صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و نه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و نه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

درخشش ایران در کشتی فرنگی جوانان جهان

یک قهرمانی دیگر در راه است!

گزارش

بعد از قهرمانی درخشان تیم ملی کشتی آزاد در جوانان جهان، این‌ بار نوبت به فرنگی‌کاران جوان رسید تا در قهرمانی جهان بدرخشند. تیم ملی کشتی آزاد جوانان چند روز پیش با محسن کاوه به سومین قهرمانی پیاپی دست پیدا کرد و به همین خاطر موجی از پیام‌های تبریک برای این تیم به راه افتاد. حالا نتایج تیم ملی کشتی فرنگی جوانان به نحوی پیش رفته که به همین زودی پیام‌های تبریک برای قهرمانی این تیم هم سرازیر می‌شود.
تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با هدایت حمید باوفا در همان 5 وزن اول نشان داد که کشتی ایران در رده سنی جوانان چه قدرتی دارد. 4 فینالیست در 5 وزن اول باعث شد تا تیم ملی کشتی فرنگی به تمامی رقبا خط و نشان بکشد و خودش را به عنوان مدعی جدی قهرمانی دنیا معرفی کند. یک شکست در 17 مسابقه آمار خیره‌کننده تیم حمید باوفا در روز اول بود اما این درخشش در روز دوم هم ادامه پیدا کرد تا مشخص شود که کشتی فرنگی ایران در مسیر درستی قدم بر می‌دارد. این قدرتنمایی در روز نخست البته یک پیغام ویژه هم برای فدراسیون کشتی دارد؛ نشان می‌دهد که تیم ستاره‌های تیم ملی نوجوانان در جهانی سال گذشته خیلی خوب به جوانان رسیدند و این یعنی حرکتی که در تیم نوجوانان در دو سال گذشته انجام شده، کاملاً اصولی بوده. احمد رضا محسن‌نژاد، علیرضا عبدولی، ابوالفضل چوپانی، فردین هدایتی و علی احمدی وفا، 5 نماینده ایران در روز نخست بودند که هدایتی و احمدی وفا از تیم نوجوانان سال گذشته به جوانان آمدند. هر چند که احمدی وفا از رسیدن به فینال باز ماند اما حضورش در مرحله رده‌بندی هم حکایت از بروز یک استعداد جدید در کشتی فرنگی دارد.
درخشش فرنگی‌کاران جوان اما در 5 وزن دوم هم ادامه پیدا کرد و در این مرحله هم سه نفر از 5 نفر به نیمه نهایی رسیدند تا تقریباً قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان پیش از اتمام مسابقات مسجل شود. در بدترین حالت جمع امتیازات تیم ملی کشتی فرنگی در 5 وزن اول به 90 امتیاز می‌رسید که فاصله نسبتاً زیادی را با رقبا داشت و عملکرد خوب در 5 وزن دوم این امتیازات را افزایش هم داد. هر چند که کشتی ایران به حدی در این چند سال اخیر به قهرمانی جهان دست پیدا کرده که دیگر برای خیلی از علاقه‌مندان به کشتی امری عادی است و دیگر کسی از این قهرمانی‌ها شگفت‌زده نمی‌شود اما این از اهمیت این قهرمانی‌های پیاپی کم نمی‌کند.
در رقابت‌های 5 وزن دوم و در وزن 60 کیلوگرم امیررضا ده بزرگی، در وزن 67 کیلوگرم اهورا بویری و در وزن 82 کیلوگرم یاسین یزدی، سه کشتی‌گیر ایران بودند که به نیمه نهایی رسیدند. در وزن 72 کیلوگرم سیدمحمد مهدی میری و در وزن 97 کیلوگرم امیررضا اکبری هم دو فرنگی‌کار ایران بودند که از رسیدن به فینال باز ماندند. در مسابقات روز دوم هم اهورا بویری از کشتی‌گیران سال گذشته تیم ملی نوجوانان بود که به جوانان رسید.
این درخشش جوانان فرنگی‌کار یک خوبی هم برای تیم ملی بزرگسالان دارد، این تیم هنوز نفرات جوانی را در ترکیب خود دارد اما تا پختگی آنها نسل جدیدی از جوانان به آنها می‌رسند که می‌توانند جای خالی آنها را به خوبی پر کنند. تیمی جوان و قدرتمند که می‌توانند تا سال‌ها خیال همه‌ علاقه‌مندان به کشتی را راحت کنند. عملکرد علیرضا دبیر در 4 سال اخیر مدیریت فدراسیون کشتی به نحوی بوده که هم تیم بسیار خوبی را در حال حاضر در اختیار دارد و هم اینکه اگر همین امروز از فدراسیون جدا شود، مدیریت بعدی برای داشتن یک تیم خوب هرگز دستش بسته نیست و می‌تواند هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی دو تیم قدرتمند داشته باشد.

ZOOM

درخشش فرنگی‌کاران جوان اما در 5 وزن دوم هم ادامه پیدا کرد و در این مرحله هم سه نفر از 5 نفر به نیمه نهایی رسیدند تا تقریباً قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان پیش از اتمام مسابقات مسجل شود. در بدترین حالت جمع امتیازات تیم ملی کشتی فرنگی در 5 وزن اول به 90 امتیاز می‌رسید که فاصله نسبتاً زیادی را با رقبا داشت و عملکرد خوب در 5 وزن دوم این امتیازات را افزایش هم داد

جستجو
آرشیو تاریخی