صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

لیست بلند مسافران برای مسابقات تکواندو در لبنان

شیفتگان سفر

رقابت‌های تکواندو نونهالان و نوجوانان کیوروگی و پومسه قهرمانی آسیا و هشتمین دوره مسابقات آزاد پاراتکواندو ماه آینده به میزبانی لبنان برگزار می‌شود اما کلی آدم اضافی در لیست این تیم قرار دارد. تیم‌های ملی تکواندو ایران در این مسابقات به میدان می‌روند اما ظاهراً برای این رقابت‌ها فدراسیون برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده و تقریباً تمامی مسئولان فدراسیون در این سفر حضور دارند. طبق اعلام سایت فدراسیون جهانی تکواندو، مسئولان فدراسیون ثبت‌نام اولیه ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و همراهان تیم‌ها را برای حضور در این رقابت‌ها انجام دادند و در میان تعجب نام 8 نفر از مسئولان فدراسیون در ثبت نام اولیه دیده می‌شود. هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، اصغر رحیمی دبیرکل، علی تاجیک رئیس سازمان تیم‌های ملی، حسین عباس رئیس کمیته امور استان‌ها و مجامع، جمشید سهرابی رئیس انجمن پاراتکواندو، حمید باقی‌نژاد، روشنک حسینی و خیرالله قلی‌زاده نفراتی هستند که نامشان در ثبت نام اولیه دیده می‌شود و همین سؤال مهمی است که چرا باید این همه مسئول همراه تیم حضور داشته باشند؟ رئیس فدراسیون به هر حال باید کنار تیم باشد اما چه ضرورتی به همراهی بقیه است؟
می‌توان یکی از افرادی ‌که نامش در این لیست است را به طور نمونه بررسی کرد و متوجه بیهوده بودن همراهی او شد؛ در میان ثبت‌نام کنندگان در سایت فدراسیون جهانی نام خیرالله قلی‌زاده به عنوان فیزیولوژیست دیده می‌شود. در حالی‌که جامعه تکواندو، قلی‌زاده را به عنوان مدیرعامل باشگاه ابزار و یراق توسن و مدیرعامل مؤسسه ورزشی بارمان توسن می‌شناسند. با مراجعه به سایت این مؤسسه ورزشی، مشخص می‌شود که قلی‌زاده تحصیلات خود را در زمینه رشته آسیب‌شناسی ورزشی عنوان کرده است. حتی با در نظر گرفتن این ادعا، منطقی برای همراهی او با تیم‌های ملی دیده نمی‌شود. شرایط اقتصادی کشور اصلاً خوب نیست و طبیعی است که فدراسیون‌ها هم در مضیقه باشند اما چرا با این همه مشکل زیاد این همه مسافر در این لیست حضور دارند؟
 ساعی روز 22 اسفند سال گذشته با گلایه از شرایط سخت اقتصادی و مشکلات مالی فراوان فدراسیون گفته بود: «با این شرایط اقتصادی و هزینه‌ها که چند برابر شده، اردوها را به سختی برگزار می‌کنیم و هزینه‌های سفر با این افزایش قیمت دلار خیلی سنگین است. باید فکر اساسی به حال ورزش شود. با دلار 50 هزار تومانی دیگر امکان اعزام خیلی سخت می‌شود.»
ظاهراً در هنگام اعزام‌ مسئولان فدراسیون این شرایط سخت اقتصادی هرگز دیده نمی‌شود. خیلی از این سفرها اصلاً ضرورتی ندارد اما برخی پای ثابت همه سفرها هستند و عجیب است که رئیس فدراسیون که از کمبود منابع مالی گلایه می‌کند، در قبال این‌گونه سفرها سکوت کرده است. همین چند روز پیش یکی از مسئولان فدراسیون تکواندو از مسابقات دانشجویان جهان در چین برگشت؛ آن‌هم در شرایطی که تیم در قالب کاروان اعزام شده بود و سرپرست هم در کنار تیم حضور داشت و رئیس فدراسیون هم تیم را همراهی کرده بود اما باز هم یکی از مسئولان فدراسیون همراه تیم بود. این افراد را باید شیفتگان سفر نامید، کسانی‌که برایشان اهمیتی ندارد که چرا در کنار تیم هستند، مهم این است که این تیم را در سفر خارجی همراهی کنند. بیشترین هزینه‌های ورزش به خاطر اعزام همین افراد است که باید گفت بخش عمده‌ای از بودجه هدر می‌رود.

جستجو
آرشیو تاریخی