صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

تراکتور؛ بی‌بهره از فاکتورهای قهرمانی

وصال روحانـی
ثبت دومین باخت متوالی برای تراکتور در هفته دوم از فصل بیست‌و‌سوم لیگ برتر فوتبال کشور و نشستن این تیم پرمهره تبریزی در اواخر جدول رده‌بندی نشانه تازه‌ای از وجود خلل‌های متعدد در سیاستگذاری‌های آنها در ایام «پیش‌فصل» بود.
خریداری 10 مهره اغلب اسم‌ و‌ رسم‌دار در ایام مذکور ظاهراً اقدام درستی بود ولی آنها مهره‌های ارزشمند متعددی هم از دست دادند. سفر «پرشورها» به ترکیه و اردویی 20 روزه که در آنجا برپا داشتند و چهار دیدار دوستانه‌ای که در این کشور انجام دادند، قاعدتاً سودهایی بیشتر از ضررهای حاصله داشته و اگر هم از منظر هزینه‌ها به این قضایا نگاه کنیم، می‌بینیم که باشگاه تبریزی هرگز مشکل مالی نداشته است. با این حال، آنچه تراکتور را به رغم جذب مهره‌های پرتوانی مثل محمد نادری و امیرحسین حسین‌زاده به مقصد نرسانده و در بازی‌هایش با هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس متحمل شکست کرده، نحوه استفاده مربیان از مهره‌های فوق، چگونگی نگاه‌شان به دو دیدار مذکور، نداشتن یک نقشه راه منطقی و مهم‌تر از همه به‌هم‌ریختن کامل ترکیب فصل پیش این تیم بوده است. پاکو خمس سرمربی اسپانیایی تراکتور بعد از شکست 0-1 چهارشنبه گذشته این تیم مقابل پرسپولیس گفت بهتر است به‌دنبال بهانه و این‌جور چیزها نرفت و غیبت چند مهره اصلی مورد نظر او در این میدان را عمده نکرده و برای دیدارهای بعدی فقط روی آنهایی که هستند و آمادگی و اشتیاق لازم را دارند کار کرد. با این حال تنها کار درست خمس در پایان دیدار مورد بحث، حمایتش از حسین پورحمیدی دروازه‌بان این فصل تراکتوری‌ها بود که از آلومینیوم اراک آمده و یک گل بسیار بد خورد.  اوعامل اصلی شکست قرمزهای تبریزی مقابل پرسپولیسی بود که این‌بار لباس‌های سفید بر تن داشت.
زدن فقط یک گل در دو مسابقه نخست فصل به تنهایی نشانگر مشکل اصلی تراکتوری‌ها است و آن، ضعف در زدن ضربات آخر و حتی فرصت‌سازی‌های کافی درون 18 قدم حریفان است. تراکتور می‌تواند پشت این توجیه و توضیح پنهان شود که اگر در شروع فصل هر دو بازی اولش را باخته، به این سبب است که در قرعه‌کشی لیگ بد آورده و دو حریف نخست‌اش قهرمان و نایب‌قهرمان فصل پیش بوده‌اند. با این حال بهتر است خمس تیزبین‌تر و فعال‌تر شود و بر حجم کارها و صحت برنامه‌ریزی‌های خود بیفزاید زیرا تراکتور در خط دفاعی هم آشکارا می‌لنگد و در عمق این خط هیچ استحکام و قدرتی حتی به رغم اضافه شدن شجاع خلیل‌زاده به این خط مشاهده نمی‌شود. تراکتور قطعاً با ایجاد هماهنگی بیشتر بین نفرات پرشمار تازه‌اش که به مرور زمان و طی 12 هفته نخست رقابت‌ها حاصل خواهد آمد، به سطحی بالاتر از امروز خواهد رسید اما تا این لحظه و در حالی که پس از گذشت دو هفته دیگر از لیگ، این مسابقات برای مدت یک ماه تعطیل خواهد شد تراکتور هر چیزی نشان داده الا تیمی که فاکتورهای قهرمانی را حتی در سطح اندک داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی