کرمانی مقدم: مدافع تراکتور احساسی حرف زده برد حق مسلم پرسپولیس بود

جدایی عبدی هم به سود خودش است هم پرسپولیس

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
مرتضی کرمانی‌مقدم مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است برد مقابل تراکتور آن هم در حضور خیل مشتاقان پرتعداد این تیم بسیار باارزش بود. نکته مهمی که بازیکنان پرسپولیس آن را رقم زدند. کرمانی‌مقدم رفتن عبدی را به سود این بازیکن و پرسپولیس می‌داند و برای این نکته هم تحلیل خاص خودش را دارد. در رابطه با همه موارد ریز و درشت تیم پرسپولیس و بازی پیش روی این تیم با کرمانی مقدم به گفت‌و‌گو پرداختیم.
  بازی پرسپولیس مقابل تراکتور و مسائل فنی آن را چگونه ارزیابی کردید؟
بازیکنان پرسپولیس مقابل تراکتور خیلی باهوش بازی کردند و برای تمام نود دقیقه طرح و برنامه داشتند. در این بین جدا از حملاتی که داشتند دروازه‌بان تیم تراکتور هم یک اشتباه انجام داد که گل پرسپولیس رقم خورد اما جدا از آن اشتباه بازیکنان پرسپولیس بهتر بازی کردند و بازی را هم خیلی خوب کنترل کردند تا کار بزرگ پیروزی مقابل تراکتور در مقابل خیل هوادارانش را رقم بزنند که کار هر تیمی نیست. من معتقدم وقتی در چنین شرایط سخت و مشکلات فراوان بازیکنانی دارید که اینگونه بازی می‌کنند و موفق عمل می‌کنند باید دست‌شان را بوسید و قدر چنین بازیکنانی را دانست.
 یکی از مدافعان باتجربه تراکتور گفته که حق پرسپولیس برد نبوده و بازی حداقل باید مساوی می‌شد!
من فکر می‌کنم بازیکن تراکتور احساسی حرف زده و نظر خودش را گفته است در حالی که مالکیت توپ و میدان بیشتر در اختیار پرسپولیس قرار داشت و موقعیت‌های گل پرسپولیس هم بیشتر از تیم میزبان بود. واقعاً به غیر از ضربه‌ای که تراکتور به تیرک دروازه پرسپولیس زد موقعیت خطرناک دیگری نداشت در حالی که پرسپولیس به جز گلی که زد یکی دو فرصت دیگر توسط ترابی داشت ضمن اینکه ضربه مرتضی ‌پورعلی‌گنجی هم به تیرک خورد که همه این موارد و مستندات موجب می‌شود که بگوییم پرسپولیس واقعاً بهتر از تیم تراکتور بود و سزاوارانه به برتری و سه امتیاز بسیار مهم دست یافت.
 در خصوص بازی حساس بعدی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن چه صحبتی دارید؟
ذوب‌آهن تیم خیلی خوبی است و با مربی جدیدش شرایط بهتری پیدا کرده است. تیمی که مقابل سپاهان هم بازی خوبی را ارائه داد. به نظرم حضور هوادار خیلی به سود پرسپولیس تمام خواهد شد و موجب می‌شود تا بازیکنان با قدرت و نیروی مضاعفی برای پیروزی بجنگند و سومین سه امتیاز شیرین ابتدای فصل را کسب کنند. پرسپولیس شرایط خوبی دارد اما اگر هوادار نیاید شرایط پیروزی مقابل ذوب‌آهن سخت خواهد شد. پرسپولیس باید تمام چهار بازی قبل از فیفادی را ببرد و 12 امتیاز را بگیرد تا با دست پر به تعطیلات برود و خودش را با روحیه بالا برای دربی آماده کند.
