صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

صنعت نفت آبادان- استقلال؛ ساعت 21:30

دربی مربیان ناراضی

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
تقابل استقلال و صنعت نفت آبادان همواره جذاب و تماشایی بوده است. دیداری که از قدمت و سابقه بسیاری در فوتبال ایران برخوردار است و حواشی بسیاری پیرامون این بازی به یادگار مانده و دو تیم خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از این بازی در ذهن دارند.
نفتی‌ها به سبب القاب جذابی که با خود به فوتبال ایران آورده و به برزیل شهره‌اند همواره با این پیش زمینه که رقبای‌شان با تیمی تکنیکی مواجه خواهند شد، وارد عرصه رقابت می‌شوند اما واقعیت این است که صنعت نفت آبادان با هویت خود فاصله گرفته و به سبب مشکلات مالی عدیده‌ای که دراین باشگاه وجود دارد و قوانین اجازه نمی‌دهد شرکت ملی صنعت نفت هزینه‌ای برای فوتبال حرفه‌ای متقبل شوند همیشه در لیگ برتر با بحران‌های مالی مواجه‌اند.
شگفتی بزرگ در وضعیت صنعت نفت این نکته است که شرکت ملی صنعت نفت مجوز هزینه بودجه برای لیگ یک را دارد اما درلیگ برتر قانون برای صنعت نفت متفاوت است و این باشگاه باید از راه‌های دیگری به پول برسد تا هزینه یومیه خود را تأمین کند.
وضعیت کنونی صنعت نفت آبادان بی‌شباهت به آنچه نیست که دراستقلال شاهدیم. دراستقلال نیز بحران‌های مالی فراوانی وجود دارد و در آستانه این بازی جواد نکونام بی‌پرده از مشکلات مالی تیمش و اهدافی که هیچ یک در نقل و انتقالات به سرانجام نرسید، رونمایی کرد و بی‌آنکه تعارفی داشته باشد مدیران این باشگاه را به کم کاری در نقل وانتقالات محکوم کرد.
شبیه همین اظهارات را عبدالله ویسی نیز داشته و او حتی چند روز از حضور درتمرینات تیمش خودداری کرد تا شاید تلنگری برمدیران باشگاه باشد و مشکلات فروکش کند اما وضعیت مالی این باشگاه تعریفی ندارد و صنعت نفت آبادان تنها با اتکا  به برخی جوان‌های خود و تجربه‌ای که عبدالله ویسی دارد، چشم به امتیاز بازی با استقلال دوخته تا دست‌کم در بازی خانگی مقابل یکی از مدعیان جدی لیگ برتر بازنده نباشد.
ویسی خوب می‌داند که جواد نکونام هراندازه که غرق درمشکلات مالی باشد و بحران‌های متعددی تیمش را فرا گرفته باشد، اما به دنبال موفقیت در استقلال است و می‌خواهد در نخستین سال حضورش در این باشگاه صاحب جام شود تا از جایگاه محکمی در این باشگاه برخوردار باشد.
نکونام برای عبور از صنعت نفت آبادان در ظاهر ابزار کافی را در اختیار دارد اما اینکه او تا چه اندازه در هماهنگ‌سازی تیمش موفق باشد و دریک بازی رسمی بتواند تفکراتش را در میدان بازی به اجرا بگذارد روشن نیست و بعد از پایان این بازی می‌توان درباره عملکرد او در اولین ایستگاه لیگ برتر سخن به میان آورد.
به احتمال زیاد نکونام در این بازی از سید حسین حسینی که دروازه‌بان با تجربه‌ای محسوب می‌شود در قفس توری استفاده خواهد کرد. دو مدافع میانی او نیز مرادمند و سهرابیان خواهند بود ودرعین حال سلیمی نیز شانس دارد به جای یکی از این دو بازیکن در ترکیب اصلی به میدان برود. دفاع راست استقلال در این بازی صالح حردانی است و درجنالح چپ جعفرسلمانی قرار خواهد گرفت. در پست هافبک نیز زبیرنیک نفس، مهدی‌مهدی‌پور و سعید مهری شانس بیشتری در قیاس با دیگر گزینه‌ها دارد و در خط حمله حضور یامگا، ارسلان مطهری و پیمان بابایی قطعی به نظر می‌رسد.
این ترکیب با توجه به داشته‌های استقلال بدیهی می‌نماید اما ممکن است نکونام روی بازیکنانی همچون جلالی و یا آرمان رمضانی نیز که دقیقه 90 به ترکیب این تیم بازگشت و حتی امیرعلی صادقی هم حساب باز کرده و عرصه را برای عرض اندام این بازیکنان باز بگذارد.
درسوی مقابل نیز صنعت نفت آبادان به احتمال فراوان با تغییرات زیادی گام به میدان خواهد گذاشت واین احتمال جدی وجود دارد که ویسی برخلاف نکونام که از بازیکنان نام آشنایی سود می‌برد، از بازیکنانی استفاده کند که برای فوتبال ایران آشنا نباشند.

ZOOM

ویسی خوب می‌داند که جواد نکونام هراندازه که غرق درمشکلات مالی باشد و بحران‌های متعددی تیمش را فرا گرفته باشد، اما به دنبال موفقیت در استقلال است و می‌خواهد در نخستین سال حضورش در این باشگاه صاحب جام شود تا از جایگاه محکمی در این باشگاه برخوردار باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی