صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

اسپانیا اولین فینالیست جام شد

استرالیا – انگلیس؛ مأموریت ممکن سه شیرها!

امیررضا همایون
خبرنگار
آخرین بازی مرحله نیمه نهایی نهمین دوره جام جهانی فوتبال زنان ساعت 13:30 بین استرالیا و انگلیس برگزارخواهد شد. با حذف تیم‌های مدعی امریکا، آلمان و فرانسه از گردونه مسابقات، حالا انگلیس و استرالیا مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند.

بازگشت جیمز پس از محرومیت
لورن جیمز خواهر ریس جیمز مدافع تیم مردان چلسی، ستاره تیم ملی انگلیس در مرحله گروهی مسابقات بود. این بازیکن در سه بازی ابتدایی سه شیرها روی شش گل این تیم تأثیر داشت. عملکردی که تصور می‌شد در مرحله حذفی هم ادامه پیدا کند اما خطای بی‌مورد لورن در بازی مقابل نیجریه در مرحله یک هشتم باعث اخراج او شد و بازی بعدی را نیز به همین دلیل از دست داد. ستاره جوان سه شیرها حالا پس ازسپری کردن دوران محرومیت امکان قرار گرفتن در ترکیب انگلیس مقابل استرالیا را دارد هرچند که شاید ویگمن به علت دور بودن جیمز از ترکیب اصلی تیمش و حساسیتی که این بازی دارد، ریسک حضور لورن در ترکیب ایتدایی تیمش را نکند.

پیش به سوی دومین فینال متوالی
ویگمن سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال زنان انگلیس در دوره گذشته با تیم کشورش یعنی هلند در مسابقات حضور داشت. او با لاله‌های نارنجی شگفتی بزرگی را خلق کرد و با عبور از رقبای نامدارش به بازی فینال رسید. حالا این سرمربی کهنه کار پس از گذشت چهار سال از آن بازی بار دیگر در مرحله نیمه‌نهایی حضور دارد و با بلیت فینال فاصله چندانی ندارد. مربی هلندی این شانس را دارد که برای دومین بار متوالی و با دو تیم مختلف به بازی فینال برود و یک رکورد را برای خود ثبت کند.

آمار جالب استرالیا
کمتر کسی تصور حضور کانگوروها در جمع چهار تیم پایانی را می‌کرد، شگفتی ای که آنها با درخشش مکنزی آرنولد دروازه‌بان باتجربه‌شان در ضربات پنالتی مقابل فرانسه در یک چهارم نهایی رقم زدند. شاگردان تونی گوستاوسون در چهار مسابقه از پنج بازی قبلی خود کلین شیت کرده‌اند و دروازه میزبان تنها در بازی مقابل نیجریه باز شد، مسابقه‌ای که تنها شکست کانگوروها را تا پیش از مرحله نیمه نهایی رقم زده است. مأموریت انگلیس در این بازی شکستن قفل دروازه استرالیا است.

اولین فینال با جوانان
اولین بازی نیمه نهایی جام جهانی فوتبال زنان بین دوتیم شگفتی‌ساز اسپانیا و سوئد صبح روز گذشته به میزبانی ورزشگاه ادن پارک شهر اوکلند برگزار شد. در این بازی الکسیا پوتیاس ستاره اسپانیا و بارسلونا برای اولین بار از ابتدا در ترکیب اصلی لاروخا قرار گرفت. البته الکسیا در این بازی برخلاف انتظار عملکرد مطلوبی نداشت و در پایان نمره ضعیف 2/4 را کسب کرد. شگفتی این مسابقه را اما سلما سلستی پارایوئلو بازیکن جوانی که در مرحله گذشته در اوقات اضافه دروازه هلند را باز کرده بود، رقم زد. این ستاره جوان اولین گل لاروخا را وارد دروازه سوئد کرد. سوئد گل مساوی را در دقیقه 88 به ثمر رساند اما این پایان کار نبود زیرا یک دقیقه پس از به ثمر رسیدن گل مساوی، اولگا کارمونا بار دیگر دروازه زردها را باز کرد، تا حکم صعود اسپانیا به بازی نهایی را قطعی کند.

جستجو
آرشیو تاریخی