 در بین تیم‌های مدعی شرایط چه تیمی را بهتر از بقیه می‌دانید؟
چهار پنج تیم مدعی داریم اما در بین تمامی آنها پرسپولیس و سپاهان از بقیه مدعی‌تر هستند و به نظرم بقیه تیم‌های مدعی بیشتر رده سوم تا پنجم را کسب خواهند کرد.
 در رابطه با جدایی عبدی از پرسپولیس در شرایطی که تیم به‌شدت با کمبود مهاجم مواجه است چه صحبتی دارید؟
قطعاً اگر عبدی برود بهتر است چون انگار بازی به او نمی‌رسد و یحیی اعتقادی به بازی او ندارد. به هر حال عبدی خوب نمی‌دود و پرس نمی‌کند موضوعی که یکی از اصول یحیی برای یک مهاجم و بازیکن در این منطقه است. از سوی دیگر جدایی‌اش هم به سود خودش تمام خواهد شد و هم پرسپولیس، چون در تیم تراکتور یا هر تیم دیگری که عبدی برود حداقل این مهاجم شانس بازی بیشتری را پیدا خواهد کرد.
 حضور مهاجم خارجی در پرسپولیس واقعاً تبدیل به بحث فرسایشی شده!
باید یک مهاجم خارجی را خیلی سریع جذب کنند و زمان را بیشتر از این از دست ندهند. حضور مهاجم خارجی ششدانگ، پازل قهرمانی پرسپولیس را تکمیل می‌سازد.
 در رابطه با شهاب زاهدی که با وجود دوندگی و تلاش فراوانش نتوانست گل بزند چه صحبتی دارید؟
شهاب در خط حمله دوندگی زیادی دارد و در پرسینگ تیم حریف خیلی کمک می‌کند. او مهاجم خوبی است اما باید زودتر گل زند چون در غیر این صورت کار برای خودش و پرسپولیس مشکل‌تر خواهد شد.
 در خصوص نیمکت نشینی ادامه‌دار گولسیانی که موجب شده حتی این بازیکن در یک دیدار تدارکاتی هم پنالتی‌اش را از دست بدهد چه نظری دارید؟
به هر حال بازی کردن هر بازیکنی به سلیقه مربی باز می‌گردد و کسی نمی‌تواند در این رابطه از مربی توضیح بخواهد اما به نظرم بهتر است سرمربی پرسپولیس از سیستم چرخشی در مورد بازیکنان استفاده کند تا به این ترتیب بازی به گولسیانی هم برسد چون احتمالاً این بازیکن به لحاظ روحی افت کرده که پنالتی را از دست داده است به همین دلیل برای اینکه مدافع گرجستانی بیشتر افت نکند استفاده چرخشی از مدافعان میانی با توجه به بازی‌های زیادی که باقی‌مانده می‌تواند پرسپولیس را به شرایط خوبی برساند.
 در رابطه با مشکلات ورزشگاه آزادی و در طرف مقابل تیم‌های رقیب پرسپولیس خصوصاً در آسیا چقدر به قهرمانی پرسپولیس به شکل منطقی امیدوارید؟
واقعاً نمی‌دانم چرا باید بازسازی یک ورزشگاه آن هم در حساس‌ترین مقطع این همه طول بکشد و مسئولان ورزشگاه هم عزم و اراده لازم را برای بازسازی ندارند اما هر چه که هست فعلاً بخشی از سکوها را آماده کنند تا هواداران پرسپولیس بیشتر از این از تماشای بازی تیم محبوبشان محروم نمانند. در رابطه با خرج و بریز و بپاش تیم‌های عربستانی هم باید بگویم که آنها دایماً در حال بیشتر کردن فاصله‌شان با ما هستند و متأسفانه ما باید با این شرایط‌مان مقابل آنها بجنگیم. این مسأله هست و قطعاً بازیکنان پرسپولیس هم ذره‌ای در مسابقات آسیایی کم نخواهند گذاشت اما حقیقتاً قهرمانی در آسیا دیگر خیلی سخت شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی