صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

رونمایی از پرافتخارترین بازیکن تاریخ

پادشاه جام‌ها

ایمان گودرزی
خبرنگار
اینترمیامی صبح روز گذشته در دیدار فینال رقابت‌های لیگزکاپ به مصاف نشویل رفت و در ضربات پنالتی برابر این تیم به پیروزی رسید.
دو تیم در وقت قانونی بازی به تساوی 1-1 رسیده بودند و همین باعث شد که ضربات پنالتی تکلیف تیم قهرمان را مشخص کند و بار دیگر درخشش مسی مانند چند بازی قبلی به کار تیم  تاتامارتینو آمد. این ستاره آرژانتینی تک‌گل تیمش را در دقیقه بیست وسوم این بازی به ثمر رساند اما اشتباه دریک کلندر باعث شد که تیم حریف روی یک گل به خودی بازی را به مساوی بکشاند و کار در ضربات پنالتی مشخص شود.
مسی اولین بازیکنی بود که پشت ضربه پنالتی برای اینترمیامی ایستاد و موفق شد آن را به گل تبدیل کند. سرخیوبوسکتس هم پنالتی دوم را وارد دروازه حریف کرد تا روحیه این تیم به شکل قابل توجهی زیاد شود. این درحالی بود که نشویل پنالتی دوم را از دست داد. با این حال، پنالتی پنجم اینترمیامی هم از دست رفت تا کار به تک پنالتی‌ها بکشد و جوردی آلبا هم پنالتی هفتم را گل کرد تا در نهایت روی پنالتی یازدهم این بازیکن نشویل بود که اشتباه کرد و اینترمیامی توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این تیم پیش از حضورمسی درآن به عنوان یکی از بدترین تیم‌های حاضر در فوتبال امریکا شناخته می‌شد و در قعر جدول جای داشت اما معجزه این ستاره بزرگ که جایزه بهترین بازیکن و بهترین گلزن این جام را هم از آن خود کرد باعث شد که آنها در فاصله کوتاهی جام قهرمانی لیگزکاپ را بالای سر ببرند وجشن قهرمانی باشکوه ای را برای تقدیرازاو برگزارکنند.
 لیونل مسی که با پیوستن به این تیم تبدیل به کاپیتان اول آنها شده است، به عنوان کاپیتان باید جام قهرمانی را بالای سر می‌برد اما او یک کار جالب انجام داد. لیونل مسی، کاپیتان قبلی اینترمیامی یعنی دی آندره یدلین را صدا زد و به همراه او جام قهرمانی را بالای سر برد تا به نوعی ادای احترامی به هم‌تیمی‌های خود در تیم اینترمیامی و کسانی که سابقه بیشتری از او در این تیم دارند، کرده باشد.
لیونل مسی اولین جام خود را در اینترمیامی به دست آورده است و باید دید که اوضاع برای او در ادامه کار به چه شکل پیش خواهد رفت و جام‌های بعدی خود را چه زمانی به دست خواهد آورد. شروع مسی در اینترمیامی بسیار خوب بوده است. او در هفت بازی در رقابت‌های لیگزکاپ موفق شد ده گل به ثمر برساند و اولین جام قهرمانی خود را خیلی زود به دست بیاورد.مسی به تعداد 44 جام در کل دوران حرفه‌ای خود رسیده است و به این ترتیب پرافتخار‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال از لحاظ تعداد جام است.
 
چگونه مسی پر افتخار‌ترین بازیکن تاریخ شد
لیونل مسی پس از کسب چهل وچهارمین جام دوران حرفه‌ای خود، اکنون با پشت سر گذاشتن دنی آلوز به پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ تبدیل شده است. این اولین قهرمانی مسی در فوتبال امریکا به حساب می‌آید و این کار را تنها بعد از یک ماه حضور در این تیم به نتیجه رساند.
ویترین پر شکوه لئو
برنده هفت توپ طلا اکنون در طول دوران حرفه‌ای خود که از سال 2004 آغاز شده، 44 جام به دست آورده است. از جمله جام‌های مهمی که او کسب کرده می‌توان به جام جهانی 2022، کوپا امریکا 2021 همراه با چهارجام لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا اشاره کرد.

ZOOM
حرکت جوانمردانه لئو
مسی که پس از پیوستن به اینتر میامی کاپیتان تیم نیز شده، هنگام دریافت جام قهرمانی لیگز کاپ امریکا، حرکتی جوانمردانه انجام داد. او دآندره یدلین، کاپیتان قبلی اینتر میامی را صدا زد و از او خواست با هم جام را بالای سر ببرند. حرکتی تحسین‌برانگیز از سوی مسی که بازتابی مثبت نیز در میان رسانه‌ها داشت.

ZOOM

مسی: این تازه آغاز راه است
لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی اینترمیامی گفت که از کسب نخستین جام در تاریخ این باشگاه امریکایی خوشحال است. مسی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «من بسیار خوشحالم که نخستین عنوان را در تاریخ باشگاه کسب کردم. به لطف تلاش و فداکاری همه، این امر ممکن شده است. بیایید امیدوار باشیم این تازه آغاز راه باشد. برو، اینتر میامی.»

جستجو
آرشیو تاریخی