رباط صلیبی یک قربانی دیگر از رئال مادرید گرفت

اشک میلیتائو و نگرانی کارلتو

رئال مادرید در کمتر از سه روز دو بازیکن مهم خود را به‌دلیل مصدومیتی مشابه از دست داد. تیبو کورتوا و ادر میلیتائو، هر دو با پارگی رباط صلیبی و هر دو در زانوی چپ خود مدت زیادی، شاید به اندازه کل فصل، دور از میدان خواهند بود.
میلیتائو، مدافع میانی برزیلی رئال شنبه شب پس از برد تیمش مقابل اتلتیک بیلبائو ورزشگاه سن‌مامس را با گریه ترک کرد. خبر بدتر اما برای او روز یکشنبه رسید، ‌اینکه او رباط صلیبی پاره کرده است. باشگاه مادریدی با انتشار بیانیه‌ای کوتاه در سایت خود این موضوع را تأیید کرد: «پس از آزمایشاتی که روی ادر میلیتائو انجام شد، تشخیص داده شد که او دچار پارگی رباط صلیبی زانوی چپش شده است. این بازیکن در روزهای آینده تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.»
اولین نتایج نشان می‌دهد که میلیتائو دست‌کم برای یک دوره شش ماهه غایب خواهد بود، که باعث می‌شود او در بخش عمده‌ای از فصل جدید از میدان خارج شود. یک خبر تلخ دیگر برای سفیدهای مادریدی که قبلاً کورتوا را پنجشنبه گذشته از دست دادند و همچنین آردا گولر نیز در ترکیب این تیم مصدوم شده و باید تحت عمل جراحی مینیسک قرار گیرد.
دقیقه 49 لحظه سرنوشت‌ساز بازی اتلتیک - رئال مادرید در سن مامس بود. میلیتائو تعادل خود را از دست داد و روی زانوی چپش چرخید و روی زمین افتاد. او همان لحظه که به زمین افتاد متوجه شد چه اتفاقی افتاده و به همین دلیل با مشت به چمن ورزشگاه کوبید و سپس اشک از چشمانش سرازیر شد.
میلیتائو با ترک زمین امیدوار بود که شرایط بهتر از چیزی باشد که او فکر می‌کرد، اما احساسات در باشگاه خوب نبود. کارلو آنچلوتی هم بعد از بازی گفت:‌ «اوضاع میلیتائو خوب به نظر نمی‌رسد. ما نگران هستیم.» نگرانی او درست بود، تست‌های پزشکی انجام شده صبح یکشنبه بدترین خبر برای کارلتو و رئال مادرید را تأیید کرد: مدافع میانی برزیلی تیم نیز فصل را از دست خواهد داد یا حداقل فقط به بازی‌های پایانی فصل می‌رسد.

خرید یک مدافع میانی جدید
در رئال مادرید، امکان اضافه کردن یک مدافع میانی جدید به تیم در حال حاضر مورد بحث است زیرا آنها پس از جدایی وایخو تنها با سه مدافع باقی مانده‌اند و به‌شدت نیازمند یک مدافع میانی دیگر هستند. آنچلوتی در مرکز خط دفاعی آلابا، رودیگر و ناچو را در اختیار دارد. رودیگر که فصل قبل بیشتر نیمکت‌نشین بود و هر گاه به میدان آمد عملکردی عالی داشت اکنون جایگاه خود را در ترکیب اصلی تیم تثبیت شده می‌بیند، جایگاهی که البته شایستگی‌اش را نیز دارد. ناچو نیز دیگر بازیکنی است که امیدوار است این فصل دقایق بیشتری فرصت حضور در میدان را پیدا کند.
شک و تردید در مورد محصولات آکادمی رئال یعنی لافابریکا اما همچنان باقی است. وایخو این تیم را ترک کرد و به گرانادا بازگشت و رافا مارین، آینده‌دارترین مدافع رئال مادرید کاستیا (تیم دوم رئال)، به آلاوز قرض داده شد. مارول و کاریلو مدافعان اصلی تیم دوم رئال هستند اما هنوز با حضور در تیم اول فاصله زیادی دارند، اگرچه مارول به سلیقه آنچلوتی نزدیک است و شاید به فهرست تیم اضافه شود.

یک گزینه جذاب
با مصدومیت شدید ادر میلیتائو، شایعات بازگشت سرخیو راموس به رئال قوت گرفته است. راموس پس از پایان مهلت قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن تصمیم گرفت از این باشگاه جدا شود و هنوز قراردادی با باشگاهی جدید به امضا نرسانده است. او در حال حاضر بازیکن آزاد به حساب می‌آید و در حال مذاکره با چند باشگاه برای انتخاب تیمی است که قصد دارد در فصل آینده در آن به میدان برود. با این حال، این بازیکن از تلاش برای حفظ آمادگی و شرایط بدنی خوبش دست نکشیده و به‌صورت جدی سعی می‌کند که بهترین تمرینات بدنسازی ممکن را در طول تعطیلات انجام دهد تا با قدرت آماده شروع فصل جدید باشد.
 در حالی که شایعات حکایت از رفتن احتمالی اسطوره به لیگ امریکا داشت ولی مصدومیت ادر میلیتائو برابر بیلبائو که باعث شد او تا 9 ماه دور از میادین بماند، رئال را مجبور به جذب یک مدافع جدید خواهد کرد و برخی منابع اسپانیایی ادعا کرده‌اند، گزینه بازگشت راموس نیز روی میز است.

جستجو
آرشیو تاریخی