صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

فنرباهچه و زنیت، مشتریان آزمون

سردار -لورکوزن؛ می‌ماند یا نمی‌ماند؟

امیر اسدی
روزنامه‌نگار
بعد از پایان فصل 2023-2022، درخشش در تورنمنت کافا و انجام تمرینات اختصاصی در ایران، سردار آزمون به آلمان رفت تا کنار سایر بازیکنان  بایرلورکوزن آماده حضور در فصل جدید شود. سردار بلافاصله بعد از حضور در آلمان، مقابل  پادربورن در دیداری تدارکاتی به زمین رفت و یک گل زیبا به ثمر رساند. این خبر امیدوارکننده‌ای از آلمان بود و نشان می‌داد سردار می‌تواند جایگاه خود را در ترکیب اصلی لورکوزن به دست بیاورد و بازیکنی مؤثر در ترکیب تیم ژابی آلونسو باشد.
لورکوزن به اتریش رفت تا اردوی تدارکاتی خود را در این کشور برگزار کند. در یکی از تمرینات بود که آزمون متوجه دردی در ساق پای خود شد، به پزشکان مراجعه کرد و آنها او را به آلمان فرستادند تا مراحل درمان خود را آغاز کند. این یعنی او حداقل سه و حداکثر شش هفته باید دور از فوتبال می‌ماند. مصدومیت سردار باعث شد تا آلونسو از رویال یونیون بلژیک یک مهاجم جدید بخرد. مهاجمی به نام بونیفاس که فصل قبل در لیگ اروپا مقابل لورکوزن درخشیده بود.
آزمون اما بی‌توجه به این مسائل، درمان خود را به بهترین شکل ممکن پشت سر می‌گذارد و به شکل معجزه‌واری حتی می‌تواند دراردوی شهریورماه تیم ملی نیز شرکت کند. ستاره ایرانی باشگاه بایرلورکوزن این روزها ریکاوری خود را به بهترین شکل ممکن پشت سر می‌گذارد و حالا تصاویری از این روند را در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد سردار بی‌توجه به همه شایعات آماده بازگشت به زمین مسابقه است.
در روزهای گذشته شایعات درباره سردار آزمون به اوج خود رسیده و گفته می‌شود که او در آستانه بازگشت به باشگاه سابق خود، یعنی زنیت سن‌پترزبورگ قرار گرفته است. هنوز هیچ چیز قطعی نیست و نباید فرضیه ماندن او در لورکوزن را هم نادیده گرفت.
سردار در حالی به ریکاوری خود به شکل سفت و سخت ادامه می‌دهد که هنوز معلوم نیست آیا فصل آینده نیز برای همین لورکوزن به میدان خواهد رفت یا خیر. وقتی از خود او نیز سؤال کردیم که چه آینده‌ای در انتظارش خواهد بود اعلام کرد که هنوز هیچ چیز مشخص نیست و تا پایان نقل وانتقالات تابستانی هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.
از طرفی دیگر خبر علاقه فنرباهچه به ستاره تیم ملی ایران نیز شنیده می‌شود. در ترکیه برخی پا را فراتر گذاشته و معتقدند فنرباهچه برای جذب آزمون مبلغی را هم به لورکوزن پیشنهاد داده اما طرف آلمانی دو برابر این مبلغ را می‌خواهد تا سردار را آزاد کند. این در حالی است که ادین ژکو و میچی باتشوای در خط حمله فنرباهچه حضور دارند و این تیم تادیچ را هم از آژاکس به خدمت گرفته است.
با این حال به نظر می‌رسد که در نهایت دو گزینه پیش روی ستاره ایرانی خواهد بود. ماندن در لورکوزن و تلاش برای اثبات توانایی‌هایش یا بازگشت به باشگاهی که خاطرات فوق‌العاده‌ای در آن داشته یعنی زنیت سن پترزبورگ؛ باید منتظر روزهای آینده ماند تا ببینیم چه اتفاقی برای سردار آزمون و آینده‌اش رخ خواهد داد.
سردار همیشه نشان داده که مرد روزهای سخت است. این را فصل قبل به وضوح مشاهده کردیم. جایی که خیلی کم به او بازی می‌رسید اما از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده کرد و چهار گل حساس برای تیمش به ثمر رساند، چهار پاس گل داد و یک پنالتی هم گرفت. بنابراین ادامه حضور در لورکوزن هم نمی‌تواند تصمیم اشتباهی باشد، بخصوص که سردار مهرماه پدر می‌شود و خانواده او بیشتر از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارند.

ZOOM

سردارهمیشه نشان داده که مرد روزهای سخت است. این را فصل قبل به وضوح مشاهده کردیم. جایی که خیلی کم به او بازی می‌رسید اما از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده کرد و چهار گل حساس برای تیمش به ثمر رساند، چهار پاس گل داد و یک پنالتی هم گرفت. بنابراین ادامه حضور در لورکوزن هم نمی‌تواند تصمیم اشتباهی باشد، بخصوص که سردارمهرماه پدر می‌شود و خانواده او بیشتر از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی