صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

مصاحبه و خبر

حریفی ضعیف‌تر از کیپ‌ورد
ایران – آنگولا؛ پرده سوم

بعد از لغو بازی دوستانه تیم ملی مقابل «کیپ ورد»، فدراسیون فوتبال به‌دنبال یک حریف تدارکاتی جدید رفت. درروزهای گذشته شنیده شد که این حریف احتمالی یک تیم آفریقایی و به احتمال زیاد آنگولا خواهد بود.
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی که برای تماشای بازی پیکان – گل گهر به ورزشگاه دستگردی رفته بود هم احتمال بازی با این تیم را تأیید کرد و گفت: «فدراسیون فوتبال در حال رایزنی است و یک بازی تدارکاتی ما صددرصد شده است که یازدهم بازیکنان تیم ملی به اردو می‌آیند و روز سیزدهم به سمت بلغارستان حرکت می‌کنیم. مستقیم به آن شهری می‌رویم که قرار است در آن بازی کنیم. 16 شهریور هم بازی با بلغارستان انجام می‌شود. روز 17 شهریور هم برمی‌گردیم. بازی دیگرمان نهایی نشده ولی به احتمال زیاد با آنگولا بازی می‌کنیم.»
آنگولا نسبت به کیپ‌ورد حریف شناخته‌شده‌تری است، ولی در دوران افت به سر می‌برد و در رنکینگ فیفا وضعیت بدتری دارد. کیپ‌ورد در رتبه 66 فیفا ایستاده، در حالی‌که آنگولا به رده 116 سقوط کرده است. آنها در ماه ژوئیه سه بازی داشتند که در اولی به ترتیب مقابل موزامبیک به تساوی یک بر یک رسیدند، در دومی مقابل موریس با یک گل شکست خوردند و در سومی لسوتو را 2-4 شکست دادند. با این شرایط به نظر نمی‌رسد که آنگولا حریف سختی برای شاگردان قلعه‌نویی باشد.
این بازی سومین تقابل ایران و آنگولا خواهد بود. دو تیم اولین بار در جام جهانی 2006 با هم روبه‌رو شدند که با تساوی یک بر یک به پایان رسید. سهراب بختیاری‌زاده زننده گل تساوی ایران نام داشت؛ مسابقه‌ای که حسن ختامی تلخ برای برانکو در تیم ملی بود. دو تیم در سال 93 هم بازی دوستانه‌ای داشتند که تساوی یک بر یک تکرار شد. کریم انصاری‌فرد تنها گل ایران در آن بازی را زد.


واکنش غیرمستقیم به شایعه دعوت سرلک
قلعه‌نویی: در انتخاب بازیکن به فضای مجازی کاری نداریم

در روزهای گذشته دعوت احتمالی میلاد سرلک به تیم ملی حاشیه‌ساز شده. هافبک پرسپولیس در صورتی که به تیم ملی دعوت نشود، مشمول خواهد شد و باید به یک تیم نظامی برود. با این حال شنیده می‌شود که قلعه‌نویی می‌خواهد او را برای اردوی آینده دعوت کند. سرلک یکی از بازیکنانی است که برای دریافت ویزای بلغارستان به سفارت این کشور رفته است.
سرمربی تیم ملی درباره فهرست جدیدش گفت: «مگر من هنوز کسی را دعوت کرده‌ام. وجداناً آن بازیکنانی که حق‌شان باشد را دعوت می‌کنیم و نه به مسأله حاشیه‌ای و نه به فضای مجازی کار داریم و این‌که چه اتفاقاتی در فضای مجازی می‌افتد برای ما مهم نیست. ما لیگ را رصد می‌کنیم. نظارت مربیان تیم ملی بر لیگ بی‌سابقه است اینقدر که ما حساس هستیم. هفته اول مربیان تیم ملی همه بازی‌ها را دیدند از همه آنها تشکر می‌کنم، در هفته دوم هم آنها نظاره گر مسابقات هستند. داریم لیگ را بررسی می‌کنیم و به جمع‌بندی می‌رسیم هر بازیکنی که خوب باشد دعوت می‌کنیم برای ما فرقی نمی‌کند.»
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی