صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

صادقی، از پاس گل تا گلزنی

استارت آقای بادیگارد!

مجتبی حسین مرشدی
خبرنگار
پرسپولیس در فصل جاری خیلی زود به زمین سفت برخورد کرد. بازی برابر تراکتور پرستاره در هفته دوم در تبریز که همیشه یک زمین سفت برای سرخ‌ها بوده. تراکتوری که با پاکو خمس فوتبال متفاوتی بازی می‌کند و به تعبیر زنوزی بهترین تیم تاریخ خود را در اختیار دارد. تراکتوری که پس از شکست سنگین در بازی نخست برابر سپاهان مدعی می‌خواست در خانه و برابر هواداران خودی جبران مافات کند اما نشد. مطابق انتظار پرسپولیس کار سختی داشت ولی در نهایت روی تجربه بالای خود و با اشتباه مرگبار پورحمیدی و البته تیزهوشی سعید صادقی یک گل 3 امتیازی باارزش زد تا دومین پیروزی متوالی را در دومین بازی لیگ بیست و سوم جشن بگیرند. از سوی دیگر شرایط برای شاگردان پاکو خمس هم بحرانی شد تا این سرمربی اسپانیایی کار سختی در هفته‌های آینده پیش رو داشته باشد. با این حال صادقی در فصل جدید روند گلزنی‌هایش را برخلاف گذشته از هفته‌های ابتدایی آغاز کرده. او در هفته دوم در تبریز دروازه تراکتور را باز کرد. به بهانه عملکرد فوق‌العاده این بازیکن در هفته دوم لیگ برتر فراز و نشیب‌های او در 2 فصل اخیر را مرور می‌کنیم.

آقای گل‌گهر
وینگر باتجربه فوتبال ایران پیش از آمدن به پرسپولیس در تیم گل‌گهر عضویت داشت. صادقی در تابستان سال 99 به گل‌گهر پیوست و پس از سپری کردن 2 فصل فوق‌العاده از لحاظ آمار فردی به پرسپولیس پیوست. درخشان‌ترین فصل صادقی در پیراهن گل‌گهر اما به دومین و آخرین فصل حضورش در این تیم بازمی‌گردد که موفق شد 14 پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کند و در نهایت هم به عنوان بهترین پاسور لیگ بیست و یکم فوتبال ایران انتخاب شود.
 
سوپرمن نیست!
رسیدن به عنوان آقای پاس گل لیگ برتر باعث شد صادقی در پنجره نقل و انتقالاتی تابستان گذشته پیشنهادات زیادی از تیم‌های بزرگ فوتبال ایران نظیر پرسپولیس، استقلال، سپاهان و... دریافت کند. سعید صادقی پس از کش و قوس‌های فراوان با سرخپوشان تهرانی قراردادی یکساله و به ارزش 20 میلیارد تومان امضا کرد و به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی پیوست. همین سر و صداها در فصل نقل و انتقالات و رقابت تیم‌های بزرگ بر سر جذب صادقی در تابستان گذشته سبب شد فشارها به طرز وحشتناکی روی او افزایش پیدا کند و عملکرد او را تحت‌الشعاع قرار دهد. آنچه انتقادات بسیاری را به همراه داشت. اگرچه هر چه جلوتر رفتیم، صادقی بیشتر در ترکیب پرسپولیس جا افتاد و بازیکن بهتر و مؤثرتری شد اما در همین یک فصل ثابت کرده که قرار نیست سوپرمن باشد.
 
آقای بادیگارد!
صادقی در پرسپولیس مصاحبه‌های زیادی انجام نداده. آنچه باعث شده از حاشیه دور بماند و روی کار فردی خودش تمرکز کند. مهمترین اتفاقی که در جمع سرخپوشان برای صادقی رخ داد، به روز عقد قراردادش با این باشگاه بازمی‌گردد. جایی که او با دو بادیگارد به محل باشگاه پرسپولیس مراجعه کرد! آنچه باعث شد انتقادات بسیاری از این بابت به او شود. دیگر اتفاق مهم پرسپولیس برای این وینگر عدم تأثیر‌گذاری‌هایش روی گل‌های تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی است. در حقیقت در گل‌های پرسپولیس رد پای صادقی کمتر دیده می‌شود و او برخلاف گل‌گهر نتوانسته در پرسپولیس همان نقش کلیدی آقای پاس گل را ایفا کند. موضوعی که باعث شده بود صادقی بشدت تحت فشار باشد.
 
گل‌های زودهنگام
سعید صادقی اولین گلش با پیراهن سرخپوشان تهرانی را خیلی زود به ثمر رساند. او در 14 شهریور گذشته و در هفته سوم لیگ برتر در شرایطی که زمان زیادی از فصل بیست و دوم لیگ برتر فوتبال کشورمان نمی‌گذشت، با یک ضربه فوق‌العاده دروازه هوادار ساکت الهامی را باز کرد تا خیلی زود پاسخ انتقاد هواداران پرسپولیس را بدهد.
صادقی اما پس از باز کردن دروازه هوادار مدت زیادی پایش به گلزنی باز نشد تا باز هم انتقادات از او بالا بگیرد. او اما در فصل جاری زودتر گلزنی را آغاز کرده و در هفته دوم نخستین گل خود را در فصل جدید برای سرخ‌ها به ثمر رساند. صادقی تا پایان هفته دوم لیگ فصل جاری برای تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی 29 بار به میدان رفته و 7 بار هم دروازه رقبا را باز کرده. مهمترین گل او اما همین گلی بود که پنجشنبه شب به حسین پورحمیدی زد؛ دروازه‌بانی که فصل گذشته فوق‌العاده بود اما در این فصل ناامید‌کننده ظاهر شده.

 

جستجو
آرشیو تاریخی