صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

پنج وزن نخست کشتی آزاد جوانان جهان در اردن

باخت بد

محسن وظیفه
روزنامه نگار
در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد جوانان جهان، ۳ نماینده ایران راهی دیدار نیمه نهایی شدند و ۲ آزادکار دیگر ایران نیز شکست خوردند که مهم‌ترین موضوع برای تیم ملی کشتی آزاد هم همین دو شکست بود. در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در امان پایتخت اردن، محمدرضا شاکری در ۶۵، علی رضایی در ۷۰ و ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست رقبای خود راهی دیدار نیمه نهایی شدند اما احمد محمدنژاد جوان در ۵۷ و فرزاد صفی جهانشاهی در وزن ۷۹ کیلوگرم به ترتیب مقابل رقبای خود از آذربایجان و روسیه تن به شکست دادند.
شکست احمد محمدنژاد جوان که از ستاره‌های مطرح تیم ملی بود، سوژه مهم روز اول بود. جوان که چند سال برای حضور در وزن اول کیلوهای زیادی را کم می‌کند، در راه رسیدن به نیمه نهایی در مصاف با کشتی‌گیر آذربایجان شکست خورد تا در بهترین حالت او باز هم شانس رسیدن به مدال برنز را داشته باشد؛ مدال برنزی که سال گذشته هم برای جوان به دست آمده بود و این توقع بود تا او بتواند این مدال را افزایش بدهد و به مدال طلا برسد.
 جوان توانایی بالایش را بارها نشان داده اما برنامه‌ریزی خوبی برای او انجام نمی‌شود. جوان باید سالی یکبار وزن کم کند و یا اینکه باید تغییر وزن بدهد اما همین امسال او چند بار وزن کم کرده و به همین دلیل هم بدنش تحلیل می‌رود و نتیجه همین می‌شود که همه در جهانی جوانان دیدند.
دومین شکست ایران هم در وزن 79 کیلوگرم رقم خورد. جایی که در وزن ۷۹ کیلوگرم فرزاد صفی جهانشاهی به میدان رفت اما در همان دیدار نخست در مصاف با کشتی‌گیر روسیه هیچ حرفی برای گفتن نداشت و در همان دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب ابراگیم کادیف از روسیه شد. این دو شکست کمی برنامه‌های کادرفنی را برای ایستادن بر سکوی نخست به هم زد.
احمد محمدنژاد جوان از شانس‌های اصلی مدال طلا بود اما با این شکست حالا در نهایت بتواند برنز بگیرد که همین هم کار را برای او سخت می‌کند. حالا شاید جهانشاهی را از همان ابتدا هم روی مدالش حساب نمی‌کردند. در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدرضا شاکری، در وزن ۷۰ کیلوگرم علی رضایی و در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو سه کشتی‌گیری بودند که در روز نخست خوش درخشیدند و به
نیمه نهایی رسیدند. صعود این سه نفر به نیمه نهایی شانس‌های بالای ایران برای رسیدن به قهرمانی را حفظ کرد.
در 5 وزن دوم هم ورود چهره‌های شاخص کشتی جوانان می‌تواند به قهرمانی تیم کمک کند. در مسابقات 5 وزن دوم و در وزن 61 کیلوگرم علی خرمدل، 74 کیلوگرم حسین محمدآقایی ، 86 کیلوگرم امیرحسین علیزاده ، 92 کیلوگرم مبین عظیمی و 125 کیلوگرم هم امیررضا معصومی نفرات تیم ملی کشتی آزاد هستند که در این 5 وزن امیررضا معصومی و مبین عظیمی مهم‌ترین شانس‌های تیم ایران برای کسب مدال طلا هستند. شاید مهم‌ترین موضوع در 5 وزن دوم قرعه نسبتاً خوب این نفرات است. 

جستجو
آرشیو تاریخی