پاریس امیدوار شد

امباپه با پاریس تمدید خواهد کرد؟

امیررضا همایون
خبرنگار
سریال تکراری کیلیان امباپه در هر تابستان این درس را به ما داده که به هیچ یک از اخباری که منتشر می‌شود اعتماد نکنیم. موضع دو طرف از ابتدای تابستان مشخص بود و باشگاه در نظر داشت  در صورتی که بازیکن تمایلی به تمدید نداشته باشد او را به فروش برساند.
حال شنیده می‌شود شرایط به نحوی پیش رفته که سران قطری به تمدید با ستاره خود امیدوار شده‌اند. این شنبه در اولین بازی فصل، پاری سن ژرمن نتوانست از سد لوریان عبور کند. اولین بازی لوئیس انریکه به نحوی که می‌خواست پیش نرفت اما یک سوپراستار در جایگاه ویژه داشت. کیلیان امباپه که اجازه حضور در تیم اصلی را نداشت در کنار دوستش عثمان دمبله که به تازگی به جمع پاریسی‌ها پیوسته نشست و بازی را در کنار هم تماشا کردند. امباپه در جایگاه با چهره بسیار خندان و خوشرو دیده می‌شد و حتی مطبوعات فرانسوی حدس می‌زدند که این می‌تواند نشانه‌ای از مماشات با باشگاه باشد.
اگرچه تا این لحظه هنوز چیزی امضا نشده، اما در روزهای اخیر تماس‌هایی بین دو طرف صورت گرفته که بدبینی حاکم در پایتخت فرانسه به خوشبینی تبدیل شده است. امباپه می‌خواهد آخرین سال از قرارداد باقی مانده خود را با پاری سن ژرمن به پایان برساند و در هیچ زمانی، همان‌طور که در طول تابستان تأیید کرده است، قرار نیست علناً اعلام کند که می‌خواهد
جدا شود.

راهکارهای متفاوت باشگاه
تیم فرانسوی همچنان در حال بررسی شرایط نگه داشتن فوق ستاره خود است. پاریس حتی به این بازیکن پیشنهاد تمدید با بند خروج ارائه داده است. درست قانونی که در فرانسه استفاده نمی‌شود.
پی اس جی می‌داند که قانون اجازه نمی‌دهد که امباپه مدت زیادی دور از تیم بماند و پس از پایان بازار نقل و انتقالات، در ماه سپتامبر، باشگاه طبق قانون موظف است او را دوباره به تیم اصلی دعوت کند. در حال حاضر، مواضع دو طرف نسبت به یک ماه پیش نزدیک‌تر است، درست زمانی که به نظر می‌رسید که این رابطه به آخر خط رسیده است، اطرافیان بازیکن سابق موناکو تمایل خود را برای ملاقات در روزهای آینده نشان داده‌اند.

شوک به مادرید
از صبح روز گذشته رابطه کیلیان و باشگاه وارد فاز دیگری شد. اگرچه به نظر نمی‌رسید که وضعیت او با پاری سن ژرمن به این زودی‌ها درست شود، اما تغییرات جدیدی ایجاد شده که همه را شوکه کرد.
باشگاه فرانسوی روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این مهاجم 24 ساله دیگر قرار نیست با بازیکنان نامطلوب یا مازاد تیم تمرین کند و به تمرینات تیم اصلی بازمی‌گردد: «پس از صحبت‌های بسیار سازنده و مثبت با کیلیان امباپه قبل از بازی پاری سن ژرمن - لوریان، این بازیکن امروز صبح در تمرین تیم اول شرکت کرد.»
امباپه نزدیک به یک ماه پیش از تیم اول کنار گذاشته شد و از آن زمان تا روز گذشته چیزی تغییر نکرده بود. او در تور ژاپن نبود و در هیچ یک از بازی‌های دوستانه پیش فصل هم شرکت نکرد اما الان اوضاع کاملاً فرق کرده است.
روزنامه اکیپ نوشت ناصرالخلیفی رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن صبح یکشنبه برای دیدار با کیلیان امباپه در مجموعه تمرینی تیم حاضر شد. پس از صحبت‌های رئیس و بازیکن، باشگاه تصمیم نهایی را خواهد گرفت و آن را به لوئیس انریکه اطلاع خواهد داد.
تیم پاریسی اما حالا نسبت به ابتدای تابستان نسبت به ماندن امباپه بسیار خوشبین‌تر است . به گزارش RMC، به نظر می‌رسد که برنامه باشگاه برای «فرانسوی کردن» تیم در راستای حفظ امباپه کارساز بوده و با امضای قرارداد با دوست صمیمی او یعنی عثمان دمبله، کیلیان راضی به ماندن شده است. آمدن لوکاس هرناندز و حضور احتمالی کولو موانی نیز به این ماجرا کمک می‌کند. پر کردن تیم از بازیکنان درجه یک فرانسوی وعده‌ای بود که سال پیش و حتی طی چند سال گذشته پی اس جی به امباپه داده بود اما عملی نشد. باشگاه فرانسوی اما در حال حاضر این برنامه را بخوبی پیاده کرده و حتی خروجی‌های باشگاه نیز به گونه‌ای بوده که باعث رضایت امباپه است. خروج احتمالی نیمار از پاریس در این تابستان نکته دیگری است که خوشبینی به ماجرای امباپه و تمدید قرارداد او با پاری‌سن‌ژرمن تا سال 2025 را زیاد کرده است. این اتفاق یک شوک بزرگ به رئال مادرید و رئیس این باشگاه فلورنتینو پرس است که منتظر بودند امباپه را سال آینده به‌صورت رایگان در تیم خود داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی