتون، براندون اینگرام و جارن جکسون جونیور در تیم امریکا هستند که بسیار با تجربه و در بازی‌های مهم هم حضور داشته‌اند.
بزرگترین نام‌ها از لحاظ افتخارآفرینی در تیم امریکا در جام جهانی بسکتبال 2023 مربوط به مربیان این تیم است؛ استیو کر سرمربی تیم امریکا و مربی حال حاضر گلدن استیت واریرز صاحب 9 مدال قهرمانی NBA است؛ 5 بار به عنوان بازیکن و 4 بار با پیراهن مربیگری به این افتخارات دست یافته و تایرون لو از لس‌آنجلس لیکرز هم یکی از دستیاران استیوکر، 3 بار قهرمان NBA شده است. او دو بار به عنوان بازیکن و یک بار هم با پیراهن مربیگری قهرمان شده است. دیگر دستیار استیوکر، اریک اسپولسترا معروف است که اکثر طرفداران بسکتبال NBA او را می‌شناسند؛ اریک سرمربی تیم میامی هیت است و از زمانی که به این تیم ملحق شده تیم هیت را به یکی از مدعیان اصلی قهرمان NBA تبدیل کرده است. او بارها هم با این تیم قهرمان کنفرانس شرق شده و با این تیم هم بعضی وقت‌ها یک پای فینال NBA بوده است.
البته چندین مربی ایده‌آل هم در سایر تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی بسکتبال 2023 هستند که سرمربی تیم‌های لیگ NBA هستند اما افتخارآفرینی کادر فنی تیم امریکا که اکثراً عضو تالار مشاهیر بسکتبال هستند بیشتر از رقبای شرکت کننده در این جام است. استیو کر در میان باریکنان تیم امریکا بسیار محبوب است چون او در تیم‌های شیکاگو افتخارآفرینی کرده و بعدها در واریرز ثابت کرده که در نقش مربی یکی از بهترین‌ها است که با یک تجربه منحصر به فرد و متفاوت در این جام حضور خواهد داشت.
کادر فنی امریکا با سبک‌های متفاوت و مختلف و بازیکنان نوظهور و کم تجربه پا به عرصه این جام خواهند گذاشت. به نظر می‌رسد بازیکنان ستاره‌های داخل زمین هستند و مربیان تیم هم ستاره‌های بیرون زمین. علاوه بر استیو کر و دستیارانش، جف ون گاندی هم در هماهنگ بودن و انسجام بازیکنان، به تیم کمک می‌کند و حتی چیپ انگلند در تقویت شوت‌های سه امتیازی قطعاً مددکار تیم امریکا خواهد بود؛ نه تنها اینها حتی سرپرست‌ها و مدیران تیم امریکا بر اساس پلن خاصی که برای آنها تعریف شده است به تیم کمک خواهند کرد.
اریک اسپولسترا درباره حضورش در تیم امریکا به عنوان مربی گفت: «یکی از بهترین موضوعاتی که در بسکتبال امریکا تعریف شده این است که چه بازیکن و چه اعضای کادر فنی همه مربوط و عضوی از برنامه‌ای هستند که تیم امریکا به هدفش که قهرمانی در این جام است برسد. اعضای تیم ما همه برای موفقیت و کسب قهرمانی تلاش می‌کنند، این خودش در واقع یک نوع فداکاری است که در تیم‌های امریکا تعریف شده است. من واقعاً استیو کر را تحسین می‌کنم به خاطر اینکه او رفتارش با کوچکترین عضو تیم هم  بسیار پایدار و صمیمی است.»
یکی از نکات جالب که تیم امریکا در این جام شرکت کرده این است که هیچ‌کدام از بازیکنان تیم‌های گلدن استیت واریرز، میامی هیت و لس‌آنجلس کلیپرز در این جام حضور ندارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی