صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

مهدی تاج میهمان ویژه فینال جام جهانی زنان

ورود غیر ورزشی‌ها ممنوع!

روز گذشته فینال جام جهانی زنان در ورزشگاه المپیک سیدنی برگزار شد که در نهایت این بازی با برد یک بر صفر اسپانیا مقابل انگلیس به پایان رسید و اسپانیایی‌ها موفق شدند حالا هم با مردان و هم با زنان در جام جهانی در بالاترین رتبه بایستند.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، از سوی فیفا برای تماشای فینال جام جهانی ۲۰۲۳ زنان دعوت شده بود. مسابقه فینال میهمانان ویژه‌ای از فدراسیون‌های کشورهای مختلف داشت که مهدی تاج به همراه مریم منظمی (نایب رئیس بانوان) و هدایت ممبینی (دبیر کل فدراسیون) برای  حضور در مجمع امور بانوان فدراسیون جهانی و دیدار فینال جام جهانی بانوان راهی استرالیا شدند. این مجمع با حضور مسئولان فدراسیون کشورهای عضو فیفا برگزار شد. هیأت ایرانی پس از حضور در مجمع مربوط به امور بانوان فیفا، دیروز نیز با حضور در ورزشگاه المپیک این شهر تماشاگر دیدار فینال جام جهانی بانوان بین اسپانیا و انگلیس شدند.
گفته می‌شود که تاج برنامه‌ریزی خاصی برای حضور در استرالیا داشت و در حاشیه‌ سفر در نشستی ۳ جانبه با یاسر المسحل، رئیس فدراسیون عربستان و جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا شرکت کرده است. رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از این دیدار سه جانبه، در دیداری خصوصی با اینفانتینو به گفت‌وگو در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، استفاده از VAR در لیگ برتر و وضعیت پول‌های بلوکه شده ایران پرداخته است.
درست در همان روزی که مهدی تاج و هیأت همراهش در استرالیا در حال تماشای بازی فینال جام جهانی زنان بودند، خبری عجیب به بانوان هوادار تراکتور رسید.
تراکتور تبریز یکی از تیم‌های حاضر در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیاست که باید برای رسیدن به مرحله گروهی به مصاف رقیب اماراتی خود برود.
روز گذشته عوامل اجرایی دیدار در لیگ قهرمانان آسیا وارد تبریز شدند. رشید محبوب الدوساری، محمد مازن دکوری و ویکتور کولپاکوف به عنوان ناظران و عوامل اجرایی AFC به همراه چهار داور کره‌ای دیدار تراکتور و الشارجه امارات افرادی بودند که برای بازی تراکتور - الشارجه خود را به تبریز رساندند.
چند روزی بود که بحث حضور بانوان در این بازی مطرح بود و گمانه‌زنی‌ها در مورد حضور یا عدم حضور بانوان به گوش می‌رسید. در نهایت روز گذشته درست در حالی که تاج و همراهانش در حال دیدن بازی فینال جام جهانی زنان بودند، هیأت فوتبال آذربایجان حضور بانوان برای دیدار پلی‌آف تراکتور را رد کرد.
با اعلام هیأت فوتبال آذربایجان شرقی، مصاف تراکتور و الشارجه به دلیل مشکلات در زیر ساخت ورزشگاه یادگار امام تبریز، فقط با حضور برخی از بانوان ورزشکار برگزار می‌شود و بلیت‌ فروشی همگانی در این بازی برای بانوان صورت نمی‌گیرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
همانطوری که قبلاً به استحضار هواداران محترم‌، فهیم و پرشور باشگاه تراکتور رسانده شده بود مجدداً معروض می‌دارد، کماکان این هیأت پیگیر تکمیل آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای حضور بانوان بوده ولی علیرغم تلاش‌های شبانه‌روزی شرایط لازم و کافی برای حضور بانوان در بازی تراکتور تبریز و الشارجه امارات مقدور نگردید. از این‌رو به لحاظ حساسیت برگزاری بازی‌های آسیایی و اینکه در میزبانی باشگاه تراکتور تبریز هیچ‌گونه خللی وارد نگردد، مقرر گردید در این دیدار تنها پذیرای بانوان ورزشکار فوتبالی بوده تا تبعات سویی برای باشگاه میزبان نداشته باشد.
این در حالی است که حضور بانوان در این بازی الزامی است و مسئولان تبریز برای جلوگیری از محرومیت، زنان ورزشکار را به استادیوم دعوت کرده‌اند.
باید دید این دیدار به چه شکلی برگزار می‌شود و تصمیم بعدی برای حضور زنان در تبریز چگونه خواهد بود.
تنها نکته مثبت برای برگزاری این دیدار این است که بر خلاف ورزشگاه آزادی در این بازی بقیه جایگاه‌ها آماده میزبانی از هواداران است و مردان هوادار تراکتور می‌توانند با خرید بلیت برای حمایت از تیم‌شان وارد ورزشگاه یادگار امام شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی