صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

نعیم‌آبادی: بهانه می‌آورند چون دوست ندارند پرسپولیس در آسیا و ایران موفق شود

میانگین سنی بالای پرسپولیس نگران‌کننده است

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار

سعید نعیم‌آبادی مدافع راست اسبق پرسپولیس معتقد است بازی‌های خانگی پرسپولیس باید در حضور تماشاگرانش برگزار شود و ادامه وضعیت نابسامان ورزشگاه آزادی را ظلمی آشکار در حق پرسپولیس و هوادارانش می‌داند. نعیم‌آبادی جدا از ابراز نگرانی‌اش نسبت به میانگین سنی بالاتر بازیکنان پرسپولیس نسبت به بقیه تیم‌ها نگرانی‌های دیگری را هم ابراز می‌دارد.
 در خصوص جنگ مدعیان مقابل رقبا در هفته اول چه صحبتی دارید؟
در هفته اول تیم‌ها با ناهماهنگی مقابل یکدیگر به میدان رفتند و در این بین مدعیان هم از سایر رقبا مستثنی نبودند. در این بین نتایج عجیبی هم رقم خورد. چه کسی فکر می‌کرد سپاهان سه گل به تراکتور بزند یا استقلال سه گل در زمین آبادان به تیم این شهر بزند. هنوز برای قضاوت زود است اما به نظر می‌رسد تیم‌های پرسپولیس و استقلال و سپاهان مدعیان قهرمانی این فصل هستند. سپاهان را در هفته اول خیلی خوب دیدم تیمی که نقاط ضعف فصل قبلش را برطرف کرده و نیمکت تیمش را هم بخوبی تقویت کرده است. استقلال هم با وجود اینکه قایدی و محبی را از دست داده اما تیم جوان و یکدستی به نسبت فصل قبل در اختیار دارد که به نظرم پویا‌تر و بهتر شده است. تراکتور هم تیم پرمهره‌ای است که باید به آن وقت داد. پرسپولیس تیم خوبی است اما میانگین سنی بازیکنانش کمی بالا است و به نوعی میانگین سنی بازیکنان درون زمینش مسن‌تر از سایر تیم‌های لیگ برتری است که باید به آن توجه کرد. نکته‌ای که امیدوارم در کوران فصل و به‌دلیل درگیر بودن پرسپولیس در سه جام برای تیم مشکل‌ساز نشود.
 در خصوص وضعیت ورزشگاه آزادی که صدای اعتراض بازیکنان پرسپولیس را پس از بازی مقابل تیم اراک درآورد چه صحبتی دارید؟
نیمی از قدرت تیم‌های پرهوادار به طرفدارانش و حمایت آنها در ورزشگاه و سایر موارد از تیم محبوب‌شان بستگی دارد. این مسأله در مورد پرسپولیس هم صدق می‌کند. از زمان ما تا حالا هم همین مورد وجود داشته که با نیروی هوادار، پرسپولیس بیشترین قهرمانی را در ایران داشته و قدرتمندترین تیم ایران بوده است به همین دلیل اگر هوادار را از پرسپولیس بگیرند این تیم به‌شدت متضرر شده و قدرتش نصف خواهد شد. واقعاً من نمی‌دانم پای چه مسأله‌ای در میان است که شرایط ورزشگاه آزادی به این حال و روز افتاده و رها شده است آن هم در شرایطی که دوستان چند ماه بعد از تعطیلی لیگ برای تعمیر و مرمت ورزشگاه آزادی وقت داشتند. این چنین مسأله‌ای عادی نیست و من فکر می‌کنم شاید نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود و بعضی از مسائل را هم در این راستا برای دیر آماده شدن ورزشگاه آزادی نظیر حضور بانوان و سایر موارد را مطرح می‌سازند که ذهن‌ها را منحرف کنند چون هر چه فکر می‌کنم برای این مسأله که چطور با قهرمان ایران و نماینده اول کشورمان در آسیا که باید چند ماه دیگر در همین ورزشگاه آزادی میزبان تیم‌های آسیایی باشد چنین برخوردی می‌شود دلیل محکمی پیدا نمی‌کنم چون پرسپولیس در آسیا نماینده ایران است و در همین ورزشگاه آزادی باید میزبانی کند هرچند که اگر تا نیم‌فصل اوضاع این‌گونه باشد پرسپولیس در همه ابعاد وقتی هوادار نباشد چه به لحاظ مالی چه بلیت فروشی و چه به لحاظ سایر موارد به لحاظ حضور نداشتن هوادارانش واقعاً ضرر خواهد کرد. فوتبال بدون هوادار مانند خواننده بدون آهنگ است و اصلاً نمی‌توان فوتبال را بدون هوادار پیش‌بینی کرد و آن را پیش برد.
 در رابطه با مسائل فنی چه نقدی به پرسپولیس دارید؟
پرسپولیس در خط حمله نیاز به بازیکن خارجی دارد البته در این بین خیلی دوست داشتم که مغانلو به پرسپولیس می‌آمد چون او می‌توانست مکمل خوبی برای شهاب و یا مهاجمان دیگر پرسپولیس باشد و با او خط حمله پرسپولیس تکمیل می‌شد اما حالا که این امر مهیا نشده، پرسپولیس باید یک مهاجم خارجی به خدمت بگیرد.
 در رابطه با جذب یک گلر برزیلی که یحیی روی جذب آن با وجود چند دروازه‌بان جوانی که با پرسپولیس تمرین می‌کنند چه نظری دارید؟
دروازه‌بان‌های جوان متعدد خوبی در پرسپولیس داریم که اگر از آنها استفاده شده و یحیی به آنها میدان دهد ضرر نخواهد کرد ضمن اینکه کلی هم در مسائل مالی تیم منتفع خواهد شد. من فکر می‌کنم این خیلی بد است که تیم‌های ما از بازی دادن به بازیکن جوان می‌ترسند.
 چرا بازیکنان سخت از پرسپولیس جدا می‌شوند و معمولاً بعد از جدایی‌شان هم حاشیه‌هایی به وجود می‌آید، مانند حاشیه‌ای که بعد از جدایی کمال از پرسپولیس به وجود آمد!
پرسپولیس همیشه پله آخر است و بهترین تیم ایران و به همین دلیل هم بازیکن خیلی سخت از آن جدا می‌شود و دلش نمی‌آید که از چنین تیمی به تیم دیگری برود از این‌رو هضم جدایی برای هیچ بازیکنی از پرسپولیس از جمله کمال راحت نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی