صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

تراکتور صفر – پرسپولیس یک

به سبک یحیی

چهارشنبه 25/5/1402، هفته دوم از بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه یادگار امام تبریز، ساعت: 19، تماشاگر: 50 هزار نفر
تراکتور صفر
پرسپولیس یک
گل: سعید صادقی (42)
داور: امیر عرب‌براقی
کمک‌ها: محمدرضا منصوری و سعید قاسمی
تراکتور: حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، سیدمهدی حسینی (سعید کریم آذر- 77)، گوستاوو واگنین (امیرحسین حسین‌زاده- 66)، آلوارو خیمنز (محمدمهدی قنبری-66)، سیامک نعمتی (مهدی هاشم نژاد-66)، محمد نادری(سعید آقایی- 53)، ریکاردو آلوز و عارف رستمی
سرمربی: پاکو خمس
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی (مسعود ریگی- 85)، سعید صادقی (گئورگی گولسیانی- 3+90)، مهدی ترابی (میلاد سورگی- 85)، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری و شهاب زاهدی (محمد عمری- 75)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
 پرسپولیس با همان ترکیب همیشگی در ورزشگاه پر از تماشاگر تبریز به مصاف تراکتوری رفت که با توجه به باخت بد هفته نخست تغییراتی داشت. با مصدومیت آقاجانپور، مهدی شیری ساعتی قبل از بازی در دفاع راست فیکس شد و عارف رستمی جای حسین‌زاده را در نوک حمله گرفت و البته سیامک نعمتی جانشین صفا هادی محروم شد.
در جو سنگین ورزشگاه و در شرایطی که بازی با 15 دقیقه تأخیر آغاز شد بعد از 5 دقیقه سردرگمی، پرسپولیس از فاصله دقیقه 5 تا 15 نمایش نسبتاً برتری ارائه کرد و یکی دو موقعیت نصف و نیمه هم داشت. مهم‌ترین موقعیت این لحظات شوت دقیقه 6 مهدی ترابی بود که با دفع پورحمیدی توپ برگشت داده شد.
بعد از دقیقه 15 بازی بشدت افت کرد و کم‌کم تراکتور فرم بهتری پیدا کرد. تا دقیقه 28 فقط خطا بود و توقف بازی تا اینکه تراکتور بعد از لحظاتی نمایش بهتر، صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که آلوز برای اولین بار دروازه بیرانوند را تهدید کرد.
تراکتور در دقیقه 34 هم با یک کرنر خطرساز شد اما از برتری نسبی خود سودی نبرد تا پرسپولیس در لحظات آخر سر و شکل بهتری پیدا کند و به گل برسد.
دقیقه 40 حرکت عالی ترابی و پیشروی او با توپ، موقعیت گلی برای سرلک ایجاد کرد اما او در مصاف تک به تک برای سر توپ زدن مدافع حریف اقدام کرد که بازیکن تراکتور و توپ و پای او را زد. در ریباند هم سعید صادقی با شوتی محکم و با بی‌دقتی موقعیت گل را از دست داد.
دو دقیقه بعد اما اشتباه گلر ملی‌پوش تراکتور، پرسپولیس را به خواسته‌اش در نیمه نخست رساند. پاس بلند کنعانی‌زادگان از جناح راست خودی پشت خط دفاع میزبان فرود آمد و پورحمیدی که خروج کرده بود مردد شد که با سر یا دست توپ را بزند و از آنجایی که در صورت برخورد توپ به دستش اخراج می‌شد، توپ را رها کرد تا سعید صادقی دروازه خالی را باز کند.
پرسپولیس در وقت تلف‌شده با حرکت ترکیبی فوق‌العاده امیری و ترابی و یک و دوهای ریز آنها صاحب موقعیت گل دیگری هم شد اما ترابی در لحظه آخر به جای ضربه به دروازه یا کات‌بک، توپ را در عرض فرستاد و این شانس هم از دست رفت تا سفیدهای پرسپولیس با همان یک گل برتری به رختکن بروند.
نیمه دوم با ریتم سریع‌تر و بهتری برای هر دو تیم آغاز شد اما تراکتور بود که اولین موقعیت گل را ایجاد کرد. دقیقه 51 بعد از اشتباه سریالی مدافعان پرسپولیس، آلوز با شوتی سرضرب تیر دروازه پرسپولیس را لرزاند و توپ با خوش‌شانسی بیرانوند از مقابل دروازه بیرون آمد و گل نشد.
در جواب این موقعیت پرسپولیس در دقیقه 60 دو شانس گل خوب ساخت. بار اول بعد از اوت بلند امیری و در یک رفت و برگشت پورعلی گنجی با ضربه‌ای پرشی دروازه حریف را تهدید کرد. چند ثانیه بعد ترابی با فرار سریع از بین مدافعان حریف توپ را تا شش قدم حریف پیش برد اما در موقعیتی عالی ضربه نهایی را بی‌دقت زد و توپ را به تور کناری کوباند.
دقیقه 63 با یک اشتباه دیگر از پورحمیدی پرسپولیس صاحب موقعیت گل حتمی شد. ارسال تند و تیز ترابی از روی ضربه ایستگاهی با دفع پورحمیدی همراه شد اما توپ به مدافع تراکتور خورد و در برگشت پورعلی‌گنجی با ضربه آکروباتیک توپ را به تور کنار دروازه کوباند و این شانس هم از دست رفت.
تغییرات خمس که از دقیقه 55 شروع شده بود تا دقیقه 77 ادامه داشت اما شکل حرکت تیم او در فاز حمله بهتر نشد. پرسپولیس که اولین تغییرش را در دقیقه 75 انجام داد در بیست دقیقه پایانی دنبال حفظ نتیجه رفت و تب و تاب کمتری داشت.
پرسپولیس در دقایق 79 و 83 دو موقعیت عالی دیگر داشت. بار اول علی نعمتی نتوانست از ضربه کرنر شوت دقیقی بزند و بار دوم کرنر ترابی با ضربه سر پورعلی‌گنجی همراه شد و توپ او تیر دروازه افقی میزبان را لرزاند.
آخرین موقعیت تراکتور در دقیقه 89 با شوت زمینی قنبری از دست رفت تا تراکتور دومین باخت را در خانه متحمل شده و پرسپولیس با این پیروزی بزرگ 6 امتیازی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی