۴ نکته از پیروزی سیتی مقابل نیوکاسل

پپ این بار از همین ابتدا با توپ پر شروع کرده!

رسول مجیدی
روزنامه نگار
۱– مهم‌ترین سؤال پپ گواردیولا قبل از این مسابقه شاید این بود: «چطور جای خالی دیبروینه مصدوم را پر کنم؟» به نظر او خیلی سریع پاسخ این سؤال را یافته. فودن ستاره بازی شنبه شب بود. گل را آلوارز زد ولی او بود که نقش محوری را داشت. در چند سال گذشته شاهد درخشش هافبک جوان انگلیسی در کناره‌های زمین بودیم اما او در بازی با نیوکاسل قرار بود جای خالی دیبروینه را در میانه میدان پر کند و تا حدود زیادی موفق بود. شانس‌های زیادی برای تیم ساخت و اگر مهاجمان سیتی بیشتر دقت می‌کردند، شاید اختلاف با نیوکاسل بیشتر از اینها می‌شد. فودن البته در شروع بازی به عنوان گوش راست به کار گرفته شد اما در طول مسابقه بیشتر نقش شماره ۱۰ تیم را داشت.
۲– ادی هاو که فصل را فوق‌العاده شروع کرده بود و ۵ گل به استون‌ویلا زد، برای بازی با سیتی تاکتیک جالبی اتخاذ کرده بود. تیم عملاً داشت ۱-۵-۴ بازی می‌کرد. هاو آگاهانه ۵ هافبک در خط میانی قرار داده بود تا جلوی بازیسازی هافبک‌های سیتی را بگیرد. در برخی مواقع بازی ۱۰ بازیکن نیوکاسل در محوطه جریمه خودی جمع می‌شدند تا روزنه‌ای برای نفوذ سیتیزن‌ها نماند. این تاکتیک در نیم ساعت اول کارساز بود ولی بالاخره آلوارز قفل دروازه را شکست.
۳– پپ گواردیولا مانند هفته اول دوباره در این بازی هم حاشیه‌ساز شد. او که در بازی اول در بین دو نیمه بحث پرشوری با هالند داشت، این بار ترجیح داد کل ۹۰ دقیقه بازی حتی یک تعویض هم انجام ندهد. این موضوع در زمانه‌ای که بازی‌ها به دلیل وقت‌های اضافه زیاد به ۱۰۰ دقیقه رسیده‌اند و البته مربیان هم ۵ گزینه تعویض در اختیار دارند کمی عجیب به نظر می‌رسد. جالب اینجاست که این ماجرا در نیمه دوم باعث یک درگیری لفظی هم بین پپ و هواداری از سیتی شد. گواردیولا بعد از بازی این موضوع را شیرین توضیح داد: «او به من گفت، یک تعویض انجام بده! بنابراین من گفتم: «بیا، اینجا بنشین و این کار را انجام بده! من این را متوجه می‌شدم. دوست داشتم کول پالمر، ریکو لویس و کالوین فیلیپس را به بازی بیاورم اما سرعت بازی خوب بود. می‌دانم که آنها خسته بودند اما هنوز در زمین بودند و برای تصاحب هر توپی مبارزه می‌کردند. مربیان می‌توانند تعویض‌ها را انجام دهند، اما در نهایت مربی تصمیم می‌گیرد که درخواست کند یا نه. فکر کردم تعویض‌های کمتر وقت اضافه کمتری خواهد داشت، به همین دلیل تصمیم گرفتم کمتر تعویض کنم.»
۴- سیتی معمولاً فصل را آرام شروع می‌کند. در چند سال گذشته وقتی به بازی‌های آغازین آنها نگاه می‌کنیم متوجه سکته‌های زیادی می‌شویم ولی ظاهراً تیم امسال از همان اول روی نوار پیروزی‌ها قرار دارد. آنها شنبه شب بدون دیبروینه، یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان همه این سال‌ها موفق شدند از سد نیوکاسل خوب این روزها بگذرند. نیوکاسلی که در هفته اول بیشترین گل زده را برای خودش ثبت کرد در بازی با سیتی تنها یک شوت داخل چهارچوب داشت. شاگردان پپ هفته اول هم قاطعانه برنلی را شکست داده بودند. آنها امسال هم ول کن صدر نخواهند بود!

جستجو
آرشیو تاریخی