ایده جدید و جذاب لیگ برتر

پیراهن‌های رنگارنگ در لیگ سیاه و سفید

ایمان گودرزی
خبرنگار
لیگ برتر ایران با تمام کم و کاستی‌‌هایی که دارد بار دیگر شروع شد. در دو هفته ابتدایی برگزاری رقابت‌ها چیزهای زیادی وجود داشت که همچنان توی ذوق می‌زد. از وضعیت بد زمین چمن بهترین ورزشگاه‌های ایران گرفته تا ناتوانی آزادی از پذیرش تماشاگر همه و همه بار دیگر گواه نقص‌های فراوان در فوتبال ایران شد. در حالی که لیگ‌های عربستانی در حال جذب برترین بازیکنان اروپا و جهان هستند لیگ ایران هنوز با مشکلات بسیار ابتدایی روبه‌رو است. درست زمانی که نیمار با قراردادی جذاب به الهلال منتقل شد داوران ایرانی همچنان بدون تجهیزات ابتدایی در حال قضاوت در لیگ هستند و در مورد وی‌ای‌آر هم اظهارنظری نکنیم بهتر است.
با تمام بدسلیقگی‌ها و زشتی‌هایی که لیگ ایران دارد، باشگاه‌ها و تیم رسانه‌ای باشگاه‌ها با طرحی که داشتند نشان دادند دوست دارند به این فوتبال بی‌روح رنگی بپاشند.
در تمام دنیا شروع فصل لیگ‌های اروپایی با جذابیت و برنامه‌های بسیار هیجان‌انگیزی همراه است. یکی از برنامه‌های هر ساله باشگاه‌ها قبل از شروع لیگ رونمایی از پیراهن‌های جدید هر فصل است. تیم تبلیغاتی باشگاه‌ هر سال به دنبال این است که با ایده‌ای جدید و متناسب با طرح و رنگ پیراهن آن را به هواداران معرفی کند.
در لیگ ایران نیز از فصل گذشته مدیران رسانه‌ای باشگاه‌ها برنامه معارفه کیت‌ها را به برنامه پیش فصل خود اضافه کردند.
فصل گذشته به صورت نصف و نیمه بعضی از باشگاه‌ها برای معارفه کیت‌‌های خود تیزرهایی را تدارک دیدند که برای شروع بد نبود اما قبل از شروع این فصل شاهد بودیم که تمام تیم‌ها به صورت جدی معارفه پیراهن را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
کلیپ‌هایی بسیار جذاب با توجه به نمادهای شهر تیم‌ها و رنگ و طرح پیراهن‌ها چند روز مانده به شروع بازی‌ها منتشر شد و رقابت بر سر بالاتر بردن کیفیت کلیپ‌ها کاملاً به چشم می‌خورد.
سپاهان یکی از تیم‌هایی بود که کلیپ بسیار جذابی برای کیت‌های جدیدش منتشر کرد. در این کلیپ ستاره‌های تیم سپاهان در ژست‌های مختلف دیده می‌شوند، به طور مثال رامین رضاییان در فرش فروشی حاضر شده و پیام نیازمند با درشکه وارد می‌شود! حضور ستاره‌ها در آثار باستانی شهر اصفهان هم به جذابیت‌های تصویری این کلیپ اضافه کرده است. یکی دیگر از کلیپ‌های خلاقانه معارفه پیراهن تیم نساجی بود. بازیکنان و عوامل این باشگاه با حضور در کارخانه نساجی از کیت جدید این تیم رونمایی کردند که این موضوع به دل تمامی هواداران این باشگاه حسابی نشست. تیم پیکان همانطور که از اسمش مشخص است برای معارفه از کیت جدیدش به کارخانه ایران خودرو رفت و شاگردان رسول خطیبی از پیراهن خوشرنگ فصل خود رونمایی کردند.
تراکتور تبریز نیز با حضور در کارخانه تیم از کیت‌های جدیدش رونمایی کرد و جلوه‌های ویژه این کلیپ حسابی دل پرشورهای تبریزی را برد.
شمس آذر تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر نیز از باسابقه‌ها عقب نماند و با انتشار کلیپ بسیار جذابی از کیت اول و دوم تیم خود رونمایی کرد. شمس آذر از پیراهن‌های کرم‌رنگ و سبز سیر برای فصل آینده استفاده می‌کند، در حالی که در پس زمینه طرح کیت نمایی از خوشه‌های گندم وجود دارد که به موجودیت کارخانه شمس آذر برمی‌گردد که یک کارخانه تولید ماکارونی است.
تصاویر این کلیپ در مکان‌های تاریخی شهر قزوین فیلمبرداری شده و با یک تدوین زیبا و ضرباهنگ خوب، یک کلیپ بسیار جذاب برای این تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر ایجاد کرده است.
پرسپولیسی‌ها برای لیگ بیست‌وسوم کیت خود را با ایده متفاوتی طراحی کرده‌اند. آنها به سراغ نمادهای ایران باستان و قبل از اسلام رفته‌اند و لباسی را طراحی کرده‌اند تا با نام پرسپولیس نزدیکی داشته باشد.
سرخ‌ها فصل پیش هم از طرح‌های بته جقه روی کیت خود استفاده کرده بودند اما این بار طرحی سنتی‌تر و بسیار قدیمی را برگزیدند.
باشگاه پرسپولیس بعد از رونمایی از این کیت با یک کلیپ و چند فتوشات، توضیحات مختصری هم درباره نمادهای موجود در این لباس داد. آنطور که روابط‌ عمومی این باشگاه نوشته، از چهار نماد خط میخی، لوتوس، سرو ایرانی و درفش کاویانی در پیراهن جدید پرسپولیس استفاده شده است.
خط میخی که در پایین پیراهن درج شده به کلمه پارسه یا پرسپولیس اشاره دارد و نمادی برای نشان دادن اصالت این تیم است. لوتوس یا همان نیلوفر آبی گلی است که در محیطی نامطلوب زیبایی می‌آفریند و ۱۲ گلبرگ آن، نماد بازیکنان و یار دوازدهم پرسپولیس یعنی هواداران است.
سرو ایرانی که همیشه سبز است، نشانی از قهرمانی‌های پشت سر هم پرسپولیس و تداوم موفقیت‌های این تیم است. آخرین نماد هم درفش کاویانی است که از داستان کاوه آهنگر در شاهنامه فردوسی می‌آید و نمادی برای اتحاد است.
کلیپ معارفه کیت استقلالی‌ها مانند تیم این فصل جواد نکونام بسیار ساده بسته شد و آبی‌ها بدون طرح خاص و قابل توجهی وارد بیست و سومین دوره لیگ برتر شدند. همه این خلاقیت‌ها نشان دهنده این است که تمام تیم‌های لیگ برتری دوست دارند تا جای ممکن از سختی‌ها دوری کنند و در فضایی جذاب به رقابت بپردازند که امیدواریم شاهد هرچه بیشتر شدن جلوه‌های بصری در لیگ برتر باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی