صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بایرن با هری کین مدعی بزرگ قهرمانی در اروپاست

تکمیل پازل قدرت در باواریا

بایرن مونیخ بالاخره با تاتنهام به توافق رسید و ستاره گلزن این تیم یعنی هری کین را به خدمت گرفت. این انتقال البته تا آخرین لحظات نیز با اتفاقاتی عجیب مثل لغو شدن مجوز سفر کین به آلمان همراه شد اما در نهایت این ماجرا با تمام مقاومتی که تاتنهامی‌ها نشان دادند به پایان رسید و بایرن شکار بزرگ نقل و انتقالات را انجام داد. توماس توخل بعد از شکست تیمش در فصل گذشته مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا بشدت عصبانی بود و البته در طول بازی نیز کارت قرمز دریافت کرد. او از اینکه تیمش توانایی تبدیل مالکیت توپ به گل را نداشت عصبانی بود. بایرن در بازی رفت 3-0 در زمین حریف باخت و در بازی برگشت 1-1 متوقف شد تا در نهایت با شکست 4-1 مقابل قهرمان فصل قبل حذف شود. در هر دو بازی اما بایرن تیم برتر از نظر مالکیت توپ بود و موقعیت‌ها و شوت‌های بیشتری نیز در مجموع داشت اما شکست سنگینی خورد که شاید نشانگر ضعف این تیم در گلزنی بود، موضوعی که توخل خیلی زود در تیم جدیدش متوجه آن شد.

تفاوت بزرگ
سیتی در آن بازی مهاجمی در کلاس جهانی مثل ارلینگ هالند را داشت و بایرن یک مهاجم نه چندان آماده مثل اریک ماکسیم چوپوموتینگ که فصل گذشته برای بایرن 17 گل زد اما هیچ وقت در کلاس یک مهاجم بزرگ نشان نداده است. مهم‌ترین مشکل بایرن شاید این بود که برای جایگزینی روبرت لواندوفسکی به سراغ سادیو مانه رفت، بازیکنی که به جای زدن گل به زدن هم تیمی‌اش (لروی سانه) اکتفا کرد و در نهایت دورانی کابوس‌وار را در بایرن پشت سر گذاشت و از این تیم جدا شد.

یک مهاجم کامل
حالا اما آنها هری کین را دارند، مهاجمی که هم توانایی گلزنی و هم قابلیت گلسازی را در بالاترین سطح فوتبال دارد و از این نظر شاید حتی از لواندوفسکی که بیشتر یک گلزن قهار و متخصص در محوطه جریمه است، بهتر باشد. شاید به همین دلیل بود که رئال مادرید نیز به دنبال خرید هری کین بود تا اینکه کیلیان امباپه به آنها چراغ سبز نشان داد و از عزم خود برای پیوستن به این تیم حرف زد.
در واقع هری کین شبیه‌ترین بازیکن به کریم بنزما بود. دو بازیکنی که با اینکه سرعت فوق‌العاده‌ای ندارند اما مهاجم نوک‌های بسیار باهوشی هستند که می‌توانند در یک سوم هجومی همه کار انجام دهند. کین هم مثل بنزما از خودخواهی و تکروی در بازی پرهیز می‌کند و تلاش خود را برای کمک به هم تیمی‌هایش و ارسال پاس‌های مناسب به آنها انجام می‌دهد و در عین حال بهترین عملکرد را در تمام‌کنندگی و بالابردن آمار گلزنی خود و تیمشان انجام می‌دهند. بایرن با خرید کین یک مهاجم کامل را در اختیار دارد که می‌تواند بسیاری از خواسته‌های توماس توخل را برآورده کند. با وجود هافبک‌های تهاجمی تکنیکی و سرعتی مثل جمال موسیالا و کینگزلی کومان در بایرن مونیخ می‌توان از همین حالا موفقیت هری کین در این تیم و تطبیق یافتن سریع او با تیم جدیدش را پیش‌بینی کرد.  کین در حال حاضر دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس است و اگر در لیگ کشورش باقی می‌ماند بدون شک رکورد آلن شیرر اسطوره‌ای را می‌شکست. اما حالا او به بوندس لیگا رفته، مهاجمی که 12 درصد بیشتر از ارلینگ هالند در تبدیل «شانس‌های مهم» گلزنی به گل موفق عمل کرده است و 30 گل در 38 بازی برای تیم هشتم انگلیس به ثمر رسانده است. با وضعیتی که تاتنهام در فصل قبل داشت، دستاورد هری کین فوق‌العاده بوده و نمی‌توان تعجب کرد که او در تیمی مثل بایرن که قدرت مطلق فوتبال آلمان است و همه چیز در آن سر جای خودش قرار دارد، یک گلزن موفق باشد. بایرن حالا با اضافه شدن هری کین، یک مدعی جدی در لیگ قهرمانان اروپا است و رقیبی بزرگ برای منچسترسیتی به حساب می‌آید، قهرمانی در بوندس لیگا هم که مثل 11 فصل گذشته بعید است به تیمی به جز باواریایی‌ها برسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی