صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

زیر پوست آبی‌ها چه می‌گذرد؟!

یک استقلال نگران اختلاف خطیر- نکونام

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار

 ماجرای اختلاف نظر‌های فنی جواد نکونام و علی خطیر که عموماً در بحث جذب بازیکن است، وارد فاز تازه‌ای شده است.  
این روایت که حالا به یک بحث جدی تبدیل شده حاصل ورودی‌ها و خروجی‌هایی است که غالباً مورد تأیید سرمربی استقلال نیستند. سرمربی استقلال بر این باور است که باید بازیکنانی به خدمت استقلال درآیند که از کیفیت مناسبی برخوردار باشند، اما ظاهراً مدیریت باشگاه استقلال به دلیل ناتوانی در تأمین بودجه سعی بر جذب بازیکنان متوسط دارد و به دنبال راهکاری است تا به هر طریقی از هزینه‌های جاری باشگاه بکاهد.
این اختلاف هرچه باشد برای استقلال به مانند یک سم مهلک و کشنده خواهد بود و این تیم را وارد بحران خواهد کرد. تردیدی نیست که جذب بازیکن باید از کانال سرمربی انجام شود و اگر شایعات درباره برخی دخالت‌ها از سوی خطیر صحت داشته باشد، مدیریت باشگاه استقلال باید رویه دیگری را در پیش گرفته و عملیات جذب بازیکن را صفر تا صد به عهده سرمربی و تیم فنی بسپارد. اگر هم این ماجرا صحت ندارد که علی خطیر باید با یک اعلام رسمی در رسانه باشگاه استقلال به همه بفهماند که اساساً دخالتی در امور فنی ندارد و هرآنچه طی روزهای گذشته پیرامون این ماجرا منتشر شده، دور از واقعیت است.
سکوت خطیر و سکوت نکونام هیچ کمکی به این ماجرا نمی‌کند و بر مشکلات استقلال خواهد افزود. بدون شک اگر این رویه ادامه پیدا کند و هیچ یک از عوامل تأثیرگذار در باشگاه استقلال رک و راست با هواداران به صحبت ننشیند و درباره آنچه زیر پوست استقلال می‌گذرد، توضیحی ندهد، اوضاع از چیزی که می‌بینیم خراب‌تر خواهد شد و هیچ بعید نیست که در نهایت کار به نقطه‌ای برسد که متولیان باشگاه استقلال در وزارت ورزش و جوانان تصمیم به ایجاد تغییراتی در مدیریت این باشگاه بگیرند.
برکناری نکونام که به طور قطع ممکن نیست اما سابقه نشان می‌دهد که دست زدن به صندلی مدیریت باشگاه استقلال به سادگی رقم خواهد خورد و بی‌هیچ رودربایستی متولیان این باشگاه در وزارت ورزش اعمال تغییر خواهند کرد. به خصوص اینکه حالا کیومرث هاشمی قرار است با افکار و عقاید تازه قدم به مدیریت ورزش ایران بگذارد و بعید نیست که او برای باشگاه استقلال به دنبال دکترین تازه‌ای باشد.
بنابراین بهتر است در باشگاه استقلال رویه آرامش حاکم شود و خطیر و نکونام اگر به این همکاری اعتقاد دارند، طوری قدم بردارند که آسیبی به استقلال وارد نکند.

سمیعی: نکونام و خطیر اختلافی ندارند
فرشید سمیعی، یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال درباره اختلاف نکونام و خطیر این واکنش را نشان داده است: «اختلافی بین نکونام و خطیر وجود ندارد. ممکن است به دلیل مشکلاتی که باشگاه به آن دچار شده، اختلاف نظر در برخی موارد وجود داشته باشد، اما طرفین سعی بر همفکری و تعامل مشترک دارند تا قضیه حل شود. این مشکل (منظورش سقف بودجه است) هم ربطی به نکونام ندارد. قبل از مدیریت خطیر در استقلال هم اتفاق افتاده است. مصوبه‌ای در کارگروه فدراسیون تصویب شده که باشگاه‌ها صورت جلسه‌اش را امضا کرده‌اند. با توجه به مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال در سال گذشته که واقعی ثبت شده و مبلغش بالاتر از سقف فعلی است، مشخص بود دچار مشکل خواهیم شد.

حیدرزاده: درباره این اختلاف حرفی نزنید
مهدی حیدرزاده، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال نیز وارد ماجرای اختلاف نکونام و خطیر شده است. او که دوست ندارد درباره این ماجرا حتی صحبتی با رسانه‌ها انجام دهد در واکنش به این سؤال که گفته می‌شود اختلاف‌های بسیاری در بخش فنی میان سرمربی و مدیریت وجود دارد، این واکنش را نشان داده است: «اوضاع مالی باشگاه رو به بهبودی است. اینکه می‌گویند اختلاف نظر میان جواد نکونام با علی خطیر وجود دارد، تعجب می‌کنم. بهتر است زمان دیگری در این باره صحبت شود. قرار بود یک سؤال بپرسید!»

جستجو
آرشیو تاریخی