صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

جایگزین کورتوا مشخص شد

توفیق اجباری

ایمان گودرزی
خبرنگار
دروازه‌بان اسپانیایی چلسی پس از رد کردن پیشنهاد بایرن مونیخ، به صورت قرضی بدون بند خرید دائم به رئال مادرید منتقل شد تا جای خالی شماره یک مصدوم را پر کند.
مصدومیت تیبو کورتوا خبری بود که هفته گذشته مادرید را در شوک فرو برد. کهکشانی‌ها با مصدومیت بلند‌مدت شماره یک (حدود 9 ماه) چاره‌ای جز اقدام سریع برای به خدمت گرفتن جایگزین نداشتند. با دوری دروازه‌بان بلژیکی از زمین، سفید‌پوشان تمام گزینه‌های ممکن در بازار را مورد بررسی قرار دادند و پس از ارزیابی بازیکنانی مانند بونو، دخیا، کیلور ناواس و مامارداشویلی در نهایت دروازه‌بان 28 ساله چلسی را که قبل از حضور کورتوا تا یک قدمی مادرید نیز رسیده بود به خدمت گرفتند. همان‌طور که در انگلیس گزارش شده، تیم مادریدی بند خرید دائمی برای این بازیکن در نظر نگرفته است. کپا تا قبل از رسیدن پیشنهاد مادرید در حال مذاکره نهایی با بایرن بود. اما به محض رسیدن پیشنهاد سفید‌پوشان این دروازه‌بان قید مونیخ را زد و به پیشنهاد قرضی مادرید جواب مثبت داد. حالا آریزابالاگا درست پس از اولین بازی رئال مادرید در لالیگا که با پیروزی 2-0 این تیم مقابل اتلتیک بیلبائو همراه بود، تحت فرمان کارلو آنچلوتی قرار خواهد گرفت.
قرار است که دروازه‌بان جدید مادرید امروز ظهر در ساعت 13:30 به وقت محلی معارفه شود.
کپا آریزابالاگا با 80 میلیون یورو به عنوان یکی از گرانقیمت‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال از اتلتیک بیلبائو به چلسی پیوست و حالا بعد از 5 فصل او این بار با سفید‌پوشان به لالیگا برگشت. بازگشت او حالا شاید فرصت بیشتری نسبت به زمان حضورش در لیگ برتر انگلیس برای او به همراه داشته باشد. دروازه‌بان سابق چلسی سال گذشته پس از مصدومیت ادوارد مندی به دروازه‌بان شماره یک تیم تبدیل شد و در کارزار فاجعه‌بار تیم لندنی، یکی از معدود بازیکنانی بود که عملکرد با‌ثباتی داشت. این مرد اهل بیلبائو در فصل 2024-2023، 39 بازی برای آبی‌پوشان انجام داد که از این تعداد حضور در زمین در 12 بازی کلین شیت کرد. عملکرد خوب او زیر نظر گراهام پاتر و فرانک لمپارد نیز به او کمک کرد تا تماس لوئیس د‌لا فوئنته را دریافت کند و بار دیگر به تیم ملی دعوت شود.

پوچتینو روی او حساب کرده بود
با وجود اینکه مائوریسیو پوچتینو روی این دروازه‌بان برای این فصل حساب کرده بود، کپا آریزابالاگا مادرید را با لندن عوض کرد و ترجیح داد که رویای گذشته خود را به حقیقت تبدیل کند. آبی‌ها در نقل و انتقالات برای دروازه خود رابرت سانچز، گلر اسپانیایی و سابق برایتون را نیز با 30 میلیون یورو به خدمت گرفته بودند.
اگرچه مائوریسیو پوچتینو در کنفرانس مطبوعاتی قبل از رویارویی با لیورپول اشاره کرد که برای این فصل روی کپا آریزابالاگا حساب می‌کند، رئال مادرید روز گذشته جذب دروازه‌بان 28 ساله را به صورت رسمی اعلام کرد. پوچتینو در کنفرانس بعد بازی در مورد شایعات انتقال دروازه‌بانش به مادرید گفت: «هم او و هم رابرت سانچز هر دو بازیکنان بالغی هستند. آنها می‌دانند که قرار است برای شماره یک بجنگند. در حال حاضر، کپا کمی جلوتر از سانچز است، اما به نظر من رابرت این توانایی را دارد که کپا را در طول زمان به چالش بکشد و سطح هر دو آنها افزایش پیدا
کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی