صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

کیان طهماسبی: 36 سال پیش می‌گفتند سکوها ترک دارد تازه یاد ترمیم افتاده‌اند

بازی مقابل رونالدو و بنزما فاجعه نیست

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

ابراهیم کیان طهماسبی مدافع اسبق پرسپولیس معتقد است هیچ شخصی بهتر از سرمربی تیم نیاز تیمش را نمی‌داند به همین دلیل بر اساس نیاز، بازیکنانش را انتخاب می‌کند برهمین اساس در چینش و انتخاب بازیکن مدافع اسبق پرسپولیس همه جوره یحیی را محق‌تر از هر شخص دیگری برای تعیین بازیکنانش می‌داند. به بهانه بازی پرسپولیس مقابل تراکتور که کیان طهاسبی در هر دو تیم بازی کرده دقایقی با او که سالهاست در خارج از کشور و در سوئد زندگی می‌کند به گفت‌و‌گو نشستیم.
 در رابطه با گلزنی مدافع پرسپولیس در هفته اول از آنجا که خودتان هم سال‌ها مدافع پرسپولیس و سایر تیم‌ها بودید چه صحبتی دارید؟
به هر حال گلزنی برای مدافع از آنجا که پست دفاعی دارد خیلی سخت است مگر آنکه بازیکن از روی ضربات کاشته و ایستگاهی شانس خودش را برای گلزنی امتحان کند. علی نعمتی هم خیلی خوب روی یک موقعیت از سمت چپ فرار کرد و گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند. خود من هم زمانی که در پرسپولیس بودم سالی چهار پنج گل می‌زدم خصوصاً روی توپ‌های هوایی که در آن تبحر بالایی داشتم و به تیم‌هایی مانند دارایی و راه‌آهن و پاس تا بانک ملی و چند تیم دیگر یادم هست که گل‌های خوبی زدم.
 بهترین گلتان که در یادتان مانده چه گلی بوده؟
من سابقه بازی در تیم تراکتور‌سازی را هم درکارنامه بازیگری‌ام دارم از این‌رو در یکی از بازی‌های تراکتور روی یک ضربه کرنر گل خوبی با ضربه سر به تیم پاس که دروازه‌بانش هم آقای قفلساز بود، زدم. گلی که آن قدر به هوا پریده بودم که دروازه‌بان پاس، زیر شکم من قرار داشت، گلی هم که به بانک ملی زدم یکی از گل‌های ماندگار من بود که در آن صحنه روی کرنری که کشیده شد بالای سر گلر بانک ملی بودم و ضربه سر زدم که توپ به تور دروازه حریف بوسه زد.
 در خصوص گولسیانی و نیمکت نشین کردن این بازیکن ایراداتی به سرمربی پرسپولیس گرفته شد.
شاید مربی در مقطعی اشتباه کند اما آبروی خودش را بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارد. از همین رو هیچ زمانی لجبازی نمی‌کند چون در این صورت خودش بازنده خواهد بود به همین دلیل هم من به نظر سرمربی پرسپولیس احترام می‌گذارم چون اگر بازیکن اعتراض می‌کند از دید خودش حرف می‌زند و خبرنگار هم از دریچه ذهنی خودش به موضوع نگاه می‌کند و مسأله را حلاجی می‌کند اما مربی قطعاً با بازیکنان تیمش زندگی می‌کند و کاملتر و جامع‌تر به همه مسائل بازیکنش نگاه می‌کند. با وجود این در نظر گرفتن فکر بازیکن و مربی و خبرنگار قطعاً نگاه جامعی است که اگر همه را در کنار هم قرار دهیم به جمع‌بندی خوبی می‌رسیم.
 در رابطه با شرایط ورزشگاه آزادی که موجبات نارضایتی را همراه داشته چه صحبتی دارید؟
نبودن سکوها برای هواداران فوتبال بزرگترین ایراد است و اصلاً موضوعی نیست که بتوان از کنار آن بی‌تفاوت و یا به سادگی گذشت. من نمی‌دانم چطور این مشکل بزرگ پیش آمده در حالی که خیلی زمان داشتند که آن را برطرف سازند. از سوی دیگر یادم هست زمانی که من 36 سال پیش قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشتم یکی از مجلات ورزشی نوشت که یک قسمتی از ورزشگاه که هواداران پرسپولیس در آن مستقر می‌شوند ترک دارد و خطرناک است به همین دلیل جالب است که بعد از این همه زمان به فکر ترمیم افتاده‌اند و حالا هم که قصد باز‌سازی دارند به بدترین شکل و در بیشترین زمان ممکن آن را انجام می‌دهند در حالی که پرسپولیس، ورزشگاه آزادی را به‌عنوان محل میزبانی‌اش معرفی کرده و یا بازیهای خانگی‌اش که باید در ورزشگاه آزادی برگزار شود در ادامه با شرایطی که شاهدش هستیم حتماً برای این تیم باز هم مشکل‌ساز خواهد شد چون پرسپولیس که پرهواداراترین تیم ایران است از حضور هوادارانش در بازی‌های خانگی محروم خواهد شد که این کمبود به هیچ وجه جبران‌شدنی نیست و به بازیکنان و تیم شدیداً لطمه وارد خواهد ساخت. این در حالی است که پرسپولیس قهرمان سه‌گانه ایران و به نوعی اصلی‌ترین و اولین نماینده ایران هم در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود.
 در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل تراکتور چه صحبتی دارید؟
بازی با تراکتور راحت نیست و قطعاً امتیاز گرفتن از این تیم در تبریز دشواری‌های‌ خاص خودش را دارد اما به هر حال پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است و برای اینکه بتواند از قهرمانی خودش دفاع کند حتماً باید امتیازات اول فصل را جمع کند و به هیچ تیمی امتیاز ندهد تا دوباره قهرمانی‌اش را تکرار کرده و مانند بسیاری از دفعات دیگر بر بام فوتبال ایران بایستد.
 در خصوص بازی پرسپولیس مقابل تیم‌های مدعی آسیایی خصوصاً تیم‌های عربستانی که ستاره‌هایی مانند بنزما و رونالدو را در اختیار دارند چه نظری دارید؟
به نظرم بازی پرسپولیس مقابل چنین ستاره‌هایی فاجعه نیست و به نظرم اتفاقاً بازیکنان پرسپولیس با هماهنگی که دارند با یکدلی و اتحاد و با تمام وجود بازی کردن برای کشور و هوادارانشان حتماً می‌توانند بهترین نمایش را رقم زده و حتی مقابل ستاره‌های بزرگ هم موفق عمل کنند. بنابراین پرسپولیس مقابل ستاره‌ها کم نخواهد آورد و با تمام وجود برای قهرمانی تلاش خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی