صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

چلسی با ستاره‌های گرانقیمت و سرمربی جدیدش هنوز به پیروزی نرسیده است

همان همیشگی!

رسول مجیدی
روزنامه نگار
«چلسی فصل را امیدوارکننده شروع کرد»، «آبی‌های لندن مساوی کردند ولی مستحق برد بودند»، «تیم پوچتینو امسال بهتر از پارسال خواهد بود».
اینها بخشی از تیترهای سایت‌های مهم خبری بعد از اولین بازی چلسی در لیگ برتر بود. اولین بازی تحت نظر مائوریتسیو پوچتینو. آنها هفته پیش با لیورپول 1-1 مساوی کردند و به نظر می‌رسید دورانی تازه در این باشگاه شروع شده. اما امیدوار‌ی‌ها تنها یک هفته ادامه داشت. چلسی یکشنبه‌شب اولین دربی لندنی فصل خود را مقابل وستهم برگزار کرد و باخت. بدجوری هم باخت. یک باخت ساده نبود. تیم از هم پاشید و خریدهای تازه هم در متن این بازی ضعیف بودند.
در یک سال گذشته مالکین جدید بیش از 1 میلیارد هزینه چلسی کرده‌اند ولی به نظر ستاره‌های جدید هم همان اشتباهات قدیم را می‌کنند.
یکشنبه شب بالاخره از کایسدو رونمایی شد. گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر. سومین بازیکن گران تاریخ فوتبال؛ بعد از نیمار و امباپه. او با 115 میلیون پوند از برایتون به لندن آمد. یک هفته تمام بین لیورپول و چلسی جنگ و جدل بود و بالاخره هافبک اکوادوری راهی تیمی شد که خودش می‌گفت از بچگی طرفدارش بوده؛ آبی‌های لندن.
نتیجه این انتقال ولی در بازی اول فاجعه‌آمیز بود و بیشتر باعث رضایت رقیبان و بخصوص لیورپولی‌ها بود. او و انزو فرناندز، دیگر بازیکنی که چندماه پیش بالای 100 میلیون پوند برای چلسی آب خورد، از دلایل اصلی شکست 3-1 یکشنبه‌شب چلسی به وستهم بودند. فرناندز پنالتی خراب کرد و کایسدو یک پنالتی مبتدیانه به رقیب داد. هافبک اکوادوری در دقیقه 61 وارد زمین شد. در واقع تعویض او واکنشی بود به گل دوم وستهم. پوچتینو می‌خواست با خرید جدیدش نتیجه 2-1 را برگرداند ولی او نه تنها موفق به انجام این کار نشد، بلکه در دقیقه 90 یک پنالتی بچگانه هم به وستهم داد تا اختلاف به 2 برسد. آن هم در حالی که وستهم از دقیقه 67 ده نفره شده بود!
کایسدو البته به غیر از آن پنالتی، در دیگر صحنه‌ها هم خوب ظاهر نشد. او حتی در حد یک خرید معمولی هم نبود، چه برسد به گران‌ترین خرید سال. دست‌کم 20 اشتباه در پاس دادن یا کارهای دفاعی داشت تا بعد از بازی شبکه‌های اجتماعی پر شود از جوک‌‌ها و ویدیوهای تمسخرآمیز درباره او.
شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید مویسس کایسدو با پنالتی‌ای که در دیدار یکشنبه‌شب تقدیم وستهم کرد، به دومین بازیکن تاریخ چلسی تبدیل شد که در اولین بازی‌اش در لیگ برتر به تیم حریف پنالتی می‌دهد. تنها بازیکنی که پیش از کایسدو در اولین نمایشش برای آبی‌های لندن خطای منجر به پنالتی انجام داده بود، وین بریج؛ مدافع چپ تیم بود که در آگوست 2003 و در دیدار مقابل لیورپول چنین رکوردی را ثبت کرد.
چلسی حالا هفته بعد باید در استمفوردبریج میزبان لوتون‌تاون باشد. این خبر خوبی برای پوچتینو و تیمش است. آنها احتمالاً در آن بازی می‌توانند اولین بردشان در لیگ امسال را تجربه کنند و کمی از فشار هواداران خارج شوند. تیم پوچتینو البته در بازی یکشنبه شب، نقاطی برای امیدواری هم داشت. استرلینگ که پنالتی گرفت، نشان داد به روزهای اوجش نزدیک است؛ چند باری حرکات انفجاری او هواداران را به وجد آورد.
چوکووئمکا، بازیکن 19 ساله‌شان اولین گلش را برای این تیم زد که انصافاً گلی چشم‌نواز بود. نیکولاس جکسون، خرید 22 ساله‌شان از ویارئال هم در خط حمله پرشور ظاهر شد ولی هنوز پایش به گلزنی باز نشده. شاید جمعه شب، در دیدار افتتاحیه هفته سوم مقابل لوتون تازه صعود کرده، فرصت خوبی برای گلزنی باشد!

جستجو
آرشیو تاریخی